Voorbereiden voor onze emigratie en remigratie

In Perth ook aantal crossbanen, ook gratiesch (al is die totaal niet dezelfde kwaliteit als een NL crossbaan waarschijnlijk). Maar idd vrij crossen is hier veel groter, iets wat je in NL totaal niet kent. (dat beetje illegaal boscrossen is er niks bij gezien de ruimte die je hier hebt en gebrek aan andere bosrecreanten)
 
Er zit aardig wat snelheid in, mijn visum is 17 juni ingediend en nu al antwoord, ze willen de medische test nog en een Australian Federal Police Clearance, alles voor 20 augustus indienen.
Ik ben echt een piekeraar, wat als bijv. de chest x-ray niet goed zou zijn of de nierfunctie, gaat dan alles niet door?
Mijn zoon is inmiddels ook Australian citizen trouwens, hij heeft nu twee nationaliteiten.
 
Er zit aardig wat snelheid in, mijn visum is 17 juni ingediend en nu al antwoord, ze willen de medische test nog en een Australian Federal Police Clearance, alles voor 20 augustus indienen.
Ik ben echt een piekeraar, wat als bijv. de chest x-ray niet goed zou zijn of de nierfunctie, gaat dan alles niet door?
Mijn zoon is inmiddels ook Australian citizen trouwens, hij heeft nu twee nationaliteiten.
Piekeren heeft niet veel zin. Je moet er toch doorheen. Als je geen klachten of medische/erfelijke historie hebt is er meestal niets aan de hand.
 
Heb hier naar mijn weten de laatste 10-15 jaar hier op het forum geen gevallen gezien met verassingen. Er waren wel families met een bekend gezondheidsprobleem, en daar dus op mis gingen. Maar volgens mij geen surprises.

(Corrigeer me als ik er naast zit. Het menselijk geheugen is een onbetrouwbaar ding)
 
Heb hier naar mijn weten de laatste 10-15 jaar hier op het forum geen gevallen gezien met verassingen. Er waren wel families met een bekend gezondheidsprobleem, en daar dus op mis gingen. Maar volgens mij geen surprises.

(Corrigeer me als ik er naast zit. Het menselijk geheugen is een onbetrouwbaar ding)
Je hebt volkomen gelijk, ik ken ook geen verrassingen in de laatste 7 jaar. Alleen zgn. 'pre-existing conditions' kunnen een doorslaggevend probleem opleveren, afhankelijk van het beroep dat die in AU doen op de gezondheidszorg. Ik heb wel verhalen gehoord dat ouders met autistische of Down kinderen geen visum kregen, zelfs niet als ze op schrift wilden zetten dat ze alle kosten zelf zouden dragen. AU wil haar zorgbudgetten beschikbaar houden voor citizens en is daar heel streng in. Aangeboren aandoeningen, handicaps en verminkingen halen het meestal niet. Verder zijn ze hier panisch voor TBC (tuberculose), als je daar een (familie)historie in hebt krijg je ook gedonder. Net als met Covid, Aids en andere besmettelijke ziekten.

Persoonlijk kan ik er wel bij zeggen dat ik 57 was toen ik in 2017 emigreerde naar AU, en dan zijn ze extra alert bij de medische test. Ik heb kanker overleefd, dat kwam uiteraard aan de orde, maar omdat ik bij de keuring al 15 jaar kankervrij was, bleek dat geen obstakel. Mijn al lang overleden vader heeft TBC gehad, maar omdat hij daarvan in 1950 :) genezen was verklaard en in 2017 al 15 jaar dood was deden ze ook niet moeilijk daarover.
 
Last edited:
Er zit aardig wat snelheid in, mijn visum is 17 juni ingediend en nu al antwoord, ze willen de medische test nog en een Australian Federal Police Clearance, alles voor 20 augustus indienen.
Ik ben echt een piekeraar, wat als bijv. de chest x-ray niet goed zou zijn of de nierfunctie, gaat dan alles niet door?
Mijn zoon is inmiddels ook Australian citizen trouwens, hij heeft nu twee nationaliteiten.

Fijn toch die snelheid! Welk visum heb je aangevraagd btw? Als je geen gekke dingen hebt stelt die medische keuring niets voor. Ik was zo weer buiten...
 
Fijn toch die snelheid! Welk visum heb je aangevraagd btw? Als je geen gekke dingen hebt stelt die medische keuring niets voor. Ik was zo weer buiten...
Ja heel fijn dat het snel gaat.
Ik ga voor een Spouse visa, morgen het medisch onderzoek.
 
Back
Top