VOG en Medicals

Status
Not open for further replies.

Katja

New Member
hallo allemaal,

ik zit nu al de hele avond te lezen hier, maar ik kom er toch niet helemaal uit, misschien kunnen jullie me helpen? Ik heb al lopen zoeken met search maar ik snap het toch nog niet echt.

Wij gaan, als Huib tenminste zijn IELTS gehaald heeft, eind januari onze visa application opsturen. We gaan voor het skilled independent visum. Ik snap nog niet helemaal hoe het nou zit met de VOG en de medicals, kun je ze nou wel of niet vantevoren doen? Ik zou ze het liefst nu al doen en meteen meesturen, maar mensen spreken elkaar tegen hier op het forum. De een zegt dat het wel kan en de ander zegt dat je het beter niet kunt doen. Waarom zou je het niet doen? En hoe moet ik het doen als ik het zou willen? Scheelt het tijd of maakt het niets uit? Moeten de kinderen (4 en 6 jaar) ook een medical doen of hoeven die niet? De Xray hoeven ze niet begreep ik.

Als ik wacht op de request van Dimia, kan ik dan in de tussentijd (dus als ik wacht op de request) vast alles doen? En hoe dan, want ik kom er niet helemaal uit hoe je nou zo'n VOG aanvraagt en wat voor medicals ik moet doen. :-o

Is er iemand die me uit kan leggen welke formulieren ik precies nodig heb, en door wie die dan moeten worden ingevuld?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen (poeh, heleboel vragen ineens, sorry),

groetjes Katja.

Bacchus: Ha Katje, om een wildgroei aan draadjes over dit onderwerp te voorkomen heb ik er een slotje op gedaan. Middels de 'search' button zul je de gewenste resultaten vinden. (Je kunt meerdere woorden in vulen, zoals VOG en Medicals).
 
Ik weet in ieder geval een aantal dingen:

je 'first entry date' hangt af van de datum van de medical of VOG, whatever comes first. Dus stel dat het tegenzit en je visum wordt pas na 8 maanden toegekend (je weet maar nooit, hoewel dit waarschijnlijk niet het geval zal zijn) heb je nog 4 maanden voordat je je visum gevalideerd moet hebben. Dus met zijn allen door de douane in Australië heen geweest moet zijn, al is het maar voor vakantie.

Je kinderen moeten wel een medical (gewoon medische keuring bij de lijst van goedgekeurde artsen/kan je op www.immi.gov.au vinden) ondergaan, maar geen X-ray of bloedprik.

Zoek hier ook nog eens met de 'search' dan zie je ook nog van alles.

Succes verder.

groetjes Miranda  :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top