visum vraagjes

Cajendra

New Member
Ik kreeg dit mailtje van Chantal, maar ik kan ze niet beantwoorden. Misschien iemand hier ze kan beantwoorden?

hallo

Ik zag dat jij bij iemand anders had antw gegeven op internet. Zodoende dat ik je aanklik. Ik ben chantal, sta ook het xpdite en ik wil ook zo graag naar oz,net als de rest haha.
Maar nu heb ik een vraagje. Als een vriend van mij nou iemand vind die mij werk aanbied............is hij dan ook de gene die mij dan moet sponsren of mag dat ook iemand anders zijn?

EUh nog 1 vraagje? Als ik naar de site van visums ga, welke visum moet ik aanklikken voor te wonen in oz?

Sorry dat ik je hier mee lastig val, maar hopelijk kan je me helpen!

Iig bedankt!

Grtz Tanne

Als antwoord op 1: ik ben er niet heel zeker van, maar ik geloof dat er 2 soorten sponsors kunnen zijn...Family sponsored en Business Sponsored....

Family sponsored moet de familie relatief dicht bij je staan (broer, zus, pa, ma, neef, nicht....)
Bij Business sponsored sponsort het bedrijf dat je in dienst wil nemen. Betekent dus dat die vriend van Chantal niet kan sponsoren, maar wellicht wel de vriend van die vriend (duidelijk he)....Deze moet dan wel in de positie zijn om uberhaupt te sponsoren. (ik als werknemer van een bedrijf kan natuurlijk niet uit naam van het bedrijf waar ik werk sponsoren)..

Als antwoord op 2: Met alle visa is het eigenlijk de bedoeling dat je mag wonen in Oz. (alleen toeristenvisum is het niet echt wonen te noemen)....En welk visum je nodig hebt is afhankelijk van je eigen mogelijkheden...dus opleiding/werkervaring/leeftijd, etc.

Back