voor 1 werkgever werken, wie controleert dat?

marymary

XPdite Sponsor
Op een WHV mag je tegenwoordig een half jaar voor 1 baas werken, wat gebeurt er als je langer voor 1 baas werkt?, wie controleert dat? Mijn partner werkt nu 7 maanden voor 1 baas en we zijn bezig om een spouse visum aan te vragen. Dus dat duurt nog wel een tijdje.
Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

groet Mary
 
Hmmm: lijkt mij niet handig om je niet aan de voorwaarden van visa A te houden als je visa B aan het aanvragen bent...
 
Wie dat controleert? De belastingdienst!

En voor zover ik weet houden ze er hier niet zo van als je je niet aan de regels van je visum houdt dus pas op!
 
waarom mag je eigenlijk niet langer dan een half jaar voor 1 baas werken? mijn vriend werkt voor 2 bazen. hij zit net even over het half jaar heen, we zijn wel op zoek naar ander werk. zou hij dan nu al moeten stoppen met werken voor deze bazen?
het is niet onze bedoeling om de boel te belazeren, maar ik vroeg me gewoon af hoe streng ze daar in zijn.
 
marymary, ik zeg niet dat je de boel belazert maar je breekt regels die nu eenmaal aan dat type visum verbonden zijn en er zijn ongetwijfeld goede redenen daarvoor (en zo niet dan zijn ze toch niet aan te vechten).
Deze condities heb je trouwens geaccepteerd toen je het visum aanvroeg

Als men (belastingdienst, immigratie) erachter komt dat je de regels breekt zullen ze zich nog eens bedenken om je het spouse visum te verlenen; aan dat visum zitten ook condities verbonden en wie zegt dat jullie die niet gaan breken?

Je wordt er geen betrouwbaarder emigrant op zeg maar

Just my 2 cents: no offence... Ik ben ook geen heilig boontje maar als het om visumzaken gaat ben ik heel braaf  :wink:
 
Back
Top