vliegangst

auktje

XPdite Sponsor
hoi allemaal
ik heb (gezocht onder de search) niet gevonden maar ik heb nog nooit gevlogen en mijn
grootste angst is de vlieg reis nog niet eens de heimwee soms denk ik kom op dat doe je zo
maar dan denk ik 20 uur wat moet ik doen om zolang mijn zenuwen onder controle te houden
straks sta ik voor het vliegtuig en durf ik er niet in zijn er op deze site nog meer van deze helden zoals ik
(op sokken :grin:) en wat doen die eraan?????????
groetjes auktje
 
Denk niet aan de reis maar aan waarom je het doet: zonder vliegen kom je niet in Australie (behalve dan een paar weken op een boot, niet echt reeel). Mijn schoonvader heeft een vreselijke hekel/angst aan vliegen maar de gedachte dat hij 20 uur in een vliegtuig moest om 3 maanden z'n kleinkinderen te zien heeft 'm er doorheen geholpen...
 
Hoi, het is misschien geen topper, maar je kan aan je arts een kalmeringsmiddel vragen (of beter gezegd; anti-anxiety), dat je bij je kan steken voor het geval dát. Het is niet ongewoon om dat te doen, m'n huisarts zelf doet 't ook. Dat soort medicijnen werken met een half uur.

Overigens, héb je vliegangst of ben je báng dat je vliegangst zal hebben?

Ireen
 
Ik ben ook geen held wat vliegen betreft en doe zelfs altijd een schiet gebedje voor een veilige reis. De nacht ervoor slaap ik ook zeer slecht. Maar als je niet vliegt kom je er ook niet. En achteraf valt het altijd mee. De lange vluchten zoals naar Australie zijn vaak nog relaxter als een korte vlucht. Het vliegtuig is groter en voelt wat steviger aan. Maar ik ben altijd ontzettend blij als ik er weer ben. Er zijn ook genoeg mensen die een slaappilletje pakken. Ondanks dat ik het niet fijn vind weerhoud het me niet om te reizen, hopelijk ervaar jij het ook zo.

Succes  :up: Jojo.
 
Je kan van deze anti-rook guru denken wat je wil, maar sinds zijn boek vlieg ik met plezier. (en daarvoor haatte ik elke seconde!)

Allen Carr: The Easy Way to Enjoy Flying
 
Probeer eerst eens een korte (goedkope) vlucht uit of een flight simulator. Als het echt zo erg is als je denkt kan je altijd nog een cursus doen (wel kostbaar, maar het helpt wel!) Sterkte ermee!
 
Enne Auktje als al het boven geschreven niet werkt of prettig aanvoelt dan is er altijd nog de boot.

Enjoy your ... :up:

Jack :evil:
 
Ach, maak je niet te druk, ze komen altijd weer naar beneden, er is nog nooit een boven gebleven..  :wink:
 
[quote author=Red link=topic=7115.msg90858#msg90858 date=1179920355]
Ach, maak je niet te druk, ze komen altijd weer naar beneden, er is nog nooit een boven gebleven..   :wink:
[/quote]
:grin: :grin:

Ik ga het liefst op een lange afstandvlucht, dan heb je je eigen tv-tje in de stoel voor je, keuze uit zoveel films, series, muziek,  spelletjes... en je wordt op je wenken bediend met eten en drank.
M.a.w. genoeg om je gedachten af te houden van het feit dat je hoog in de lucht vliegt in een blikken doos met een snelheid van...
nee, sorry, stout van mij, valt best mee! Er is genoeg entertainment.

Groetjes,
An
 
Eens met Eerainuh: een valium erin en vooruit met de geit........... :up: :wink:

Zonder gekheid, ik heb op lange vluchten altijd van alles bij me (valium, slaapmiddelen waarvan zelfs een paard omvalt), vooral als ik weet dat er kans op zware turbulentie is. De aardige bijkomstigheid hiervan is dat de wetenschap dat je kunt 'ingrijpen' als het echt nodig is, op zichzelf al de nodige rust geeft.
 
De eerste keer dat ik vloog was ook gelijk 12 uur en een dag later nog eens zo'n 12 uur en aan een stuk door zo'n beetje overgegeven. Gewoon van de spanning, en een beetje angst. Ja had ik toen maar een primatoertje ingenomen. Gewoon bij de drogist verkrijgbaar en het werkt prima. Bij angst hoort stress, vraag je zelf af waar je nu eigenlijk bang voor bent en praat er over, dan praat je het meeste al van je af. Het werkt echt hoor.
Dus voortaan neem ik een primatoertje in en heb dan een prima toer.

