Voorstellen & oriënteren

Jardy B.

New Member
Hoi! mijn naam is Jardy en ik ben 24 jaar oud.

Super leuk om te lezen hoe anderen dezelfde passie delen op dit forum, ik heb al veel info opgedaan!

3 jaar geleden ben ik een half jaar wezen backpacken in Australië en ben ik net zoals vele anderen verliefd geworden op het land.
Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd om een poging te wagen om te emigreren, samen met mijn vriend (waarmee ik destijds samen heb gereisd).

Op dit moment ben ik nog bezig met een studie in Nederland voor facility manager en nou zag ik toevallig dat die ook op de job list staat. Als het goed is ben ik eind 2022 klaar en kan ik beginnen met het opdoen van werk ervaring. Ik kon alleen niet precies vinden hoeveel werkervaring je nodig hebt om bepaalde visas aan te kunnen vragen. Maar ik ben nog jong dus ik heb nog alle tijd om genoeg ervaring op te doen.

Weet iemand misschien welke visas geschikt zouden zijn en hoeveel werkervaring je op dat gebied moet hebben? En mocht ik tegen die tijd in aanmerking komen voor een visum is het dan mogelijk om mijn vriend mee te nemen op een visum? En is het mogelijk om zelf een regio te kiezen waar je zou willen werken/wonen?

Ik heb nog veel meer vragen maar ik houd het hier maar even bij 😅

Alvast bedankt!
 
Hoi Jardy.

Welkom. En leuk om te lezen :)

Ik denk dat je voor een deel al de antwoorden hebt, maar hier een paar pointers om je verder te helpen.

Als je beroep op een lijst voor komt voor een visa, dan heb je waarschijnlijk ook al gevonden wie de assessor is? Ik vermoed vetassess? Als ik zoek kom ik onder andere op deze pagina. Daarnaast is het verstandig om even de points calculator voor je specifieke visa op te zoeken, dan zie je hoeveel punten hoeveel jaar ervaring oplevert.
Maar vooral, geniet van het proces en weet dat je een lang proces in gaat van studie afronden, x-jaar werken, assessment, wachten.

Succes!
 
Hoi Jardy.

Welkom. En leuk om te lezen :)

Ik denk dat je voor een deel al de antwoorden hebt, maar hier een paar pointers om je verder te helpen.

Als je beroep op een lijst voor komt voor een visa, dan heb je waarschijnlijk ook al gevonden wie de assessor is? Ik vermoed vetassess? Als ik zoek kom ik onder andere op deze pagina. Daarnaast is het verstandig om even de points calculator voor je specifieke visa op te zoeken, dan zie je hoeveel punten hoeveel jaar ervaring oplevert.
Maar vooral, geniet van het proces en weet dat je een lang proces in gaat van studie afronden, x-jaar werken, assessment, wachten.

Succes!

Bedankt voor de reactie! ik zal de website even bekijken, die was ik nog niet tegen gekomen!
 
Hoi Jardy

Welkom op Xpdite en leuk om je verhaal te lezen:)

Succes met alles en je kan hier bijna alle antwoorden wel vinden en als je ze niet vind vraag je ze gewoon, zoveel mensen hier met allemaal hun eigen verhaal, avondtuur en ervaring.

Cheers
Sander:cool:
 
Ik heb toch nog een aantal vragen :)

Ik zie dat een aantal mensen een emigratie adviesbureau gebruiken voor het regelen van bepaalde zaken, met wat voor kosten moet je ongeveer rekening houden mocht je hulp vragen aan zo'n bureau?

Ook ben ik benieuwd hoe mensen een baan vinden in Australië vanuit Nederland, het lijkt me sterk dat bedrijven een sponsorship aangaan met iemand die ze nog nooit persoonlijk ontmoet hebben.

En ik zag ook iets over bepaalde skill levels, is een diploma hier hetzelfde als een diploma daar?
Ik zag deze website alleen is het mij niet duidelijk of de diploma's vergelijkbaar zijn, is er iemand die hier iets meer over weet?

Nogmaals bedankt ☺️
 
Hooi!

Een bureau dat hier veel wordt gebruikt is Visa4you. Je kunt bij hun een gratis check doen of, en zo ja wanneer, je eligible bent voor een visum, en welke type(n) voor jou mogelijk zijn. De kosten van de verschillende visa zelf vind je op de website van Home Affairs (Ministerie van BInnenlandse Zaken in Oz). Het visumbureau stelt, afhankelijk van de complexiteit, een offerte op voor de begeleiding van (delen van) het visumtraject. Houd rekening met duizenden euro's extra bovenop de visumprijs. Sommigen hier hebben het zonder bureau gedaan, het hangt erg af van de moeilijkheidsgraad van jouw zaak.




