vlucht australië

bregje

New Member
Hallo,

Ik ben aan het zoeken naar zo goedkoop mogelijke vluchten naar Melbourne in augustus volgend jaar.
Nu heb ik een vlucht gevonden die me 1158 euro incl. kost. Maar dit is een retour vlucht die al op 24 nov. teruggaat.
Voor mij maakt het niet zoveel uit wanneer deze datum is want de planning is toch dat ik daar blijf, maar ik weet niet zeker of dit mag voor het working holiday visum. Op dat visum ga ik namelijk die kant op.

Heel in het kort... het is de bedoeling dat ik in Melbourne met mijn vriend samen ga wonen, maar op dit moment is een working holiday visum het beste en goedkoopste omdat ik nog maar kort in Australië ben geweest en we dus helemaal niet weten hoe het zal gaan.
Voor dit visum moet je per ce een retour ticket hebben, maar is er bij iemand bekend of hier een bepaalde tijd aan vast zit, of dat dit dus ook maar 3 maanden mag zijn?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

alvast bedankt!

Groetjes  Bregje
 
Het is wel mogelijk om met een WHV een enkeltje te boeken hoor. Er zijn wel mensen hier die dat gedaan hebben volgens mij. Wij waren het ook van plan, maar hebben niet verder uitgezocht hoe het zit. Als je even met de search button zoekt kom je volgens mij vast wel wat tegen.
 
hmmm, ja tot nu toe na zoeken op vluchten enz. kwam ik er nog niks over tegen, en het staat geloof ik wel in de voorwaarden voor een WHV, maar als je ook een enkeltje kunt boeken dan zal zo'n retour als ik nu heb ook kunnen neem ik aan?

Groetjes Bregje
 
Hallo bregje,

Kijk eens op deze site: http://flweb.ypsilon.net/index.php?agent=fraport-de&lang=en_GB

Het is weliswaar Frankfurt Flugplatz, maar je kunt alle vertrekplaatsen selecteren. Check ook altijd even de site van de airline als je alle vluchten met dezelfde maatschappij hebt!

Greets, Leonidas.
 
Hoi Bregje,

Ik ben zelf ook ooit eens op een WHV naar Australie geweest, maar kan me herinneren dat een van de voorwaarden om het land in te komen was dat je ook kunt aantonen dat je een ticket hebt voor vertrek. Waar je naartoe gaat maakt echter niks uit.
Als het voor jouw voordeliger is kan je ook een ticket naar Bali of Nieuw Zeeland boeken. Dit zou je bijvoorbeeld via een budget airline kunnen doen. Hier in Oz heb je Jetstar en virginblue. Als je ruim van te voren boekt kan je hiermee voor heel weinig geld vliegen.

Ik zou het nog even goed nakijken voordat je met een enkeltje in het vliegtuig stapt vanuit NL, want het zou zomaar kunnen dat ze je dan hier aan de grens tegenhouden en in het ergste geval terugsturen.

Succes
Sander
 
Bregje, ik zit even te denken hè.... Als jij t.z.t. IN Australië een partner-visum aanvraagt, dan krijg je op dat moment automatisch een Bridging Visa. Op dat visum mag je níet het land uit (mits toestemming gekregen). Of je dan wel of niet meer mag werken, dat weet ik niet, maar dat is tegen die tijd misschien ook even bijzaak.

Ik zou doen wat Sander voorstelt; een vlucht naar NZ, Vanuatu of Fiji boeken, whatever the cheapest, zodat je kan aantonen (print-out van je boeking laten zien) Australië verlaat op zus-en-zo datum. Puur voor de zekerheid.

Een andere optie is - maar ik zou gewoon naar immigratie gaan/hen bellen om te checken - om na je WHV het land te verlaten en op een toeristenvisum terug te komen. Dan mag je niet werken nee, maar je bent in ieder geval wél samen. Kan je ook samen doen en er een leuk tripje van maken :) Maar dit is meer een extra stap die alleen nodig is als je inderdaad toevallig net er even tussenuit wilt. Beetje omslachtig misschien.

