Voorbeeld(ige) CDR's voor Engineers Australia

n2go

New Member
Heej,

Ik begin hier langzaam aan het schrijven van de CDR voor Engineers Australia.

Het genomineerde beroep is "Engineer - Electronics Engineer 2125-13" met als occupational category "Engineering Technologist" (denk ik)

Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen aan een CDR die een beetje of heel erg verwant is aan degene die ik moet gaan schrijven?

Ik weet dat er meerdere van dit soort "vraag" posts zijn maar ik vind het wel zo netjes om niet willekeurig mensen te gaan mailen hierover.
Mensen die me kunnen en willen helpen kunnen hier replyen of een pm'tje sturen of direct naar mijn mail adres mailen :)


[size=8pt]
Het gaat een zware bevalling worden zo zonder recente werkervaring waarmee ik iets kan. Wat heb ik ook alweer in mijn studenten tijd uitgevoerd.....  :roll:[/size]
 
Hoi,

Voor de erkenning van mijn qualificaties heb ik zo'n 14 pagina's werk en studie historie in het engels op papier moeten zetten. Natuurlijk kost dit moeite, veel moeite. Maar emigreren is nou eenmaal niet gemakkelijk. Als professional electrical engineer heb ik er voor getekend om ten opzichte van mijn vak etisch te handelen. Je zult begrijpen dat het ter beschikking stellen van CDR om anderen aan een qualificatie te helpen dus niet gaat. Bovendien ben ik er persoonlijk ook van overtuigd dat het beter is om 'de strijd' zelf aan te gaan.

Mocht je toch een voorbeeld willen, google dan op 'competency demonstration report'. Volgens mij kom je dan op voorbeeld van een of andere rus. Kun je toch zien wat de bedoeling is maar inhoudelijk heb je er niets aan.

Als je echt gemotiveerd bent dan begin je vanavond nog met het opschrijven van je studie en arbeidshistorie

Laat ik met je afspreken dat ik je tekst daarna doorlees en je verder adviseer.


Groet,

ing. J.J. Bakker EUR ING MIEAust
 
Heej,

Bedankt voor je reactie

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik dingen over ga kalken.

Juist omdat iedereen hier zo mee worstelt wil ik goed voorbereid aan de slag gaan.


Ik denk dat de meeste mensen problemen hebben met de korte omschrijvingen. Dat is ook voor mij in weinig gevallen genoeg om tot een "ohja zoiets heb ik ook gedaan" te komen. Uitgebreidere voorbeelden zouden hiermee helpen. (als het goed is krijg ik een CDR van iemand met een ander beroep, dit zal ook al helpen)


Ik ben zoveel mogelijk info aan het verzamelen om in de komende vakantie het (hoop ik) volledig te gaan schrijven. (momenteel is er "einde kwartaal" druk op het werk)

Mocht ik er helemaal niet uitkomen dan doe ik misschien nog een beroep op je hulp, maar eerst maar eens zelf zover mogelijk proberen te komen.
 
Hoi n2go,

Waarom kies je voor "Engineering Technologist"? IK dacht er zelf eerst ook over om dit level te kiezen in plaats van Professional Engineer (in mijn geval mechanical), maar mijn bureau (George Lombard) heeft me aangeraden op het hoogste niveau te mikken.

Ik heb in NL de HTS gedaan, maar met voldoende ervaring wordt dat gewoon als academisch niveau gewaardeerd door IeAust.
Als je interesse hebt in mijn CDR's, stuur me dan maar een PM met je emailadres.

Succes, Bart
 
Back
Top