VOG buitenland

Barb

New Member
Ik heb meer dan 5 jaar op Curaçao gewoond en volgens mij moet ik dan ook een VOG van Curaçao hebben. Nu ga ik in december op vakantie naar Curaçao en wil ik dat gaan regelen. Kan dat al of moet ik eerst wachten tot ik bericht krijg van DIMIA voor het aanvragen van een VOG?
 
Ik denk dat je voor de periode dat je daar gewoond hebt nu zowiezo al een VOG kunt aanvragen......die periode dat je daar gewoond hebt is immers al afgesloten, dus er veranderd dan toch niets meer aan je situatie wat betreft je status voor de VOG op Curacao.

Maar ik kan er ook naast zitten hoor.

Misschien ff informeren bij DIMIA.

Bert
 
volgens mij moet je van alle landen waar je 12 maanden hebt gewoond een VOG van overleggen. Ik heb vooraf aan DIMIA al mijn VOG aangevraagd: formulier downloaden van justitie en form 47P en dan naar het gemeentehuis.

Lijkt mij als je er binnenkort heengaat makkelijk om het vast te regelen....dan dat je dat straks vanuit nederland moet doen.

Gr. Sab
 
Volgens mij mag de datum waarop de VOG naar je is gestuurd niet meer dan 12 maanden oud zijn.
 
Ja ook.

Maar als je leest op het aanvraagformulier en booklet 6 staat ALLE landen waar je de laatse 10 jaar langer dan 12 maanden hebt gewoond.....

ik heb het niet verzonnen hoor.....

Gr. Sab
 
Dus ik kan het regelen als ik er in december ben en moet dan voor volgend jaar december m'n aanvraag versturen. Nou, dat was ik zeker wel van plan :)

Kan ik die van NL ook al regelen???

Sabien: wat is het formulier van Justitie dan?? Hoe kom ik daaraan?? Moet ik die ook meenemen naar Curacao?
 
[quote author=Barb link=topic=2818.msg31087#msg31087 date=1128953076]
Dus ik kan het regelen als ik er in december ben en moet dan voor volgend jaar december m'n aanvraag versturen. Nou, dat was ik zeker wel van plan :)

Kan ik die van NL ook al regelen???

Sabien: wat is het formulier van Justitie dan?? Hoe kom ik daaraan?? Moet ik die ook meenemen naar Curacao?

[/quote]

De datum op de VOG is ook de datum waarbij je in Aus je visa moet activeren, maar het kan ook de datum van je med zijn
het legt er aan welke datum het eerste is.
Die zijn allebij maar 12 maanden geldig.
Als jij je aanvraag nog niet weg gestuurdt heb, dan denk ik dat die VOG te oud zou zijn om te gebruiken.
Zeg dat je aanvraag 8 maaanden duurt dan nog de VOG en MED opsturen kan ook 1tot 2 maanden duren,
dan je pasport op sturen voor de visa , mischien heb je dan 2 maanden om Aus binnen te komen.
Ik hoop dat je het een beetje kunt volgen.
Het zou zonde zijn van je tijd en geld, Mischien kan je het op een andere manier gedaan krijgen als je daar ben,
zeg maar dat je het papier werk doet maar laat indienen en versturen.

Gr Ineke
 
Kan een aanvraag zo lang duren??

Nadeel van Curacao is, als je er zelf niet bent, het niet gebeurd. Ze zijn niet zo heel snel daar. Ik zal voor dit papiertje ook uren in de rij moeten staan en het geluk hebben dat dan niet net voor m'n neus het loketje dichtgaat.

Ik ga het er maar op gokken en anders boek ik wel een ticket naar Australie voor vakantie, voordat we er gaan wonen. W'll see..
 
Het werkt niet om nu in december in curacao aan te vragen: op het moment van visumafgifte moet de VOG nog geldig zijn.....of je moet heel binnenkort je visum aanvragen. En een visumprocedure duurt toch wel een aantal maanden, afhankelijk van het soort visum.

In dit geval is het dus niet handig, zou ik eerst visum aanvragen en dan pas VOG.

Gr. Sab
 
We willen in januari het CDR naar IEAUST sturen en daarna meteen het visum aanvragen (als ze positief zijn natuurlijk). Lukt het dan misschien?? of heb ik dan nog steeds te weinig tijd. He, balen....
 
je moet ervan uitgaan dat als je visum is toegekend je de eerste keer australie binnen moet zijn voordat je VOG en medicals zijn verlopen.

Concreet: als je in december je VOG aanvraagt, en in feb-maart je visum aanvraagt (IEAust duurt 1-2 maanden), en er dan van uitgaan dat een visum 6-9 maanden duurt.......dan wordt het dus heeeeel erg krap........en loop je ook nog de kans binnen de visum aanvraag je VOG opnieuw te moeten aanvragen.......

Als je het al van te voren wilt doen, doen de meeste het kort voor de visumaanvraag of net tijdens, jij zit dus 3 maanden eerder......

Dus.....zoals ik het bekijk......misschien maar gewoon wachten tot DIMIa erom vraagt dan...

Gr. Sab

PS ben je niet vergeten, heb alleen wat problemen met comp. zal zo snel mogelijk mijn CDR ter info sturen :up:
 
Thanks voor de CDR alvast.

Wat betreft VOG Curacao, misschien toch beter wachten. Wordt wel heel kort dag als ik jullie reacties lees.

Hoeveel tijd krijg ik van DIMIA voor het aanvragen van de VOG's en medicals??

Certificeren van alle documenten etc kan ik toch al wel mee starten?? Of heeft dat ook een geldigheidsduur?
 
Barb,

Wanneer Dimia je eenmaal het verzoek tot VOG (en medicals en eventueel wat ze nog meer willen weten) doet, dan geven ze daarbij ook aan binnen wat voor termijn ze je reactie willen. In ons geval (sponsored skilled visum) kregen we 70 dagen voor de meds, VOG en assurance of support. Maar toen bleek dat we effe wat extra tijd nodig hadden, was dat een kwestie van een mailtje sturen naar de case-officer, dat bleek geen probleem...

Tuurlijk, altijd verstandig om als het kan het wel binnen de limiet (je wilt zelf natuurlijk ook zsm verder!) te doen, maar op zich geen probleem als je wat uitstel nodig zou hebben.

NB: Dit is natuurlijk vanuit onze eigen situatie, geen garantie dat dat altijd zo is ... ;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
Bedankt voor jullie reacties :)
Wij gaan voor een skilled visum. Hopelijk kan je daar ook een verlenging voor aanvragen als het nodig is.
Zijn VOG en Medical de enige waar een geldigheidsduur van 1 jaar aan zit?? Of zijn er ook andere documenten die een geldigheidsduur hebben.
Kan ik bv al beginnen met de vertalingen en certificering?     
 
Dit geldt toch hoop ik alleen als je als meerderjarige in het buitenland hebt gewoond?
Heb als kind in Suriname en Curacao gewoond... Wie weet dit?
 
Dit geldt als je in de afgelopen 10 jaar langer dan 12 maanden in het buitenland hebt gewoond. 
 
Oeffff, woon nu al weer bijna 20 jaar in Nederland... veel te lang.  Bedankt  :humble:voor respons. Schrok even, want het valt niet mee dit soort dingen te halen uit het "buitenland". Good luck!
 
Back
Top