Vliegprijzen voorjaar 2008

Ik ben al een tijdje op zoek naar aanbiedingen voor vluchten van Cairns naar Amsterdam begin/medio april 2008. Hoe ik ook spit op het internet, nergens komen aanbiedingen van Singapore Airlines of Malaysia Airlines naar voren. Terwijl toen ik twee jaar geleden rond dezelfde tijd keek voorgenoemde maatschappijen steeds absoluut het goedkoopste waren. Nu is het bijna allemaal Qantas met een vleugje Lufthansa, BA en swiss air.

Zijn zij uit de 'goedkope' markt gestapt of hebben ze hun prijzen nog niet vrijgegeven? Volgens lokale reisburo's zijn afgelopen weekend alle earlybirds beschikbaar gekomen maar ik twijfel daarover. Wil natuurlijk ook niet te lang wachten en dan ineens vreselijk het schip in gaan. Wie biedt raad???

Michiel
 
Hey Michiel,

Heb je evt. gekeken naar de optie om met Jetstar van Cairns naar Singapore te vliegen en dan van daaruit door naar Amsterdam. Wellicht dat je dan al wel aanbiedingen tegenkomt.

Michel
 
Ik gebruik sinds kort www.webjet.com.au en heb toevallig vandaag een ticket geboek naar NL voor in mei 2008 all in met Singapore voor 1970 AUD. Vond het zelf niet gek. Ik kan het ticket nu al niet meer vinden voor die prijs, goedkoopste is nu 2002 ook met Singapore maar dat is vanaf Melbourne.

Je kunt ook gewoon op de airline zelf kijken dat is soms ook goedkoper.
 
ik had laatst een advertentie gezien van cathay pacific met goedkope tickets in 2008, misschien even bij hen kijken?
 
Voor 1,865 AUD met Cathay (all incl) Cairns - HongKong - Amsterdam vv.

Als je trouwens vanuit NL naar Oz moet en je woont gunstig kun je beter vanaf Dusseldorf vertrekken 907 EUR (all incl) naar Brisbane.. Van het overgebleven geld kun je best naar Cairns vliegen of eh, lekker in Bris blijven en biertje op South Bank drinken
 
Hey Kookaburra,

Ik heb net op de website van Cathay pacific gekekeken maar volgens mij vliegen die niet vanaf Dusseldorf. Via welke maatschappij kost het dan 907 Euro?
 
Zo te zien is het ook handiger om bijvoorbeeld op Brisbane / Perth te vliegen dan op Sydney. Sydney --> ruim 1200 euro (enkel!) en Brisbane / Perth ca 540 euro (enkel). Scheelt nogal wat :)
 
Singapore en BA vliegen ook vanaf Dusseldorf. Malaysia alleen vanaf Frankfurt. Verder heb ik het niet opgezocht.
 
[quote author=CJ link=topic=7830.msg101886#msg101886 date=1193788519]
Hey Kookaburra,

Ik heb net op de website van Cathay pacific gekekeken maar volgens mij vliegen die niet vanaf Dusseldorf. Via welke maatschappij kost het dan 907 Euro?
[/quote]

Hoi CJ,

sorry voor late reactie maar Ireen heeft eigenlijk het antwoord al gegeven: Emirates heeft op dit moment de 'beste papieren' vanaf Dusseldorf.. Niet slecht he? 907 euro! Ik denk wel dat je er snel bij moet zijn omdat ze vervolgens snel oplopen met de prijs.. en dan is het misschien weer gunstiger om met Malaysian vanaf Schiphol te vliegen. Succes met zoeken!
 
Het (b)lijkt een gevalletje koppelverkoop - in mijn ogen althans. Waar ik ook op internet en ook de twee 'echte' reisburo's die ik het vroeg, als ik van Cairns naar Amsterdam wil komen ze allemaal met vluchten van Qantas/Lufthansa/KLM/BA die via Sydney/Brisbane gaan, dan een tankstop of overstap in Hong KOng/Kuala lumpur/Singapore en dan vliegen op Frankfurt/londen en tenslotte naar Amsterdam.

Uiteindelijk heb ik de hele reis in twee stukken gesplitst: virginiblue van Cairns naar Brisbane (dank Inge voor de tip www.webjet.com.au - absoluut perfect) en dan apart een reis geboekt van Brisbane naar Amsterdam. De goedkoopste vlucht die dan naar voren komt is de door ons zo gewenste: Brisbane - Singapore, overstap van 3u en dan in een keer Singapore Amsterdam. Kosten $1,550 pp enkele reis.

cheers,
Michiel
 
Hoi Michiel, mag ik wat vragen ??
Vlieg je niet terug dan, $1550 enkele reis.
Zo ja, is het incl tax ??

Wij willen in Mei / Juni ook voor een vakantie naar NL, vandaar dat ik dit topic even in de gaten houd.
( Vliegen vanaf Brisbane denken we op dit moment )

Wat doen jullie met de reisverzekering ??

Groetjes Jolanda
 
Hi

Wij kregen gisteren een email van het flightcentre ze hadden super goedkope vluchten richting Amsterdam voor die periode Jolanda :up:
 
Had het al verwijdert, wij gaan nog niet voorlopig maar heb het teruggezocht. Het was Korean Air vanaf Sydney 1505 dollar retour en vanaf Brisbane 1535 dollar wel boeken voor 15 december stond erbij.

Succes
 
Wij hebben (voor 1 volwassene) $1,542 betaald, $1,324 voor de vlucht en $218 tax. Betreft een enkele reis Brisbane - Amsterdam op 10 april met een overstap van een paar uur op Singapore airport.
 
Dan is vliegen van Amsterdam naar Australië goedkoper. Wij hebben een enkeltje geboekt Amsterdam-Brisbane in maart 2008 voor € 399 ex tax.
 
Zag net dat 2 enkeltjes AMS- BNE dan inderdaad 1065.08 incl. tax is. Heb gekeken voor april en mei en dat is ook de tijd dat wij hopen te vertrekken, maar we kunnen nu nog niets boeken, omdat het huis nog niet verkocht is. We zitten nu in onderhandeling met een kijker... Als we gaan boeken zodra het wel verkocht is zul je al meer gaan betalen voor deze periode ben ik bang...
 
Back
Top