Voor de tweede x naar Australië

xmirjam26

New Member
Hallo,

Na heel wat pagina's afpluizen op internet kwam ik op deze site terecht. Het lijkt me dat jullie aardig wat weten over Australië, dus hier komt mijn vraag.

Ik heb vorig jaar een WHV gekregen voor Australië. In totaal ben ik 8 maanden in het land geweest. Ik heb gewerkt als au pair en gebackpackt. Na die 8 maanden ben ik dus naar huis gegaan. Ik ben nu een jaar al terug en ik mis het nog elke dag. Ik heb echt heel erge heimwee en ik wil heel graag terug. Nu heeft mijn gastgezin gevraagd of ik weer voor ze wil werken. Nou weet ik dat dit niet mogelijk is, aangezien ik niet in aanmerking kom voor een tweede WHV. Is er ergens een manier om toch naar Australië terug te gaan en daar weer te werken? En stel dat ik gewoon op een toeristen visum ga, kunnen ze er dan makkelijk achter komen dat ik toch werk? Ik zou dan toch wel een half jaar willen.. En dan na 3 maanden een weekje naar NZ. Natuurlijk wil ik het liever met een geldig visum doen, maar ik zou niet weten hoe dat überhaupt nog zou kunnen in mijn geval. Een vriend van me is toen gepakt toen hij na 3 maanden weer het land in zou (hij was een weekje naar NZ geweest.) Hij werkte niet eens in Australië (vriendenbezoek), maar toch werd hij op het eerste vliegtuig naar Europa gezet, omdat ze het gewoon niet vertrouwden. Zoiets wil ik natuurlijk ook niet meemaken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
 
Niet om het een of ander, maar de meesten op dit forum moeten veel werk verzetten om een werkvergunning te pakken te krijgen en ik kan me voorstellen, dat het niet bij iedereen goed valt, dat er mensen zijn die het op een minder legale manier denken op te kunnen lossen...

Dus gewoon kijken of je in aanmerking komt voor een werkvergunning. Sowieso gaan ze geheid vragen stellen als je op een toeristenvisum binnenkomt en hier voor een half jaar wilt blijven.
Enne, eerlijkheid duurt het langst toch??
 
Ik ben niet zo heel erg thuis op het gebied van visa; mijn kennis beperkt zich tot wat ik hier op het forum lees. Maar als jij niet mee wil maken dat je op het eerste de beste vliegtuig naar huis wordt gezet, en voorlopig Australie überhaupt niet meer binnenkomt, moet je gewoon zorgen dat je visum in orde is en dat je je hier aan de regels houdt (dus niet illegaal werken). Misschien zal het goed gaan, maar ze zijn hier zeker niet gek bij de douane en de immigratiedienst. Kijk gewoon wat je mogelijkheden zijn, op korte dan wel lange termijn.
 
Last edited:
zie hierboven, helemaal mee eens.....>:D iets meer respect graag....
Dan komt hier de positieve benadering: je bent op backpackers leeftijd, dus ga een studie doen die je later kans geeft op een visum. Gewoon de boel omgooien en wellicht keren je kansen dan.
Maar alsjeblieft niet zo kort door de bocht graag :eek:
 
Welkom op het forum Mirjam,

Ik zeg altijd tegen alle backpackers 'zorg dat je je 3 maanden farmwork doet, want je wil geheid terug komen!', maar de meeste luisteren helaas niet.
Wat meer over jezelf: Heb je een diploma, en zo ja, welke? Zo nee, wil je nog verder studeren? Als je een diploma hebt kun je kijken of je in aanmerking komt voor een permanent skilled visum. Dit is een lange en kostbare weg, dat wel. Zo nee, dan kun je zien of je mogelijk in Australië wil studeren. Echter is ook dit als buitenlander ENORM duur. Met een studie visum mag je 20u per week werken.

Een simpel visum om voor 6 maanden terug te gaan om opnieuw als Au Pair te werken bestaat helaas niet (buiten de WHV's of course). Ik zou je ten zeerste afraden om illegaal te gaan werken.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik snap dat het inderdaad raar overkwam over dat illegale werken. Ik zou dat ook nooit kunnen, maar soms schiet de gedachte in mijn hoofd omdat ik zo graag terug wil! Ik had het waarschijnlijk anders moeten formuleren. ;)

En Gwen, ik heb mijn spw diploma. Ik had al eerder op het forum gelezen dat het dan bijna onmogelijk is om een permament skilled visum in aanmerking te komen. Ik heb nooit doorgeleerd, alleen maar gereisd.. Ik ben inmiddels 23 en het enige wat ik echt wil in mijn leven, is terug naar Australië. Ik weet dus dat dit niet mogelijk is... Ik had studeren in Australië zelf ook onderzocht, maar financieel krijg ik dat absoluut niet rond. Ik denk dat ik waarschijnlijk voor een WHV ga voor NZ. Op die manier is het makkelijk(er dan nu) om op visite te gaan in Australië. Nog steeds niet ideaal, maar waarschijnlijk beter dan mijn situatie nu.

En nu maar heel hard duimen dat de WHV regel nog een keer veranderd wordt. ;)
 
Ik begrijp het wel hoor, dat als je iets wil maar niet kan je naar andere mogelijkheden gaat zoeken. Maar dat zijn niet altijd de verstandigste oplossingen. Waarom ga je niet verder studeren voor SPH? Volgens mij maak je dan wel een goede kans op een Skilled visum. Als de regels niet veranderen tenminste. Verder vind ik een WHV voor Nieuw Zeeland en een uitstapje naar Oz met een toeristenvisum een heel verstandige keuze.
 
