Voorstellen familie Bos

Om wat vragen te beantwoorden, Erwin is een chemical plant inspector en hoopt ook dit soort werk te vinden in Perth of in de buurt van Perth. Maar als er daar geen werk is voor hem, denken we eventueel ook aan Brisbane. Natuurlijk zouden we zo snel mogelijk willen gaan, maar dat hangt natuurlijk af van het vinden van een baan.
Wij willen proberen via een werkgever binnen te komen.
Wimmel, succes met het interview, of heb je hem inmiddels gehad? Ging het goed?

Om wat vragen te beantwoorden, Erwin is een chemical plant inspector en hoopt ook dit soort werk te vinden in Perth of in de buurt van Perth. Maar als er daar geen werk is voor hem, denken we eventueel ook aan Brisbane. Natuurlijk zouden we zo snel mogelijk willen gaan, maar dat hangt natuurlijk af van het vinden van een baan.
Wij willen proberen via een werkgever binnen te komen.
Wimmel, succes met het interview, of heb je hem inmiddels gehad? Ging het goed?

Hi Natas,

Helaas had ik totaal verkeerd beeld van Perth en na aantal leuke dagen met wat Nederlanders is het absoluut niet een stad waar ik gelukkig kan zijn.
Persoonlijk vind ik Townsville tot nu toe het beste bij mij passen en ben nog geen ander dorp of stad tegen gekomen dat leuker is.
Perth heeft een zeer klein CBD en gigantisch veel wijken die er allemaal het zelfde uit zien en het duurd dus heel erg lang voordat je ergens bent.
Hier in Townsville is alles om de hoek en wat ik me ook niet realiseerde is het tropisch savanna klimaat, waar ik veel meer waarde aan hecht als ik dacht, dit merkte ik toen ik terug in Townsville was.
Ben in de afgelopen 2 jaar alleen nog in Townsville geweest en FIFO projecten gedaan helemaal boven in de punt van Noord Queensland.
In Perth merkte ik gelijk de normale seizoenen lucht, klinkt vreemd, maar je begrijpt wat ik bedoel als je weet hoe het leven in een tropisch savanna klimaat is, totaal anders.

Dus kwa werk kies ik voor FIFO projecten vanuit Townsville, omdat ik nog niks beters als Townsville ben tegen gekomen om in te wonen.

Cheers, Will.

Hi Wimmel,

Ik ben het wel met je eens dat Perth aardig wat dezelfde soort wijken heeft. Voor ons zal dit waarschijnlijk toch de plek zijn om binnen te kunnen komen i.v.m. visa enzo, aangezien Erwin dus afhankelijk is van een werkgever. We sluiten zeker niet uit dat we ergens anders willen gaan wonen als we er eenmaal zijn. We zijn nog erg nieuwsgierig naar Victoria, daar zijn we nog niet geweest, maar ook Queensland spreekt ons wel aan, ook al zijn we daar alleen nog maar in Brisbane geweest, het beviel ons daar ook zeer goed. Erwin had het ook over FIFO werk voor de eerste tijd.
Hij gaat aanstaande zaterdag eerst de IELTS test doen, ben zeer benieuwd. We hopen er op dat hem dat zal helpen om sneller een werkgever te vinden.

greetz
Natascha

Spannend hoor! En mijn volgende speurtocht gaat over de medische test, uitzoeken of nou alleen Erwin moet als hoofdaanvrager of ik en de kinderen ook. Je moet er wat voor over hebben, maar het eindresultaat telt! :)

Dank je FOL! Erwin is nu druk bezig met werk zoeken (Liever gisteren dan vandaag!;)). Daarna kunnen we weer verder gaan met health check, VOG e.d. Ik lees heel wat af op dit forum en leer er gelukkig erg veel van. Vrijdag gaan de katjes voor hun prikken, want die willen we wel graag meenemen als het enigszins mogelijk is natuurlijk. Wij zijn ons met name aan het focussen op Perth, omdat het daar gewoon makkelijker is om werk te vinden voor Erwin, maar Brisbane is ook een goede optie!

