Voorstel van staat 134 in plaats van 137???

kallie

XPdite Sponsor
Wat moeten wij doen?

Wij zijn er altijd vanuit gegaan dat als een Skilled Independent (136) niet haalbaar zou zijn, wij zouden gaan voor een STNI (is al een soort van toegezegd)
Wij komen net 5 puntjes te kort voor een 136.
Nu wij gisteren een aanvraag voor STNI hebben ingediend kregen wij vandaag al bericht, er werd voorgesteld in plaats van een STNI (137) een Skilled Matching visa (134) aan te vragen. Ik heb mij daar nooit zo in verdiept maar hier op het forum begreep ik dat een 134 nou niet het summum is.
Naar mijn mening ben je daardoor meer afhankelijk van een werkgever en kun je daardoor minder onderhandelen.

En kun je uberhaupt wel overstappen naar een andere werkgever?

En krijg je bv alleen dan een visum als een werkgever je nomineert. (Er werd wel bij verteld dat een 134 ook een permanent visum is en in principe niet afwijkt van een 137)

Wie weet hier meer van en kan ons een beetje uit de brand helpen. Heb al wel op Dima gekeken maar zij vertellen hier natuurlijk niet bij wat de voor- en nadelen zijn van beide.

Mariette
 
Heb jullie een nominatie van een staat die meedoet aan het STNI programma? Zonder die sponsoring kom je niet voor dat type visum in aanmerking en kan ik me voorstellen dat ze skill matching voorstellen. Mocht STNI niet lukken, dan kan je altijd nog voor een SIR visum gaan. Dat is wel een tijdelijk in plaats van een permanent visum, maar na 2 jaar kun je dan alsnog een permanent visum aanvragen.

Groetjes

Thea
 
Ja, het is een staat die meedoet aan het programma voor STNI maar er werd bij verteld dat de keus voor Skill Matching visa beter is omdat deze sneller zou worden afgehandeld dan de STNI.
Terwijl ik begreep dat bij een aanvraag die zowel priority alswel STNI is toch wel enige spoed mag worden gebruikt.

Mariette
 
Mariette,
zie mijn antwoord in het andere draadje......

Maar ik zou even doorvragen naar het hoe en waarom van het voorstellen hiervan bij die Tasmaanse people.....
Ik meen mij nu te herinneren dat ook staten je via de skill matching database mogen nomineren/aanschrijven.....

Henriette
 
Back
Top