VOG nu onbeperkt geldig?

Jan Katers

New Member
Hoi,

Omdat we vorig jaar dachten een Family Sponsored visa  (138?) te kunnen aanvragen hadden we destijds al onze VOG's opgevraagd. Toen bleek dat we alleen voor de 136 (nu 175) konden moesten we een jaartje wachten om de benodigde punten voor relevant work experience te kunnen krijgen (ik heb wel 9 jaar ervaring maar we hadden tussentijds meer dan een jaar gereisd dus de laatste 4 jaar niet 3 jaar gewerkt)

Dus ik ging er vanuit dat we onze VOG's weer moesten aanvragen omdat dat meer dan een jaar geleden was. Maar nu kijk ik op de DIAC site en ik zie nergens meer staan dat VOG's minder dan een jaar oud moeten zijn... Is dat veranderd? Anyone?

Thanks!
Jan
 
De datum waarop je je visa in Australie moet valideren is een jaar na de oudste datum van medicals of PCC. En PCC is dus de VOG voor Nederland. Dus dat houdt automatisch in dat de VOG minder dan een jaar geldig is voor DIAC.
 
wij hebben deze ook al in april 2007 opgestuurd en hebben nu sinds de 15e een caseofficer die er opnieuw om heeft gevraagd. Niet expliciet maar wel heeft hij aangegeven dat deze geldig was tot 28 maart 2008. Ik heb ze voor de zekerheid opnieuw opgevraagd en 1 is er inmiddels binnen ( aanvraag 7/1/2008 ) hopelijk komt de 2e morgen. Voor ons geldt ook dat de paspoorten opnieuw moesten omdat deze niet langer dan 2 jaar meer geldig zijn maar aflopen op 27 mei dit jaar.... :x onze agent vond het eerder niet nodig .... :shock:
enfin hoop dat ik je heb kunnen helpen..
grs
Hummer
 
OK: thanks slatsr & hummer

Ik ging er al vanuit dat we een nieuwe VOG moesten aanvragen en ik begrijp nu dat we dat niet hoeven te doen voor de visumaanvraag maar straks gelijk kunnen frontloaden met de medicals
Het stond me bij dat eerder bij het verhaal van eligibility - character expliciet vermeld stond dat deze verklaring niet ouder dan een jaar moest zijn. Zal wel ergens anders staan...