Succes Marga
 
hallo allemaal
wat een reactie's  :up: ik heb nog nooit gevlogen en altijd gezegd dat ik het ook
nooit zou doen maar ja dan kom je nergens.
vorig jaar stond mijn priveleven plotseling up side down door een arts die een foute
mededeling had gedaan(bleek niets te zijn) toen dacht ik moet uit het leven halen wat er in zit.
en dat wil ik nu nog steeds maar op dat moment had ik alles gedurfd maar naarmate de tijd
verstrijkt ben ik toch niet meer zo dapper ik ben een echte angsthaas maar ik ben
gelukkig niet de enige dat geeft de mens moed ik denk dat ik maar flink wat valium meeneem
mijn man heeft vaker gevlogen dus dat zit wel goed.
ik denk dat ik het boek maar ga lezen ik denk dat ik bang ben voor het neerstorten en dat ik in een ruimte zit waar ik niet uit kan lopen ik zou bv ook niet gauw met de lift gaan.
en jack de boot hetzelfde probleem kan midden op zee niet uitstappen :lol:
groetjes auktje
 
Effe offtopic. Las laatst een verhaal van iemand in Amerika (waar anders) die als terminaal was aangemerkt door de doktors. Nog een jaartje en dan is het afgelopen. Prompt heeft 'ie z'n hypotheek opgehoogd, is hij gestopt met betalen van de maandelijkse hypotheek en is gaan reizen. Hij had alle geld erdoor gejast op een mooi zwart pak na voor z'n begrafenis. Bij thuiskomst blijkt het gewoon een bultje te zijn, nu klaagt hij het ziekenhuis aan want nou kan hij qua gezondheid wel leven maar heeft 'ie er geen geld meer voor. Moest er even aan denken toen ik jou stukje las!

Overigens vind ik vliegen helemaal niet eng. Alleen het opstijgen, landen en het stuk ertussen vind ik vreselijk...  ;-)
 
[quote author=sylvia en rob link=topic=7115.msg90829#msg90829 date=1179909606]
gewoon hard in de hand van je partner knijpen bij dalen op stijgen
, dan is het wel te doen
:lol:

[/quote]

Voor wie: jij of je partner?

Het is nog steeds zo dat vliegen de veiligste manier van transport is.
En in de auto stappen we zonder problemen, terwijl daar de meeste ongelukken mee gebeuren.
Je moet maar zo denken: Opstijgen ben je een uurtje mee kwijt inclusief eten.
Even tv kijken, boekje lezen, beetje heen en weer lopen.
Proberen te slapen.
Landen met eten is ook weer ruim een uur. Dus eigenlijk ben je al met al van A'dam tot S'pore 13 uur vliegen -1 uur opstijgen/eten -1 uur eten/landen -4 uur tv kijken/lezen - 6 uur slapen = 1 uur vliegen.
Valt dan weer reuze mee.  :wink:
 
Overigens wil het ook wel helpen om direct bij binnenkomst van het vliegtuig de purser te melden dat je vliegangst hebt. Veel mensen houden de spanning binnen, wat e.e.a. alleen maar verergert. Als je er melding van maakt dan is het vliegtuigpersoneel als het ware mede-eigenaar van het probleem geworden. Dat zal er vervolgens extra aandacht aan schenken en continu proberen je gerust te stellen. Klinkt wellicht wat vreemd maar het helpt echt.
 
Er is een boekje genaamd " Help, ik heb vliegangst" . Ik weet dat mijn zus dat elke keer weer opnieuw leest als ze gaat vliegen. En het helpt!
Ik heb het ook gelezen toen ik (nog) vliegangst had. Het is nu een stuk minder, maar het is heeeeeeeeel normaal hoor!
Ik heb ooit eens gelezen dat van alle mensen in het vliegtuig iets van 40% vliegangst heeft en een totaal van ongeveer 70% voelt altijd wel enige spanning.

Het is dat irrationele denkproces in je hoofd he???? Hoe krijg je het eruit!!!!!!! (geldt niet alleen voor vliegangst.....)

Henriette
 
hoi allemaal
ja michiel dat verhaal van die man ken ik maar ik had niet zoveel om uit te geven :lol:
het verhaal had ook niets met ons australieplan te maken maar om aan geven dat je
na een nare gebeurtenis veel meer durft net als henriette zegt het zit in je :crazy:hoofd.
40 % procent is wel erg veel dus ben ik niet alleen en ik heb nog nooit gevlogen dus mischien
valt het allemaal wel mee maar van de gedachte alleen al krijg ik de kriebels.
auktje
 
Aukje, misschien valt het allemaal 100 % mee, omdat je nog nooit gevlogen hebt, wie weet. laten we het hopen en misschien word je wel een van de gelukkige die nergens last van heeft.

Groetjes Jojo.
 
Back
Top