VOG aanvragen voor werkvisum

Naomi20172017

New Member
hallo iedereen,

ik heb net mijn werkvisum aanvraag de deur uit gestuurd en heb ook al een mail terug dat ik mijn police certifite (VOG) echt nodig heb. deze had ik niet erbij gevoegd, omdat ik er niet mee verder kwam. want het VOG formulier moet ook ingevuld worden door de belanghebbende (in dit geval de immigratie dienst) want ik moet deze hebben voor de werkvisum. alleen de immigratie dienst hier in auckland wil het niet invullen en de gemeente in nederland wil het niet aannemen zonder dat het niet ingevuld is. ja dit wordt een beetje lastig. ik heb weer een mail gestuurd naar de VOG mensen met wat meer info over dat het moet voor mijn werkvisum aanvraag. ik heb 5 dagen om dit voor elkaar te krijgen.

ik heb ook al met de ambasade gebeld, maar die zeggen dat ik het dan in den haag moet laten invullen door de immigratiedienst voor nieuw zeeland. echt lekker helpvol.

heeft iemand nog tips voor mij? of enige ervaring ermee? of moet ik gewoon nog een keer bij de immigratie aankloppen?

groetjes Naomi
 
Ik heb destijds het zoveel mogelijk zelf ingevuld, dus incl. deel wat anders door de Immi dienst gedaan zou (moeten) worden en hun email erbij gevoegd, waarin zij aangegeven de VOG nodig te zijn.
In 2008 werd dit door de gemeente geaccepteerd.
 
Same here, maar dat was voor Australië. Misschien werkt het anders in Nieuw Zeeland. Is het een tijdelijk visum of een permanent visum?
Je krijgt toch info/codes om de VOG in te vullen? Zo was het bij ons in ieder geval. Succes. Ik zou er een telefoontje naar NL aan wagen.
 
Volgens mij zo:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/vog-aanvragen

Formulier downloaden en aanvinken dat het voor emigratie is.

  • Hoe kan ik een VOG voor emigratie, een visum of een werkvergunning in het buitenland aanvragen?
    Voor het aanvragen van een VOG voor emigratie, een visum of een werkvergunning gelden speciale regels. Aanvragers lukt het niet altijd om een aanvraagformulier aan te leveren dat door een buitenlandse vertegenwoordiging is ingevuld en ondertekend. De aanvrager kan het aanvraagformulier dan zelf invullen. In aanvulling op het aanvraagformulier moet de aanvrager dan een document inleveren waaruit het doel van de aanvraag blijkt.
 
Hallo,
Aangezien hier al een thread van is zal ik geen nieuwe openen maar mijn opmerking hierbij toevoegen.

Ikzelf zat met hetzelfde probleem als hierboven omschreven.
Er zijn 3 dingen die je moeten invullen/aanvinken, bij naam(2.1) zet je 'Authorities Australia'.
Bij specifiek screeningsprofiel(2.3) vink je JA aan en een vinkje bij Visum en emigratie(06).
Tevens moet je een bewijs indienen dat er wordt gevraagd naar een VOG(Police Certificate), dit is niet zo moeilijk want ze nemen genoeg met bv een printscreen van de webpagina waar wordt aangegeven dat je een Police Certificate nodig hebt. Dit is alles!
Oja, als de gemeente aangeeft dat er gegevens ontbreken dan moet je ze verzoeken om contact te leggen met Covog/Justis.
Bij mijn eigen gemeente wisten ze namelijk niet dat met bovenstaande informatie het VOG uitgeleverd kan worden.
Ik heb namelijk eerst uitvoerig contact gehad met het ministerie van Justitie om te achterhalen hoe ik het aanvraagformulier correct invul.

Hopelijk heeft er nog iemand baat bij mijn gedreven onderzoek:cool:
 


OFX
Back
Top