VOG en Medicals

Robby

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,
Even een mededeling / tip.
Vanmiddag werd ik gebeld door mijn case officer en heb meteen een paar vragen gesteld wat betreft Vog en medicals. Veel mensen sturen deze twee documenten tegerlijkertijd met hun aanvraag naar Dimia.
Dit vinden ze in Berlijn heel vervelend  je aanvraag krijgt echt geen voorrang, en het komt weleens voor dat ze er eentje kwijt raken. Ook naar Dimia bellen om te informeren hoe het met je aanvraag of visum is heeft geen zin. Het moet gezien worden als :" U hoeft ons niet te bellen wij bellen U wel. Mensen die een aanvraag lopende hebben worden aangeraden geduldig af te wachten tot er een VOG en/of Medicals van ze wordt verlangd. Alles anders verdwijnt onderaan de stapel.

Aldus mevr. Nadja Ploeger - Dimia - Berlin

Groetjes Rob
   
 
Ik heb de Medicals naar DIMIA heb laten sturen en dat mijn aanvraag (inclusief VOGs die ik thuis heb ontvangen) later stuur. Ik hoop dat de medicals die door de dokter zijn gestuurd goed aangekomen zijn en dat ze bewaard worden (zonder kwijt te raken) als mijn aanvraag ingediend wordt.

Nu ik weet dat de Medical zo snel gaat - ik dacht dat je weken op het resultaat moest wachten van de bloedtest en xray etc - zou ik het misschien achteraf inderdaad na de aanvraag doen, zodat je in ieder geval een case file nummer hebt.

Nou ja, duimen maar dat alles goed gaat. Tot dus ver gaat het allemaal prima en sneller dan verwacht met het verzamelen van het papier werk! :up:
 
Nu ik weet dat de Medical zo snel gaat - ik dacht dat je weken op het resultaat moest wachten van de bloedtest en xray etc - zou ik het misschien achteraf inderdaad na de aanvraag doen, zodat je in ieder geval een case file nummer hebt.

Dat bedoel ik nou eigenlijk.

Zolang je geen file no en case officer heb heeft het echt geen zin documenten op te sturen naar Berlijn.
Mevr Ploeger ( mijn case officer ) wist mij te vertellen dat je papieren dan  ergens anders belanden en niet meer boven water komen.
In mijn verzoek van Dimia staat er letterlijk en figuurlijk:please submit requested documents within 49 days from the date on this letter and quote the above file number and case officer in all correspondence to our office. You are requested not to phone this office to enquire about the status of your case.

Groetjes Rob
   
 
Yep

Hadden wij ook. Alleen die vastgestelde datum waneer alles binnen moet zijn is meer een streef datum. Het is iniedergeval zo dat als je niet alles hebt dan dat het hele verhaaal niet doorgaat.


gr Yvonne
 
Hoi allemaal,

Misschien een domme vraag maar bij Dimia weet je het nooit.
In een brief van Dimia gedateerd op 17-03-2005 worden mijn Vog,Medicals enz gevraagt.
Op het eind lees ik :"Please submit all requested documents within 49 days from the date on this letter to our office.
Bedoelen ze nou 49 werkdagen of ook de weekeinden?

grt
Rob
 
Ik denk ook de weekenden.....(aanmaken dus!!!! :-D :-D :-D )

Anders had er waarschijnlijk wel gestaan: work-days
 
Hoi Rob,

Ze bedoelen hiermee 49 dagen (incl. de weekenden).

Wij hadden onze medicals al gedaan en de dokter zou ze achterhouden totdat wij hem het file number door zouden geven. Tot onze schrik heeft hij een week na onze medicals deze al doorgestuurd naar de DIMIA.
Hier kwamen wij achter toen wij op 7 maart 2005 het verzoek kregen om onze medicals en VOG op te sturen en ik de dokter verzocht om onze medicals incl. file nummer door te sturen.
Op 10 maart 2005 hebben zij onze VOG (per Fedex) ontvangen.

Nu was het dus afwachten (tot 2 mei 2005) of ze onze medicals wel hadden ontvangen.
Zoals bekend verzoeken ze je om geen contact op te nemen en al helemaal niet voor ontvangstbevestigingen.
Wanneer onze medicals niet zouden zijn aangekomen, dan zouden wij hiervan door de DIMIA pas na 2 mei op de hoogte worden gebracht doordat hun opnieuw zouden verzoeken om de medicals.

Gisteren 15 april 2005 hebben wij bericht ontvangen dat onze visa aanvraag is goedgekeurd. :cheer: :cheer: :cheer:
Dus hebben we ons voor niets druk gemaakt en zijn de medicals gelukkig op de plaats van bestemming aangekomen.

Hopelijk gaat het bij jou nu ook niet lang meer duren.

Groeten,
Brit
 
Hoi Brit  :congrats: :up:

Op mijn geboorte akte na heb ik alle verlangde documenten in huis.Het vervelende is dat die uit Suriname moet komen en de ambtenaren daar suuuuuuuuuper traag zijn :x :evil:
Ik hoop dat Yvonne gelijk heeft want voor 4 mei a.s moet alles in Berlijn zijn.

grt
Rob
 
Hoi Rob,

Wanneer je het op 4 mei nog niet binnen/verstuurd hebt zal de DIMIA/Berlijn je nogmaals verzoeken om je medicals op te sturen en verwijzen naar hun eerdere schrijven.
Het is dan niet zo dat ze je aanvraag niet meer verder behandelen. Zo is ons meegedeeld.

Succes met wachten.

Groeten,
Brit
 
Gelukkig. :applaus:

Het heeft even geduurd, maar dan nu toch eindelijk alles binnen.
Nu alles klaarmaken en versturen naar Berlijn.

Heel veel Succes  :up:

Groetjes,
Brit
 
Wanneer je het op 4 mei nog niet binnen/verstuurd hebt zal de DIMIA/Berlijn je nogmaals verzoeken om je medicals op te sturen en verwijzen naar hun eerdere schrijven.


Hoi Brit,

Je hebt inderdaad gelijk.
Het is nog geen 4 mei en Dimia belde vandaag om mij te herinneren dat de verlangde documenten opgestuurd moeten worden.Wat een haast ineens.Ik heb ze vanmorgen op de post gedaan. :up:

groetjes
Rob
 
Hoi Rob,

Eindelijk dan alles weg. Heb jij het nu naar Berlijn gestuurd? Vroeg ik me af omdat de DIMIA jou belde.
Nu kan het wachten weer opnieuw beginnen, maar zal waarschijnlijk niet lang duren.
Als je straks uiteindelijk de goedkeuring hebt, ben je dat wachten snel vergeten.

:beach: :coffee:

We horen het wel wanneer je het verlossende antwoord hebt ontvangen.

Groetjes,
Brit
 
Back
Top