Een baan in Oz vinden vanuit NL is heel moeilijk, maar het kan helpen als je je vereiste werkervaring gaat opdoen in NL bij een internationaal bedrijf met een Australische vestiging. @Jagermeester en @Roels zijn op deze wijze hier gekomen. Verder is het hier nogal local ingesteld, het gaat er meer om wie je kent dan wat je kunt. Er zijn hier ook mensen als @afterbang die voor een onderneming in NL online werken.

Je diploma's en werkervaring worden beoordeeld door de voor je vak voorgeschreven Assessment Body. Je kunt dat niet zonder meer gelijktrekken, ook aantal jaren werkervaring wordt doorgaans op minder gesteld. Verder moet je een Engelse toets afleggen.

Op de meeste beroepsvisa kun je je partner en gezin meenemen, maar niet alle. Hangt ook af van de duur van het visum en of het een pathway to PR visum is.
 
Hooi!

Een bureau dat hier veel wordt gebruikt is Visa4you. Je kunt bij hun een gratis check doen of, en zo ja wanneer, je eligible bent voor een visum, en welke type(n) voor jou mogelijk zijn. De kosten van de verschillende visa zelf vind je op de website van Home Affairs (Ministerie van BInnenlandse Zaken in Oz). Het visumbureau stelt, afhankelijk van de complexiteit, een offerte op voor de begeleiding van (delen van) het visumtraject. Houd rekening met duizenden euro's extra bovenop de visumprijs. Sommigen hier hebben het zonder bureau gedaan, het hangt erg af van de moeilijkheidsgraad van jouw zaak.




Een baan in Oz vinden vanuit NL is heel moeilijk, maar het kan helpen als je je vereiste werkervaring gaat opdoen in NL bij een internationaal bedrijf met een Australische vestiging. @Jagermeester en @Roels zijn op deze wijze hier gekomen. Verder is het hier nogal local ingesteld, het gaat er meer om wie je kent dan wat je kunt. Er zijn hier ook mensen als @afterbang die voor een onderneming in NL online werken.

Je diploma's en werkervaring worden beoordeeld door de voor je vak voorgeschreven Assessment Body. Je kunt dat niet zonder meer gelijktrekken, ook aantal jaren werkervaring wordt doorgaans op minder gesteld. Verder moet je een Engelse toets afleggen.

Op de meeste beroepsvisa kun je je partner en gezin meenemen, maar niet alle. Hangt ook af van de duur van het visum en of het een pathway to PR visum is.

Heel erg bedankt voor de duidelijke informatie! Hier kan ik zeker wat mee :D
 
Hi Jardy,

Ook jij valt voor de charmes van Australië. We kunnen het je niet kwalijk nemen ;).

Als aanvulling op wat Emulate zei, het helpt inderdaad als je bij een internationaal bedrijf werkt met een vestiging in Australië. Als je nu facility management studeert, zijn er een handvol grote bedrijven die ook hier actief zijn, maar ligt er natuurlijk aan wat je wilt gaan doen na je studie. Voor mijn werkgever was het appeltje-eitje, omdat ik een citizen ben, hoefde ze niks te regelen qua visum etc. Mijn partner @Roels is op een partner visum meegekomen en heeft toen vrij snel ook een baan gevonden. Ik denk dat sector en locatie hierin een belangrijke rol speelt.
Mijn werkgever sponsert overigens wel mensen vanuit het buitenland om hier te komen werken, welk visum weer ik zo even niet uit mijn hoofd. Vlak nadat ik begon in het Sydney kantoor is er een collega vanuit het Parijs kantoor naar Sydney gekomen op een sponsored work visa.

Succes met alle voorbereidingen. Het is goed dat je op tijd begint, zo weet je waar je aan toe bent als je eenmaal aan de slag kan gaan.

Cheers
 
Hi Jardy,

Ook jij valt voor de charmes van Australië. We kunnen het je niet kwalijk nemen ;).

Als aanvulling op wat Emulate zei, het helpt inderdaad als je bij een internationaal bedrijf werkt met een vestiging in Australië. Als je nu facility management studeert, zijn er een handvol grote bedrijven die ook hier actief zijn, maar ligt er natuurlijk aan wat je wilt gaan doen na je studie. Voor mijn werkgever was het appeltje-eitje, omdat ik een citizen ben, hoefde ze niks te regelen qua visum etc. Mijn partner @Roels is op een partner visum meegekomen en heeft toen vrij snel ook een baan gevonden. Ik denk dat sector en locatie hierin een belangrijke rol speelt.
Mijn werkgever sponsert overigens wel mensen vanuit het buitenland om hier te komen werken, welk visum weer ik zo even niet uit mijn hoofd. Vlak nadat ik begon in het Sydney kantoor is er een collega vanuit het Parijs kantoor naar Sydney gekomen op een sponsored work visa.

