kvanditzhuijzen
Member
Ik heb vorig jaar vanuit Engeland een VOG aangevraagd. Officieel kan dat niet, want het moet bij de gemeente waar je het laatst hebt gewoond in NL, eventueel kun je iemand machtigen. Maar aangezien ik niemand meer kende in die gemeente en dat aan de andere kant van het land was voor mijn ouders heb ik een beetje doorgezeurd. Ik kreeg een aardige dame aan de lijn en die heeft me het via de email laten aanvragen, en toen hadden we het een week later binnen. Of iemand anders ook zo wordt geholpen moet je maar afwachten.... Want de officiële regel is dus, als je niet in NL woont, in persoon of door gemachtigde laten aanvragen in de gemeente waar je het laatst hebt gewoond.
En je hoeft de andere partij niets in te laten vullen, je vult gewoon in dat het voor de Australische immigratiedienst is, dat wijst redelijk zichzelf. Dus je moet gewoon het formulier downloaden, zelf invullen, naar gemeente gaan (of iemand machtigen)
En je hoeft de andere partij niets in te laten vullen, je vult gewoon in dat het voor de Australische immigratiedienst is, dat wijst redelijk zichzelf. Dus je moet gewoon het formulier downloaden, zelf invullen, naar gemeente gaan (of iemand machtigen)