vliegen naar Oz

waarom niet ff een stopover inlassen? Of hebben jullie allemaal haast om hierheen te komen (kan ik me goed voorstellen, hoor; het is hier GEWELDIG!).

Op de tripjes die wij naar Oz hebben gemaakt voordat we een enkeltje kochten (wat een mooie dag was dat.....!) namen we altijd een paar dagen om de stopover stad te bekijken. En om een jetlag te voorkomen! Werkt puik. Je moet natuurlijk wel de extra moneten uit willen tellen.

Op onze enkele reis Sydney (met United Airlines: 64kg bagage vrijdom p.p.!) zijn we drie dagen in LA geweest; lekker Disneyland bekeken met de kleine meid, en papa en mama ook uit hun dak! En geen jetlag na de laatste 14 uur over de grote plas.

Marc

Ik heb het ook al eens eerder vermeld, maar in Singapore kun je gratis een paar uur de stad verkennen, op het vliegveld ga je naar de Informatie kiosk en book je de trip. Is wel aardig om de tijd te doden.
Er is een minimum overstap tijd nodig, ik dacht 4 of 6 uur, dus als je hier 2 uur leuk kan rondrijden, dan is dat mooi meegenomen, vooral als je er nog nooit geweest bent.
Ze brengen je met een bus naar verschillende lokaties en met goed commentaar in het Engels  (ik zelf heb dit nooit gedaan omdat ik vaak in Singapore kom, maar heb vele positieve verhalen gehoord hierover).
Dus zomaar een idee.  Dit is alleen overdag.
Cheers
Jan

Hoi Jan.H
Wat die bus trip betreft dat had ik idd onthouden van verleden keer dat je dat vertelde. 
Daar gaan we zeker naar infomeren tzt. :up:

Of misschien is er een hotel op het vliegveld dan kunnen we een kamer boeken om een paar uur te slapen, in bad en uitgebreid dineren. Dan is het zo 2300 :wink: Dat je dan ook voor de nacht moet betalen dat maakt me dan heelemaal niets uit. Het is tenslotten een beetje feest die dag.

[quote author=Jan H. link=topic=2834.msg31527#msg31527 date=1129276551]
Ik heb het ook al eens eerder vermeld, maar in Singapore kun je gratis een paar uur de stad verkennen, op het vliegveld ga je naar de Informatie kiosk en book je de trip. Is wel aardig om de tijd te doden.
Cheers
Jan
[/quote]

Ik kan hier aan toevoegen dat ik laatst gebruik heb gemaakt van het transit hotel om een paar uurtjes te slapen  :sleep:  en te kunnen badderen   :bath: Echt een aanrader ! want zoveel uren op een vliegveld is toch a bit much ...  :knit: :nails:

http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/content/microsites/promotions/boardingpass_transit/index.html

onder deze link staat onder meer wat Jan hierboven noemt ...

veel suc6 en plezier met alle verdere voorbereidingen !  :)

Ingrid  :cool:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=2834.msg31362#msg31362 date=1129190336]
Wij gaan 1 of 2 dec. 2005, in febr. 2006 kost dit maar de helft.  :x
[/quote]

Hee, ik ga de 1ste met Singapore misschien zie we elkaar wel op schiphol of in het vliegtuig!

Groet,

Marco

Verleden jaar toen ik naar Aus ging moest ik 11 uur wachten in Hong kong,
heb toen een dag kamer geboekt, kosten was 32 euros kwamen
me halen met busje heerlijk geslapen showerd  busje kwam me
weer halen en ging weer verder.

Gr Ineke

Singapore transit hotel is inderdaad uitstekend. Ik meen dat de kosten per 6 uur verblijf zijn en is niet al te duur.
Ook t.v. natuurlijk, dus kijk je naar CNN of zo als je niet kan slapen.

[quote author=Jan H. link=topic=2834.msg31649#msg31649 date=1129336147]
Singapore transit hotel is inderdaad uitstekend. Ik meen dat de kosten per 6 uur verblijf zijn en is niet al te duur.
Ook t.v. natuurlijk, dus kijk je naar CNN of zo als je niet kan slapen.
[/quote]

Klopt ! De kamers worden per blok van 6 uur verhuurd. Dus ook al heb je er maar 4 of 5 uur een kamer nodig, je betaalt die eenheidsprijs, die overigens heel redelijk is !  :up:

Ingrid  :cool:

Ik ga zeer waarschijnlijk in januari voor een week of zes (mijn liefje opzoeken en zijn ouders betalen mijn vlucht!) en ik ga zeker een vlucht van Singapore kiezen, waar ik minstens 10 uur zal hebben om de hele reis in 2-en te breken. Dat transithotel had ik ook al van gehoord, en het lijkt mij ideaal. Ik denk dat je een stuk frisser aankomt als je even hebt gerust. 

Ben net achter gekomen dat wanneer je een aktie ticket bij SinAirl boekt je niet kan annuleren.

Maw breek je een poot of je kan door eoa reden niet reizen ben je al je geld kwijt. :x :bangingdoor:

Lekker is dat   :angry1:

Robby

Hoi
En waar kan je zo'n annulerings verzekering krijgen??? Ik ken namelijk iemand die heeft die super aanbieding geboekt :roll: :-D
gr. BArry

Volgens die juffrouw van SinAirl moet je dan via een reisbureau boeken.Dan alleen kan je een annuleringsverzeking afsluiten.Vraag me nu wel af als het nog steeds een aktie is dan :think:.

PS.Kom de trap opgerend ,mis een trede en breek bijna een poot :cry2:.Ga maar vlug verder informeren.

Al breek ik twee benen, dan dragen ze mij er maar in.  :x
Hoef ik bij het overstappen ook niet te lopen  :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao:

:shout: MAAR IK GA WEL  :x

Ooit aangedacht om een doorlopende annuleringsverzekering te nemen.... is veel goedkoper dan per keer een te nemen... Is eigenlijk overbodig nu we allemaal een enkeltje naar Oz nemen, maar toch.
Ik heb voor een doorlopende reis- en annuleringsverzekering voor 1 jaar maar € 60 betaald.... Is mijn bagage ook meteen goed verzekerd...

Trouwens Cathay Pacific gaat vanaf Frankfurt voor een zacht prijsje... Met de trein naar Frankfurt is € 90.. Enkeltje naar Sydney is € 630.. Niet zo heel slecht dus... En ik geloof dat ze goede voorwaarden hebben voor bagage, maar dat weet ik niet helemaal zeker

Groetjes Ellen

Hoi Ellen
Ik zat inderdaad al te denken om even naar Visa card te bellen. Die hebben ook altijd van die doorlopenden verzekering gevallen.  Maar zijn dan ook de tickets verzekerd of alleen de bagage.
Groetjes :up:

@ ellen:

cathay pacific heeft ook vaak aanbiedingen vanaf amsterdam, retour sydney 740 euro.......is dus bijna net zo duur als eerst met de trein naar frankfurt......

www.bmair.nl en je ziet in 1 oogopslag de hoog en laagseizoen prijzen en aanbiedingen van diverse maatschappijen die naar oz vliegen :up:

Gr. Sab

Op http://www.vliegtarieven.nl zie je meteen welke vluchten nog vrij zijn en ook welke het goedkoopst is.
Er staat ook bij als tip dat het vaak goedkoper uit kan komen als je een zaterdagnacht opneemt in je vlucht. Weet niet of het echt zo is, maar misschien heeft iemand hier wat aan.

Back