VOG

Jacob en Marije

New Member
Voor de mensen die nog een VOG moeten aanvragen: dit is informatie dat ik vond op de Australian Ambassy - site.
Wel zo gemakkelijk..

______________________________________________________________________________________________________
Certificate of Good Conduct
The Australian Embassy in The Hague can assist with your application for a Dutch Good Conduct Certificate.

The relevant form can be found on the website of the Dutch Ministry for Justice, click on the link to download and print the Certificate of Good Conduct application form ('Aanvraagformulier Verklaring omtrent het Gedrag'). Complete your personal details, sign the form and send it together with a self-addressed, stamped envelope to the following address:

    Australian Embassy
    Carnegielaan 4
    2517 KH Den Haag

The Australian Embassy will complete the section for the requesting organisation and will return the form to you.  The application should then be lodged at your local town hall (gemeente).  They will issue the Certificate of Good Conduct.

If you are not in the Netherlands to lodge your application personally, you will need to authorise someone to lodge it on your behalf. Procedures on how to do so can be found on the website of the Dutch Ministry for Justice.

______________________________________________________________________________________
 
Vraag me alleen wel af hoe oud dit bericht is... want volgens mij bestaat die ambassade in den haag (allang) niet meer..
 
Weer wat geleerd  :lol:  een aantal jaar geleden nog wel dacht ik, tenminste ik kan mij herinneren dat ik mijn paspoort naar Den Haag moest sturen voor mijn visum (een soort van studentenvisum voor uitwisselingsstudenten).
 
Ik ben er een jaar of 3 geleden gweest met school. Wat een mega huis zeg.. echt een luize baantje denk ik zo om ambassade te zijn, die toch geen visa regelt  :grin:
 
Ik heb net zelf een VOG aangevraagd, vanuit the Republica Dominicana..

Ik wilde natuurlijk niet terugreizen naar Nederland om een enkel papiertje in te vullen... Dus ik heb het formulier ge-download, kan op de website van COVOG, (google COVOG VOG) en omdat de ambassade er op zat te wachten wilde ik het niet te lang laten duren ook..

Dus, om te voorkomen dat het formulier van hier naar de ambassade gestuurd moet worden, daarna van de ambassade weer naar mij, dan ik naar mijn gemeente om het te overhandigen (met de 30.50 euro), dit zou maanden duren...

Ik heb dus het formulier ge-download en uitgeprint, daarna ingevuld, en een printje gemaakt van de web-pagina die laat zien dat je het nodig hebt voor een visa applicatie, daarna met FEDEX naar de COVOG in Den Haag voor processing. 10 dagen later werd het direct opgestuurd naar de ambassade omdat ik het post address op het formulier opgegeven had als de Australishe Ambassy Berlin..

Dit liep gesmeerd.

Wel was er een probleempje met de betaling omdat ze alleen bank betaling accepteren als je het op deze manier doet. Ik had contant geld bijgesloten, dat niet werd geaccepteerd. Dit stuurden ze dus ook op naar de ambassade... Gelukkig zagen ze dit niet als een bribe...

Dus, nu zitten we in de 'final assesment' process of our application.

HUGO
 
Back
Top