Vliegen naar Perth

missx

New Member
Hello!!

Welke vliegmaatschappij raden jullie aan om rechtstreeks naar Perth te vliegen? En wat is ongeveer de prijs van een retourticket?
Thanx in advance!

Xandra
 
Nee, niet rechtstreeks, maar wel via Kuala Lumpur, Singapore, Hong Kong of zelfs via Japan....afhankelijk van welke maatschappij je vliegt.

Malaysian Airlines schijnt nog wel goed te zijn, ook voor emigranten, omdat ze dan eenmalig meer kg's aan bagage mee mogen nemen....(heb toen zelf ook met Malaysian gevlogen en ik was toen uitermate tevreden)....
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1660.msg14698#msg14698 date=1115724632]
Of vliegen vanaf Dusseldorf met emirates via Dubai, snel en goedkoop!!
[/quote]

:think: Hmm, goedkoop you say.. Is het idd goedkoper vliegen als je op 1e en 2e kerstdag vliegt?
 
[quote author=missx link=topic=1660.msg14678#msg14678 date=1115713354]
Welke vliegmaatschappij raden jullie aan om rechtstreeks naar Perth te vliegen? En wat is ongeveer de prijs van een retourticket?
Xandra
[/quote]

Er zijn een aantal luchtvaartmaatschappijen die op Perth vliegen, zie Perth Airport.

Twee maatschappijen vliegen (met een overstap) vanaf Schiphol:
  • Singapore Airlines, dagelijks met aansluitende overstap in Singapore (3:15 uur). SQ heeft 2 a 3 vluchten per dag van Singapore naar Perth, ideaal voor een stopover.
  • Malaysian Airlines, dagelijks met aansluitende overstap in Kuala Lumpur (3:25 uur). Daarnaast is m.b.v. codeshare met KLM nog extra verbinden per week.

Met Cathay Pacific kan ook vanaf Schiphol naar Perth gevlogen worden, maar de overstap tijd op de heen weg ruim 16 uur!

Er kan ook met andere maatschappijen via andere luchthaven gevlogen worden:
  • Qantas / Britisch Airlines. Qantas flight van Londen (2 a 3 vluchten per dag, daarnaast codeshare met BA nog 2 vluchten per dag) en Frankfurt naar Singapore. Vanaf Singapore vliegt Qantas 2 keer per dag naar Perth. Voor beide vluchten zijn aansluitende vluchten uit Europa. Overstaptijd in Singapore is 70 a 90 minuten, maar je moet eerst naar Londen of Frankfurt
  • Emirates. Emirates heeft een dagelijkse vlucht van Dubai naar Perth en heeft aansluitende vluchten vanaf Dusseldorf, Frankfurt, Munchen, Parijs, Londen (Gatwich en Heathrow). Overstaptijd in Dubai is (2:25 tot 3:15 uur afhankelijk van vertrekluchthaven.
  • Thai / Lufthansa. Thai vliegt 4 keer per week op Perth. Samen met Codeshare vluchten van Lufthansa heeft Thai aansluitende vluchten vanaf Frankfurt (3 keer) en Munchen (2 keer) en London (3 keer). Overstaptijd (1:05 tot 2:35 uur) in Bangkok.
  • Royal Brunei. Via het oliestaatje op Borneo kan 3 keer per week van Londen en twee keer per week vanaf Frankfurt naar Perth gevlogen worden. Overstaptijd van 1:40  tot 7 uur in Bandar Seri Begawan.

Wil je van je vlucht een wereldreis maken, denk dan aan:
  • South African Airways (via Zuid Afrika)
  • Air New Zealand (via USA, Pacific en New Zealand)

Kosten verschillen erg per periode en zijn afhankelijk van acties (zoals Singapore en Cathay). www.vliegtarieven.nl heeft meestal de goedkoopste tarieven.

Marco
 
[quote author=Anoukie1983 link=topic=1660.msg14700#msg14700 date=1115724981]
[quote author=Wilbert67 link=topic=1660.msg14698#msg14698 date=1115724632]
Of vliegen vanaf Dusseldorf met emirates via Dubai, snel en goedkoop!!
[/quote]

:think: Hmm, goedkoop you say.. Is het idd goedkoper vliegen als je op 1e en 2e kerstdag vliegt?
[/quote]

Als je de mogelijkheid heb, vlieg dan voor 15 december. Bij de meeste maatschappij gaat rond die datum het hoogseizoen in.

Marco
 
Misschien nog een tip....? BM air reizen

www.bmair.nl

(retour) tickets naar australie vanaf 745 euries, incl. aanbiedingen van alle gangbare vliegmaatschappijen die op australie vliegen.

Gr. sAb
 
Wij vliegen met Cathay in september voor iets minder 850 euro inclusief alle toeslagen en boekingskosten. Goedkoper kon ik niet vinden. De lange wachttijd in Hong Kong gebruiken we voor een dagje sightseeing.

Groet, Albert
 
En hoe staat het er nu voor met de vliegtickets?

Ik begin, als ik een visum krijg, 20 juli met master opleiding in Perth.  Heb nog geen ticket geboekt, want ik wil eerst visum hebben. maar ja, wel kort dag....  of kan ik beter nu boeken?

Ik ben wel aan het kijken naar een huisje /accomodatie. Iemand daarvoor nog tips?

Ik studeer aan Mt Lawley Campus, dus North Perth is dichtbij geloof ik. Is dat een leuke wijk?
 
Wij vliegen met BA naar London (vanuit Brussel) en dan vandaar over SIngapore naar Melbourne met Qantas. Kost ons 700 euro pp, 35 kg bagage mee. Wel enkeltjes.

Ik heb wel al met Qantas gevlogen, maar dat was domestic in Oz. Erg goeie ervaringen. Hopelijk zijn ze overseas en op lange vluchten ook zo goed??  :?
Sara
 
Sara, als ik Qantas enkele reis op zoek krijg ik belachelijke prijzen. Hoe ben je eraan gekomen?
Overigens zeer goed (vind ik). Veel beter dan de KLM waar ik vorig jaar een keer mee gevlogen ben.
Ik heb ook Qantas frequent flyer pas dus zou graag weer wat puntjes scoren (om ze binnenland te gebruiken). Alleen jammer dat ze niet van Amsterdam (of Brussel) vliegen. Je moet altijd eerst naar London of Frankfurt (of Parijs of Rome).

Maar ik vind het een goede prijs die je betaald. Misschien heb je een tip hoe ik die vind?

Henriette
 
Ik heb geboekt via de Internationale migratie organisatie, die hebben contracten met vliegtuigmaatschappijen om goedkope enkele reisjes te reserveren voor hun.

www.iom.int

écht behulpzame mensen, kheb contact gehad met de Ozzie afdeling maar uiteindelijk geboekt via de Belgische afdeling.  :up: Absoluut aan te raden als je ni wilt wachten op last minutes promoties of zo, ze hebben superprijzen en onze vluchten waren een jaar op voorhand geboekt! We nemen 35kg pp mee.

PS JE kan bvb eerst van A'dam naar Londen vliegen en dan op Qantas overstappen hé!!

Mijn Belgische contactpersoon bij IOM  EVERMEULEN@IOM.INT
en de Ozzie: FOSTER Keiko    KFoster@iom.int

Allebei superbehulpzame mensen!!  :up:  Een mailtje waard!
 
Back
Top