Wij zijn in Perth begonnen, mijn man heeft daar wel 50 sollicitaties verstuurd en na 3 frustrerende maanden zonder werk heeft hij 1 brief naar Melbourne gestuurd en is hij gelijk uitgenodigd voor een gesprek. Inmiddels zijn we naar Melbourne verkast :) Als we van tevoren hadden geweten dat de werkgelegenheid op dit moment laag zou zijn hadden we natuurlijk andere keuzes gemaakt. Maar mijn man zit in de software (IT) dus waarschijnlijk een ander verhaal. Maar ik zou zeker goed vooronderzoek doen ;) . Uiteindelijk wonen we hier goedkoper, groener en groter....flinke tuin, nou dat was in omgeving Perth niet haalbaar, geluk bij een ongeluk. Succes en kijk ook even naar werk in Brisbane misschien is daar meer werk te vinden.

Perth is een dorp. Als je iemand kent, kan het juist hard gaan. Maarja als nieuweling in town is dat juist moeilijk. Mijn vriendin heeft ook 7 maanden moeten zoeken. Ik kende iemand en had binnen 2 dagen werk.

Bedankt Linda en Fol, de informatie over werk in Perth is zeker interessant! Ben benieuwd of dit ook voor Erwin geldt. Ik zie toch wel aardig wat 'plant inspector' vacatures, maar ik begrijp dus dat het in Perth nog niet zo makkelijk is als het lijkt!
Zoals ik al meldde in het vorige berichtje, we hebben ook in andere steden interesse, dus gelukkig zijn we wel flexibel hierin.

Laat je niet teveel sturen soor een enkele ervaring hier en daar op het forum. Elke situatie is weer erg anders. Sommigen vinden de stad Perth geweldig, anderen vinden het saai. De stad zelf is niet anders, alleen hoe je het ervaart. Hetzelfde met werk zoeken, bij de een gaat her snel, bij de ander langzamer. Bij mijn vriendin duurde het langer, maar dat komt denk ik ook omdat ze praktisch geen werkervaring had.

Even een aanvulling: Als we langer in Perth hadden gewoond dan hadden we ook de Hills ingegaan, die zijn daar ook erg mooi :) en het klimaat is in Wa natuurlijk heerlijk ;) . Dus er zijn altijd meerdere kanten, hopelijk vinden jullie werk, good luck!

Dank je Jennie! Wat leuk voor jullie! Alles al rond????:)
Bedankt Linda, ik hoop dat het ons meezit met werk vinden, zodat we toch wel redelijk snel kunnen gaan! :up:

Fol, je hebt wel gelijk wat betreft sneller werk vinden als je de juiste mensen kent! Erwin sprak vorige week iemand die misschien werk kan regelen voor Erwin in Perth, dus heel hard duimen de komende dagen!!!!

• Like
Reactions: FOL
Dank je Jennie! Wat leuk voor jullie! Alles al rond????:)
Bedankt Linda, ik hoop dat het ons meezit met werk vinden, zodat we toch wel redelijk snel kunnen gaan! :up:

Fol, je hebt wel gelijk wat betreft sneller werk vinden als je de juiste mensen kent! Erwin sprak vorige week iemand die misschien werk kan regelen voor Erwin in Perth, dus heel hard duimen de komende dagen!!!!

En, nieuws?

Helaas helaas Fol, tot nu toe nog niets gehoord, maar Erwin wil half november weer verder gaan met solliciteren. In verband met een stop op zijn werk, hebben ze het nu razend druk. Hij zou (denken wij) veel meer kans maken als hij naar Perth zou gaan om ter plekke te solliciteren in plaats van via internet, maar ja, dat is best een kostbare zaak natuurlijk :rolleyes:
Ook zou het voor hem erg voordelig zijn als hij een bepaalde cursus doet ,die alleen in Australië gegeven wordt, dus we denken er wel over na om Erwin eerst alleen naar Australië te laten gaan.

Back