Anyway, als je toch hier zit, loop dan even bij immigratie binnen (nou ja, 'even'... trek er een uurtje of 2 voor uit).

Laat nog maar 's weten hoe je vaart.

Cheers,

Ireen
 
Hallo allemaal,

Thanks voor jullie replies...

@sander; ik ga in elk geval inderdaad geen enkeltje boeken... er staat in de voorwaarden echt iets over een retour... en in de tijd dat ik ga vertrekken, kom ik geen enkel enkeltje tegen dat goedkoper is dan een retour... dus ja ik hou het in elk geval op retour, bedankt voor het meedenken...

@leonidas; heb even gekeken op de website, maar kom toch via qantas nog steeds goedkoper uit. Zijn nu... BALEN... wel iets gestegen, zitten nu op 1201 incl. alles (euro) maar blijven het laagste.

@Ireen; als het goed is heb ik tijdens dat bridging visum dezelfde rechten en plichten als ik had in mijn voorgaande (dus WHV) visum... Dus waarschijnlijk kan ik dan wel werken. Tja, ik weet niet precies hoe lang het gaat duren om tegen die tijd een partner visum aan te vragen, of ja eigenlijk meer hoe lang we zullen moeten wachten op respons. Maar in de tijd dat ik moet wachten op respons moet ik in elk geval sowieso in het land van aanvraag blijven (dus als ik het aanvraag ook in Australië).
We zijn nu nog heeel druk bezig met het vertrek naar Australië op mijn WHV (shipping companies zoeken, ticket zoeken, regelen dat ik daar straks kan werken als leerkracht (of ja zoveel mogelijk daarop inzetten...) dus IELTS test voorbereiden, diploma's laten vertalen en kopieren enz enz enz.
We gaan dat eerst maar eens verwerken en de rest dat komt straks wel als we eenmaal daar zijn... zie nu al af en toe door de bomen het bos niet meer dus... haha maar komt goed hoor!
Thanks voor je reactie en ik houd jullie zeker op de hoogte...

Groetjes Bregje
 
Retour, retour...Zeker weten?.... Er zijn toch hoopjes backpackers en andere reizigers die van 't ene land naar 't andere land trekken, en al helemaal tussen Australië en Nieuw Zeeland. Het gaat er uiteindelijk alleen om dat je niet in Australië blijft. Kan de beambten nix schelen wáár je naar vertrekt, als je maar je boeking van de vertrekvlucht kan laten zien.

Misschien ook handig om nu al zoveel mogelijk bewijs van jullie relatie te sparen. Post aan elkaar, foto's van bezoeken, telefoonrekeningen, etc.

Succes!
 
hoi ireen;

Ja... zeker als de retourtjes goedkoper zijn dan de enkeltjes toch?
En dat bewijs inderdaad... ben al veel bewijzen aan het verzamelen, heb alle mailtjes nog, de afschriften van de gezamenlijke rekening, postadres (uitreksel gemeente) enz enz.

Dank je voor het meedenken!
 
[quote author=bregje link=topic=8022.msg105131#msg105131 date=1198047268]
Ja... zeker als de retourtjes goedkoper zijn dan de enkeltjes toch?
[/quote]

Volgens mij alleen relatief... een enkeltje kost je 700 euro; is relatief duurder dan een retourtje maar als je een retourtje alleen als enkeltje gaat geruiken kan je beter een enkeltje kopen :)
 
[quote author=bregje link=topic=8022.msg105131#msg105131 date=1198047268]
....heb alle mailtjes nog....
[/quote]

Toen wij in Brisbane ons gesprek hadden bij immigratie bood ik ook heel vrolijk een map met emailtjes aan. Die man reageerde zo van 'eh nee, dank je wel'.... :-D... Ik denk dattie voorheen meer gelezen had dan 'm lief was!

Maar 't is goed als je ze hébt; kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat het aan correspondentie mankeert, nietwaar?!
 
@ireen; hahaha... tja we bewaren maar alles wat ze enigszins óóit als bewijs zouden kunnen vragen...

@4np; die heb ik nog niet kunnen vinden?... 700 euro... in elk geval niet in de tijd waarin wij willen vertrekken...
 
Back
Top