Kom op Mirjam, je bent 23 hoor, je leven ligt vóór je, je kunt alle kanten op, als je maar wilt en er wat voor over hebt. Niet zo gemakkelijk de handdoek in de ring gooien. Er zijn mogelijkheden genoeg. :)
 
Hoi Mirjam,

Als je echt niets liever wil dan in Oz wonen zou ik je adviseren om MWD te gaan studeren. Dit wordt 99,5% zeker door de Australian Association of Social Workers goedgekeurd en er is geen verwachting dat Social Work binnenkort van de Skilled lijst af gaat. Je weet natuurlijk nooit maar het staat er al jaren op en komt niet eens dichtbij de occupation ceiling elk jaar. Daarnaast geeft je dat de mogelijmogelijkheid om een half jaar stage te lopen in Australië. Hier is weer een speciaal visum voor.
Het zal 3 jaar van je leven opnemen met daarin 6 maanden Australië en dat geeft je de mogelijkheid om er uiteindelijk permanent te settelen.

De WHV zal denk ik niet versoepeld worden. Hij wordt juist strenger aangezien je binnenkort geen vrijwilligers werk meer mag doen voor je 3 maanden farmwork.
 
Hoi Mirjam,

Als je echt niets liever wil dan in Oz wonen zou ik je adviseren om MWD te gaan studeren. Dit wordt 99,5% zeker door de Australian Association of Social Workers goedgekeurd en er is geen verwachting dat Social Work binnenkort van de Skilled lijst af gaat. Je weet natuurlijk nooit maar het staat er al jaren op en komt niet eens dichtbij de occupation ceiling elk jaar. Daarnaast geeft je dat de mogelijmogelijkheid om een half jaar stage te lopen in Australië. Hier is weer een speciaal visum voor.
Het zal 3 jaar van je leven opnemen met daarin 6 maanden Australië en dat geeft je de mogelijkheid om er uiteindelijk permanent te settelen.

De WHV zal denk ik niet versoepeld worden. Hij wordt juist strenger aangezien je binnenkort geen vrijwilligers werk meer mag doen voor je 3 maanden farmwork.

Dag iedereen,

Ik ben afgestudeerd als sociaal cultureel werker (professionele bachelor) en werk nu bijna 3 jaar in het jongerenwerk als educatief medewerker. Ik ben 27 jaar en zou graag emigreren naar Australië samen met mijn vrouw. Zij is Braziliaans psychologe, 29 jaar maar spreekt niet zo goed engels (bijna niets). Kan ik dan het best proberen een skilled Independant visum aan te vragen?

Ik kreeg net ineens veel zelfvertrouwen toen ik las dat 99,5% van de Sociaal Werkers door de Australian Association of Social Workers wordt goedgekeurd. Mijn engels is goed maar niet perfect, dus daar kan ik nog wat aan doen. Verder heb ik geen reiservaring met Australië. Het zou ook mogelijk zijn om eerst werk en studie -ervaring (WHV) op te doen in Australië om daarna dan meer punten te scoren. Of lijkt dat overbodige moeite?

Wanneer ik ben toegelaten, kan mijn vrouw dan zomaar mee? :)

Alvast bedankt.

Maxime
 
Maxime, zou je asjeblieft een eigen introductie willen doen in een nieuw draadje? Dit is het draadje van @xmirjam26 dus niet zo netjes om haar verhaal te gebruiken.
 
Maxime, zou je asjeblieft een eigen introductie willen doen in een nieuw draadje? Dit is het draadje van @xmirjam26 dus niet zo netjes om haar verhaal te gebruiken.

Psies :) Al is ze al een maand of 3 niet meer online geweest na die 2 berichtjes. Misschien omdat het niet zo 1,2,3 positief was. Maar zoals je al zei, 23 jaar...de wereld ligt nog open :)

Ik ben afgestudeerd als sociaal cultureel werker (professionele bachelor)
(...)
Ik kreeg net ineens veel zelfvertrouwen toen ik las dat 99,5% van de Sociaal Werkers door de Australian Association of Social Workers wordt goedgekeurd.

Even kort dan, daarna in je eigen topic; Die "veel zelfvertrouwen" moet natuurlijk wel terecht zijn. Gwen zei "opleiding MWD". Dat lijkt subtiel, maar is wel zeer belangrijk. Studies MWD worden makkelijk goedgekeurd, andere richtingen niet zo eenvoudig. (ik weet niet of sociaal cultureel werker betekent dat je MWD hebt gestudeerd...)
 
Gwen zei "opleiding MWD". Dat lijkt subtiel, maar is wel zeer belangrijk. Studies MWD worden makkelijk goedgekeurd, andere richtingen niet zo eenvoudig. (ik weet niet of sociaal cultureel werker betekent dat je MWD hebt gestudeerd...)
Het is inderdaad dat MWD goedgekeurd wordt. Maxime heeft CMV gestudeerd en is toch echt wel even anders dan MWD.
Je moet voor de AASW een 7 op alle onderdelen van de academische IELTS halen. Als je Engels goed is maar niet top, dan kan vooral schrijven een struikelblok worden. Hier hebben de meeste veel moeite mee.
Jouw vrouw zou maar een 4,5 gemiddeld nodig hebben op de General IELTS. Dat moet best te doen zijn. En lukt dat niet, is er nog geen probleem, moet je alleen meer betalen. Jouw vrouw kan mee op een Skilled Independant Visa aanvraag en krijgt dan dus ook meteen een permanent visum als jouw visum goedgekeurd wordt.
 
Back
Top