Succes met alle voorbereidingen. Het is goed dat je op tijd begint, zo weet je waar je aan toe bent als je eenmaal aan de slag kan gaan.

Cheers
Bedankt voor de reactie! 😁
 
Hoi hoi. Welkom hier!

En voor je nu denkt; iedereen wordt maar door zijn bedrijf ‘gesponsord’; Ja ik werk nog steeds voor hetzelfde bedrijf als waar ik voor werkte in NL (als ZZP-er) maar dat was toeval. We hebben zelf een visum geregeld en werkgever had daar niets mee te maken. Dat kwam pas later.

Via een werkgever hier naar toe gestuurd worden is zeldzaam. Meesten hier zitten toch op 189, 190 of een partner visum.

Voor de 189/190 is het altijd weer even goed nazoeken wat de eisen zijn voor:
1. het visum zelf/skill list
2. Wat de bijbehorende skill assessment vraagt wat nodig is om erkend te worden in de skill van je keuze.

@HeinC is er net geslaagd voor zijn skill assessment. Wellicht dat die nog wat toe te voegen heeft daarover :)
 
Zonder de hulp van dit forum was het in ieder geval nooit zo snel gelukt!

Als je specifieke vragen hebt, na het doornemen van de informatie op de immi+vetassess site, laat maar weten. Help graag 'de volgende' verder als dat lukt :)
Heel erg bedankt, ga ik zeker onthouden!
 
Hoi! mijn naam is Jardy en ik ben 24 jaar oud.

Super leuk om te lezen hoe anderen dezelfde passie delen op dit forum, ik heb al veel info opgedaan!

3 jaar geleden ben ik een half jaar wezen backpacken in Australië en ben ik net zoals vele anderen verliefd geworden op het land.
Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd om een poging te wagen om te emigreren, samen met mijn vriend (waarmee ik destijds samen heb gereisd).

Op dit moment ben ik nog bezig met een studie in Nederland voor facility manager en nou zag ik toevallig dat die ook op de job list staat. Als het goed is ben ik eind 2022 klaar en kan ik beginnen met het opdoen van werk ervaring. Ik kon alleen niet precies vinden hoeveel werkervaring je nodig hebt om bepaalde visas aan te kunnen vragen. Maar ik ben nog jong dus ik heb nog alle tijd om genoeg ervaring op te doen.

Weet iemand misschien welke visas geschikt zouden zijn en hoeveel werkervaring je op dat gebied moet hebben? En mocht ik tegen die tijd in aanmerking komen voor een visum is het dan mogelijk om mijn vriend mee te nemen op een visum? En is het mogelijk om zelf een regio te kiezen waar je zou willen werken/wonen?

Ik heb nog veel meer vragen maar ik houd het hier maar even bij 😅

Alvast bedankt!
Geen antwoord maar wel welkom. Altijd interessant hier op het forum. 😉
 
Hoi!

We zijn alweer bijna een jaar verder na mijn eerste/laatste post.

Ik heb nu eindelijk mijn studie afgerond en het uitzoeken kan nu echt beginnen.
Op dit moment werk ik voor een bedrijf die ook gevestigd is in Australië (ISS Facility services) en ze zijn intern aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.

Mochten ze iets voor mij kunnen betekenen, hoe gaat zo'n proces dan in zijn werk? Moet ik dan zelf alles regelen qua visum etc. en alle andere bijkomende zaken. Ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer. Ik kan nergens iets vinden over wat er allemaal geregeld zou moeten worden voor je daarheen kunt vertrekken. Ik weet dat je een visum moet aanvragen, een taaltoets en een health check moet doen.

Misschien kijk ik op de verkeerde websites 🤪

Is er iemand die mij misschien een beetje op weg kan helpen of tips heeft waar ik aan moet denken?

Dan nog een vraag, in 2018 heb ik een WHV gehad en geen farm work gedaan. Stel we zouden het erop wagen om dat visum nogmaals aan te vragen en misschien tussen de checks door te komen heeft dit dan invloed op eventuele andere visum aanvragen in de toekomst mocht hij afgekeurd worden? Wij kunnen natuurlijk niet aantonen dat we farm work hebben gedaan omdat we geen papieren hebben. Als hij word afgekeurd is het natuurlijk zonde van het geld maar als het echt invloed heeft op de toekomt is dat uiteraard geen optie.

& Als laatste, zijn er misschien mensen op dit platform die werken voor bedrijven die mensen sponsoren? Wellicht is het mogelijk om via via aan een baan daar te komen of in iedergeval in contact te komen. Dit omdat ik heb vernomen dat het er vaak aan ligt of je mensen kent of niet.


