Voetbal WK2010

cyberoo

XPdite Sponsor
Hoi WK2010 fans,

Kon geen draadje hierover vinden...dan maar een topic starten. Ik wil graag zeker weten dat alle wedstrijden van het WK2010 vanuit Zuid Afrika hier nu op de publieke omroep SBS worden uitgezonden of niet?
Las net dat SBS alle rechten heeft gekocht/verworven maar garandeert het dat ze dit keer ook alle wedstrijden uitzenden?? Ik weet dat de voorrondes aan Fox-Sports zijn verpatst maar zal SBS een deel van de rechten bv. Nederlandse wedstrijden nu doorverkopen aan Fox?

Heeft iemand ervaring met het oppikken van een buitenlandse satelliet zender die alles free to air uitzendt? Kan mij niet bommen als het in een andere taal is. Weiger gewoon om dat *ut Fox te nemen voor het WK alleen. Als national rugby of cricket niet free to air wordt uitgezonden is de wereld te klein. Met het EK2008 is al voor 4 tot 5 miljoen voetbal kijkers in 2008 veel plezier ontnomen... In de jaren '90 werd dit alles gewoon door SBS uitgezonden.

Kan me voorstellen dat je payTV moet nemen als je australisch competitie voetbal of de Champions League wil volgen maar toch niet voor de Olympische spelen en het WK voetbal?

Cheers Stephen
 
Als ik deze site mag geloven, dan is volgens het logo SBS de officiele uitzender....

Hoop het wel, want wil wel een beetje lekker voetbal kunnen kijken....
 
En ook al heeft SBS de rechten, dat betekent nog niet dat ze alle wedstrijden zullen uitzenden. Maar laten we hopen van wel...
 
Voor het EK heb ik bij Setanta een abbonnementje genomen. Iets van $15 per maand. Verder he-le-maal niks want je zit vooral te kijken naar eindeloze herhalingen van Barca en Chelsea TV en de Schotse competitie, maar heb wel alle wedstrijden van oranje kunnen zien. Met SBS moet je dat maar afwachten. Overigens zit Setanta nu bij m'n Austar inbegrepen tegen iets van $ 6.95 extra.

Nog een tippie, als je dan toch om 4 uur 's nachts naar een wedstrijd van Nederland zit te kijken (overigens valt dat met het WK reuze mee als je de speeltijden bekijkt) dan moet je via je computertje Radio 1 mee laten streamen. Beetje goochelen met de vertraging (heb ik via een recorder gedaan maar zou ook met een sattelietbox moeten kunnen) en je zit gewoon naar Jack van Gelder te luisteren terwijl oranje gehakt van de Japanner maakt.
 
Een andere optie is gratis live naar de wedstrijden kijken via sites als Channelsurfing of Iraqgoals, met Sopcast etc.
 
Bedankt voor de reacties so far.
Kijken of mijn wireless verbinding met nieuwe richtantenne en versterking het trekt hier in de bush. Radio 1 zal wel lukken maar de beelden? Waarschijlijk zie ik het laatste doelpunt met kerst als een speldeprikkie in de kruising verdwijnen...lol. Al haal ik af en toe 2300 kbps, het is heel wisselvallig en dropt zo weer terug naar 200 kbps om vervolgens weer op te lopen.

Ik zal SBS een email sturen om uit te vinden welke wedstrijden wel en niet worden uitgezonden en als ik een antwoord krijg feedback op dit draadje te zetten.
 
Nu ben ik geen voetbal fan oid, maar wordt zelfs dit niet uitgezonden in Australie? Ik weet dat het meer een football en rugby land is maar toch...
 
Nu ben ik geen voetbal fan oid, maar wordt zelfs dit niet uitgezonden in Australie? Ik weet dat het meer een football en rugby land is maar toch...

NIET??? :eek: :huh: :dizzy:

Ik wil het WK toch wel kunnen volgen hoor :'(
 
Het zal ook zeker worden uitgezonden, maar de vraag is of het op een betaalde zender is of een gratis zender. En ik weiger om te betalen voor een grappig potje voetbal!!!
 
Ik had beloofd het antwoord van SBS als een reply te posten op dit draadje.
Dit is wat SBS antwoordde op mijn vraag over de live uitzendingen.

Hi Stephen,

Unfortunately, the 2010 World Cup TV schedule is not publicly available at this stage. It will not be released until around two months before the event - and will be available on the World Game website at: www.theworldgame.com.au

For your interest, there will be 64 games in total on SBS ONE.

There will be 56 live games - and 8 Delayed games (where there are two matches kicking off at the same time). The delayed match will follow immediately after the live match. The delayed games will be in the period 23 June to 26 June.

Regards,

SBS PR



>>> "Stephen de Haan" <stephen@dehaan-email.net> 18/12/2009 9:30 pm >>>
Hello SBS,

I have tried to find info on your World Game site but can't find full info about it.

Can ALL matches be seen on your channel live and/or delayed? In particular the matches played by Australia and The Netherlands!
I started a threat/topic on the Dutch http://forum.xpdite.net/ site and like to put any info you give me as feedback into that threat for everybody to read.

Thanks in advance for any reply!

Cheers Stephen
 
Unfortunately, the 2010 World Cup TV schedule is not publicly available at this stage. It will not be released until around two months before the event - and will be available on the World Game website at: www.theworldgame.com.au

For your interest, there will be 64 games in total on SBS ONE.

There will be 56 live games - and 8 Delayed games (where there are two matches kicking off at the same time). The delayed match will follow immediately after the live match. The delayed games will be in the period 23 June to 26 June.

Volgens de hele snelle rekensom die ik gemaakt heb, zijn er toevallig ook precies 64 wedstrijden die tijdens het WK gespeeld worden. Dus alle wedstrijden worden helemaal uitgezonden, waarvan sommigen wat later omdat ze nu eenmaal samen vallen met een andere wedstrijd. Dat gaat dan om de laatste wedstrijden in iedere groep (daar zijn er 8 van).

Dus aan de ene kant willen ze het schema niet geven. Maar aan de andere kant geven ze het schema.

Of mis ik iets?
 
Ja Benneman,

Je hebt helemaal gelijk.
Volgens de FIFA Link (en de rekensom) zijn er 64 wedstrijden inclusief de finale. Dat wordt dus smullen voor de voetbalfans hier. :up:

Cheers Stephen
 
Misschien bedoelen ze dat nog niet helemaal officieel vaststaat hoe laat en welke landen tegen elkaar tegen elkaar zullen spelen? Maar allemaal wel te volgen dus, top.
 
Dus als ik het goed begrijp is SBS ook een australische zender, en worden de WK wedstrijden gratis uitgezonden?
 
Dus als ik het goed begrijp is SBS ook een australische zender, en worden de WK wedstrijden gratis uitgezonden?

Yep, net als vier jaar geleden
wink.gif



dus...... er is een kans dat een "Nederlandse" wedstrijd niet live wordt uitgezonden (Cameroon - Nederland) als SBS kiest voor Denmark - Japan
 
Back
Top