Vog/ police clearance

Hi guys,

Het is al een tijd geleden dat ik hier actief ben geweest, het lange wachten wordt me soms teveel dus er minder mee bezig zijn helpt dan (niet echt) . Maar goed Simon en ik zijn ondertussen verhuisd naar Zwitserland waar we de uitslag afwachten van onze aanvraag.

Wij wachten nu tot we een co krijgen toegewezen maar omdat we intussen zijn verhuisd naar Zwitserland wilde ik alvast mijn vog aanvragen, had namelijk gelezen dat het 4 tot 5 weken kan duren. Nu heb ik gelezen dat enkele dit ook hadden aangevraagd voordat de co erom vroeg.

Wie kan mij vertellen Hoe ik dat kan doen? Die van Simon komt uit Frankrijk en kan hij vrij snel regelen maar ik regel die van mij toch liever in advance.

Ik las al iets over een brief naar de ambassade sturen en om een stempel vragen?
En ik las ook iets over booklet 6 en hiervan bepaalde pagina's uitprinten?

Wie o wie?

Groetjes Rekha
 
VOG duurde voor mij 5 dagen, maar dat was vanuit Nederland. Je moet inderdaad een aanvraagformulier van de CO hebben, maar die sturen ze niet meer werd ons verteld. Wij hebben daarom de mail uitgeprint en zelf het aanvraagformulier ingevuld. Ze vroegen er wel even naar, maar een glimlach hier en een "ik weet niet" daar en hij werd gewoon aangevraagd. Via internet is dat wel moeilijker vrees ik.
 
Gewoon zelf invullen en kopietje erbij.
  • Indien deel 2 van het aanvraagformulier niet is ondertekend, moet er een document worden bijgevoegd waaruit blijkt waarvoor u de VOG nodig heeft (dit document kan bijvoorbeeld een brief, e-mail, of een uitdraai van een webpagina zijn. U vult dan zelf deel 2.1 en deel 2.2 in op het aanvraagformulier);
 
Niks nieuws, 5 jaar geleden konden wij door wat algemeen verzamelde papieren gewoon onze VOG krijgen. Dat was booklet ...3,4,5... waarin staat dat je een Police check moest hebben voorje visum en achterin die booklet stond specifiek dat dit voor Nederland een VOG was. Aan de balie nog aangegeven dat de AU immigratiedienst dat echt niet bij hun gaat aanvragen (zoals in NL een werkgever zou doen), maar dat het zo moet en voila.
 
Klopt helemaal zo heb ik het ook gedaan een paar jaar geleden.
Alleen staan we niet meer ingeschreven in NL, dus zullen we het via email of telefoon moeten zien te regelen.
Ik heb wel een digi d, Max niet, dus ik denk dat ik ze zelf maar benader, tzt.
 
Wij wachten nu tot we een co krijgen toegewezen maar omdat we intussen zijn verhuisd naar Zwitserland wilde ik alvast mijn vog aanvragen, had namelijk gelezen dat het 4 tot 5 weken kan duren. Nu heb ik gelezen dat enkele dit ook hadden aangevraagd voordat de co erom vroeg.

Wie kan mij vertellen Hoe ik dat kan doen? Die van Simon komt uit Frankrijk en kan hij vrij snel regelen maar ik regel die van mij toch liever in advance.

Ik heb ook mijn visum aanvraag gedaan toen ik nog in Nederland woonde. Vervolgens naar Noorwegen verhuisd, maar natuurlijk niet verteld. Dus ik had geen Noors VOG nodig, maar alleen het Nederlandse VOG. Dus een keertje naar Nederland gereisd voor de medicals en de VOG.

Overigens kan je natuurlijk wel al een VOG aanvragen, zoals hierboven beschreven is. Gewoon even naar Nederland reizen en wat documentatie omtrent je aanvraag meenemen waarin de police check wordt vermeld. De VOG wordt vervolgens electronisch toegezonden.

Denk er wel aan dat, als het visum wordt toegewezen, er van je verlangd wordt dat je naar AUS komt voor een visum validatie (of natuurlijk gelijk enkele reis). De uiterste datum waarop dat moet gebeuren wordt bepaald door de datum waarop de Medical en de VOG is gedaan. Maximaal 1 jaar naar de oudste van de twee.
 
We hebben het betaalbewijs van ons visum meegestuurd en hebben hiermee alvast ons vog aangevraagd, een paar dagen later kregen we een co toegewezen. Overigens hoef je alleen een vog aan te vragen voor alle landen waar je langer dan een jaar hebt gewoond, aangezien wij pas 3 maanden hier zijn is het niet nodig, op naar de medicals nu
 
Back
Top