Vog, en brief van instantie (berlijn)

lin-shinji

New Member
Ik ben even de weg kwijt, moet het VOG (police clearance certificate) aanvragen. In den haag zeggen ze ;naar de gemeente, maar gemeente wil brief zien van instantie die VOG nodig heeft, maar ik ben pas bezig met alles invullen, en heb nog niets vanuit Berlijn!!?? Tips en trucs, anybody??
Hoe kom ik nu aan mijn VOG ??

bedankt.

groetjes lin

Hoi Lin,
Ik ben toevallig vandaag ook op pad geweest voor mijn VOG.
Wilde eerst mijn brief opsturen naar Den Haag om hen te vragen of ze het in wilden vullen,en wat ik dan mee kon nemen naar het gemeentehuis.
Tot ik hier op het forum las dat mensen ook gewoon op de gok zijn gegaan,en dat ook lukte.
Dat deed ik dus vanmiddag.
Ik had een uitdraai meegenomen van de lijst aan documenten die we moeten hebben voor een aanvraag,maar daar " had ze niets aan" zei ze.
Hoewel dit bij sommigen van dit forum wel voldoende was.
Na eerst wat tegenwerking (" nee,daar heb je een brief voor nodig van de Ambassade!") maar toch volhouden van mijn kant,zijn ze gaan bellen met justitie en werd haar verteld dat ze gewoon het adres van de Ambassade in Berlijn mocht invullen en het dan insturen.
Dat heeft ze gedaan,en na het betalen van 29,50 kreeg ik een bewijsje mee dat het aangevraagd was.
Dus als je een beetje volhoud en zegt dat anderen het ook zo mochten,dan zal jij zo ook je VOG aan kunnen vragen.
Succes!

Bij ons was alleen het formulier genoeg, Gewoon je eigen gegevens invullen en de gegevens van de genen die hem nodig hebben bij ons Skilled Procesing Centre in Adelaide. Dat was genoeg. Die man heeft nooit gevraagd naar een bewijs of een brief... helemaal niks :?

Misschien dat je in een grote stad woont met verschillenden stadsdeel kantoren dan kan je het is proberen bij een ander.

http://www.justitie.nl/themas/vog/procedure/index.asp

hier staat de procedure, het lijkt er op dat de gemeente gewoon haar werk moet doen.

BEDANKT, ga vanmiddag meteen naar de gemeente.
Ben zo blij met dit forum, een echte life saver.. :up:

thankx again voor de snelle reacties, komt goed van pas voor dit ongeduldig emigrantje, die zo snel mogelijk terugwil naar haar aussie fiance.

lin

Wij hebben die VOG formulieren eerst opgestuurd naar de Australische ambassade in Den Haag, met extra envelop en postzegel; zij hebben de relevante gedeelten ingevuld (zij zijn de instantie die VOG nodig heeft), en hebben de zaak terug gestuurd. Vervolgens zijn we daarmee naar het gemeentehuis gegaan, en kregen enkele weken later VOG.

hummin

[quote author=lin-shinji link=topic=2386.msg25203#msg25203 date=1124866125]
[/quote]

Maar.......vul je dan zelf de gegevens in van de partij die het nodig heeft.......

En is dat dan de Ambassade in Den Haag, of het Adelaide skill processing centre, of de DIMIA in Sydney......

Wie heeft het nog meer zelf ingevuld, graag advies.......?! :up:

Wil het zelf namelijk ook op voorhand doen voordat ik het verzoek krijg van de DIMIA, vandaar........ :-oIn de hoop eea te kunnen versnellen......

Gr. SAb

[quote author=Sabien link=topic=2386.msg25221#msg25221 date=1124874093]
[quote author=lin-shinji link=topic=2386.msg25203#msg25203 date=1124866125]
[/quote]

Maar.......vul je dan zelf de gegevens in van de partij die het nodig heeft.......

En is dat dan de Ambassade in Den Haag, of het Adelaide skill processing centre, of de DIMIA in Sydney......

Wie heeft het nog meer zelf ingevuld, graag advies.......?! :up:

Wil het zelf namelijk ook op voorhand doen voordat ik het verzoek krijg van de DIMIA, vandaar........ :-oIn de hoop eea te kunnen versnellen......

Gr. SAb
[/quote]

Nou, Ambassade in Den Haag is het sowieso niet, die heeft nergens wat mee te maken.

In het geval van Lin (en we zitten nu in het Spouse/partner visum forum) is het de Ambassade/Dimia in Berlijn.

Van jou weet ik het niet, of Adelaide of Sydney. Ik zou maar even in het skilled visum kijken en eventueel daar de vraag stellen :)

Succes!

gr

Simone

Ben ik weer, VOG is aangevraagd, ben bij de gemeente geweest, ze vroegen om een bewijs van de instantie, nu had ik alleen al mijn 40 sp-formulieren ,maar daar stond 1 regeltje bij de checklist over health en character checks,en daar heeft de gemeente-dame een kopietje van gemaakt, en dat was genoeg. Ik moet zeggen, ze was erg behulpzaam, kwam zelfs met allerlei tips en dingen die ik zeker niet moet vergeten ivm emigratie , dus dat was een aangename verrassing. Als alles zo mmakkelijk gaat als diit wordt het een eitje. (haha ,zal wel niet, maar positief blijven denken, en dit was een goed begin  :lol:)

Op je VOG komt niet te staan wie het aanvraagd.
Als je de Checklis van Berlijn voor spouse visa meeneemt,
kunnen ze zien dat je alles zelf moet meenemen.
Dan heeft de Gemeente een adres van de aanvrager, anders
kunnen ze het niet met de comp verzenden.
Het VOG ziet er verder voor iedereen hetzelfde uit.
Niet helemaal de juiste weg, maar wel de makkelijkste.  :-D

Gr. Ton

Back