Ik hoop dat er mensen zijn die mij een beetje op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt! 😁
 
Hey hallo,

Ben je van plan om het allemaal zelf te gaan regelen (samen met je werkgever)? Ik heb verder geen idee hoe zo'n proces werkt als je via je werkgever over geplaatst zou kunnen worden. Maar het lijkt me dat je nog steeds een groot gedeelte zelf zal moeten regelen en doen.

Wellicht kan een visum bureau je de nodige informatie geven en als je het echt zelf wilt regelen heb je in ieder geval een goed startpakket aan informatie.
Succes met de research, ik ga er vanuit dat je de website van home affairs al van voor naar achter en terug gelezen hebt. 😉
Persoonlijke note, wij waren/zijn ontzettend blij met de support van een goed bureau. Dat geeft toch net wat extra zekerheid, en je kan zaken verifiëren waar je twijfels hebt.

Nogmaals succes!! 👍
 
It depends ;) Maar in principe kan je bedrijf aardig wat van de administratie doen.
ISS Australia zou je kunnen sponsoren. Zij doen dan in principe de visum aanvraag. Uiteraard zul je nog wel diverse papieren aan moeten leveren, tests moeten doen enz. maar een significant deel wordt dan door het bedrijf gedaan.

@Zwerver en @Jagermeester zijn denk ik voorbeelden die enigszins in de buurt komen van je idee. Die antwoorden hier vast wel.
 
Als je bedrijf je wilt verplaatsen, dan is het vaak ook aan hen om bepaalde zaken te regelen. Ze moeten op de sponsor lijst staan, etc etc. Wat mijn werkgever gedaan heeft is alles betalen qua visa, maar niet de achterliggende dingen. Dus ik heb nu een 186 die betaald is door mijn werkgever, maar heb alleen betaald voor de medicals, police checks, IELTS en beroepsverificatie.

Een bedrijf als ISS heeft of zelf een afdeling die dit doet, of huurt iemand in.

Qua je WHV, niet geschoten is altijd mis, maar lieg niet. Ga dus niet zeggen dat je wel farm work hebt gedaan want als ze erachter komen dat je gelogen hebt op je aanvraag dan fail je de character test. En dat is een reden tot het cancelen of niet verlenen van een visa.
 
Hey hallo,

Ben je van plan om het allemaal zelf te gaan regelen (samen met je werkgever)? Ik heb verder geen idee hoe zo'n proces werkt als je via je werkgever over geplaatst zou kunnen worden. Maar het lijkt me dat je nog steeds een groot gedeelte zelf zal moeten regelen en doen.

Wellicht kan een visum bureau je de nodige informatie geven en als je het echt zelf wilt regelen heb je in ieder geval een goed startpakket aan informatie.
Succes met de research, ik ga er vanuit dat je de website van home affairs al van voor naar achter en terug gelezen hebt. 😉
Persoonlijke note, wij waren/zijn ontzettend blij met de support van een goed bureau. Dat geeft toch net wat extra zekerheid, en je kan zaken verifiëren waar je twijfels hebt.

Nogmaals succes!! 👍
Bedankt voor je bericht!

In principe wil ik het meeste zelf gaan regelen omdat ik heb gehoord dat een migratie bureau duizenden euro's kan kosten. Ook heb ik gelezen dat je het grotendeels zelf zou kunnen doen en daarmee een hoop geld kan besparen.

Mocht ik er echt niet uit komen dan ga ik wel contact opnemen met zo'n bureau maar voor nu probeer ik de meeste dingen zelf uit te zoeken door middel van het internet en dit forum!

Welk bureau hebben jullie gebruikt?
 
Als je bedrijf je wilt verplaatsen, dan is het vaak ook aan hen om bepaalde zaken te regelen. Ze moeten op de sponsor lijst staan, etc etc. Wat mijn werkgever gedaan heeft is alles betalen qua visa, maar niet de achterliggende dingen. Dus ik heb nu een 186 die betaald is door mijn werkgever, maar heb alleen betaald voor de medicals, police checks, IELTS en beroepsverificatie.

Een bedrijf als ISS heeft of zelf een afdeling die dit doet, of huurt iemand in.

Qua je WHV, niet geschoten is altijd mis, maar lieg niet. Ga dus niet zeggen dat je wel farm work hebt gedaan want als ze erachter komen dat je gelogen hebt op je aanvraag dan fail je de character test. En dat is een reden tot het cancelen of niet verlenen van een visa.

Bedankt voor je berichtje!

Hoe kom ik erachter of een bedrijf op de sponsor lijst staat?

Ik denk toch dat het WHV geen optie is aangezien iedereen hier meteen zegt dat je niet moet liegen. 🤪
Meestal vragen ze steekproefgewijs naar bewijsmateriaal of je farmwork hebt gedaan maar we kunnen dat beter maar niet riskeren!
 
Back
Top