voorbereiding + tijdlijn

Ilsevdv

New Member
Hallo

Ik heb mijn situatie reeds uitgelegd onder het topic '176 of 475? (bij medische problemen baby)'.

Aanvullend had ik nog enkele vraagjes:
Zijn er dingen die je ruim voor de definitieve visumaanvraag kan uitvoeren (zoals bv vertalen diploma's, documenten, verzamelen officiële documenten, ...), dingen die dus permanent geldig blijven?
Ik zou pas binnen 2 à 3 jaar mijn aanvraag willen indienen, maar wel al zo volledig mogelijk voorbereid willen zijn. IELTS blijft maar 2 jaar geldig, maar daar zou ik misschien al voor kunnen studeren?

Heeft er iemand van jullie eventueel een soort tijdlijn gemaakt met het beste moment om bepaalde dingen te doen/aan te vragen?

Alvast bedankt voor alle info

Mvg
Ilse
 
nee die is 2 jaar geldig. Ik heb dat speciaal bij DIAC nagekeken, omdat ik mijn ielts wilde gebruiken voor de tweede aanvraag...
 
[quote author=Zwerver link=topic=9501.msg128918#msg128918 date=1228750073]
Ik heb een tijdlijn gemaakt voor mezelf voor de lange termijn en heb 'm online staan voor je:

http://rvandenblink.nl/foo.htm

Als xsl ziet die er beter uit, maar het geeft je een idee ;)
[/quote]

Ik ben nogal geschrokken van jouw tijdlijn. Ik moet nog beginnen met de visumaanvraag, maar heb toch echt half 2010 staan als uiterste vertrekdatum. Jouw tijdlijn bestrijkt bijna 4 jaar. Ik weet inmiddels dat het verkrijgen van de benodigde papieren minstens 4 maanden duurt (werkgeversverklaringen, skills assessment 10-12 weken etc.), en daarna de visumaanvraag zelf nog een verwerkingstijd van 12 maanden heeft, dus dan zou het moeten lukken binnen 1,5 jaar... Ik hoop dat ik niet ergens een cruciale stap vergeten ben in de planning...
 
Wij hebben, ,met emigratieburo en weinig tegenslag, er bijna 2 jaar over gedaan om alles rond te krijgen. Vergis je niet het ias een hele rompslomp en niemand zit echt te wachten om aan jou appieren te beginnen. Ik dacht eerst ook dat 2 jaar ruim overtrokken was maar het bleek toch zo te zijn. Gelukkig gaat het ook wel eens iets sneller maar 2010 is zelfs krap aan.
Wel kan je alvast relevante diploma's en studiegidsen van de gedane opleidingen laten vertalen.
Oefenen voor de IELTS is zeker een goede zaak, hier staan al diverse topics over en daar kan je goede oefensites vinden. De een vind de IELTS een "walk in the park" terwijl de ander er op moet zweten, voorbereiding is het halve werk. SUCCES!
 
Back
Top