Voorstellen & oriënteren

Bedankt voor je berichtje!

Hoe kom ik erachter of een bedrijf op de sponsor lijst staat?

Ik denk toch dat het WHV geen optie is aangezien iedereen hier meteen zegt dat je niet moet liegen. 🤪
Meestal vragen ze steekproefgewijs naar bewijsmateriaal of je farmwork hebt gedaan maar we kunnen dat beter maar niet riskeren!
Daar kom je niet achter. Die lijst heeft het department en je werkgever weet het wel als ze sponsor zijn. Het is geen rocket science en goed te doen voor een werkgever als ze het niet zijn.

Ik zou eerst maar eens kijken of je werkgever iets kan doen, daarnaast is Coles bezig met recruitment in het buitenland (zie een ander draadje hier op het forum),
 
Bedankt voor je bericht!

In principe wil ik het meeste zelf gaan regelen omdat ik heb gehoord dat een migratie bureau duizenden euro's kan kosten. Ook heb ik gelezen dat je het grotendeels zelf zou kunnen doen en daarmee een hoop geld kan besparen.

Mocht ik er echt niet uit komen dan ga ik wel contact opnemen met zo'n bureau maar voor nu probeer ik de meeste dingen zelf uit te zoeken door middel van het internet en dit forum!

Welk bureau hebben jullie gebruikt?
Hey hey,

De fees voor het bureau zelf vallen op zich best mee (persoonlijke mening uiteraard), het visa is duurder, tenminste, in ons geval. Onze visa kosten waren € 4000 hoofdaanvrager € 2100 mijn vrouw en €1200 onze dochter. En de fee per stage/stap in het proces € 800. Dit zijn géén exacte bedragen maar om je een idee te geven. Daar bovenop komen kosten voor medicals police en randzaken als bijvoorbeeld vertaling van documenten natuurlijk.

Wij hebben Intergate emigration in de arm genomen. Waar we zeer tevreden over zijn in alle opzichten.

Ik heb geen ervaring met dit soort zaken zelf uitzoeken maar als ik sommige situaties in ons proces zo even bedenk. Dan was, en ben ik nog steeds erg blij met de keus om een bureau in de arm te nemen. Uiteraard is dat persoonlijk en afhankelijk welk visum.

Succes in ieder geval. 👍💪
 
Hey hey,

De fees voor het bureau zelf vallen op zich best mee (persoonlijke mening uiteraard), het visa is duurder, tenminste, in ons geval. Onze visa kosten waren € 4000 hoofdaanvrager € 2100 mijn vrouw en €1200 onze dochter. En de fee per stage/stap in het proces € 800. Dit zijn géén exacte bedragen maar om je een idee te geven. Daar bovenop komen kosten voor medicals police en randzaken als bijvoorbeeld vertaling van documenten natuurlijk.

Wij hebben Intergate emigration in de arm genomen. Waar we zeer tevreden over zijn in alle opzichten.

Ik heb geen ervaring met dit soort zaken zelf uitzoeken maar als ik sommige situaties in ons proces zo even bedenk. Dan was, en ben ik nog steeds erg blij met de keus om een bureau in de arm te nemen. Uiteraard is dat persoonlijk en afhankelijk welk visum.

Succes in ieder geval. 👍💪

Bedankt! Dat geeft wel al een beetje een beeld.

Ik zal me eens gaan oriënteren in welke visa bureaus er zijn en eventueel reviews lezen.
Ik denk ook dat het overzichtelijker is als je het via een bureau doet, er zijn zoveel dingen waar je aan moet denken 😅

Uiteindelijk komen we er wel 🤪
 
Bedankt! Dat geeft wel al een beetje een beeld.

Ik zal me eens gaan oriënteren in welke visa bureaus er zijn en eventueel reviews lezen.
Ik denk ook dat het overzichtelijker is als je het via een bureau doet, er zijn zoveel dingen waar je aan moet denken 😅

Uiteindelijk komen we er wel 🤪
Wat ben je van plan te doen dan? Want ik denk werkelijk dat je dat geld kan besparen als je via je werkgever gaat. Als je het zelf moet doen (via een 189/190 of zijn kortdurende varianten) dan is een bureau wel zo makkelijk. Maar er is meer dan genoeg informatie beschikbaar over wat je moet aanleveren voor de gesponsorde varianten en jij hoeft niet het deel voor je (potentiële) werkgever te gaan doen.

Wat ik moest aanleveren voor mijn 186:

Voor alle aanvragers (dus mezelf, vrouw en kids)
- Full name & address
- DOB
- Relationship to me
- Citizinship
- All current passports
- Marital status
- Visa history
- Travel history last 10 years
- Country of current residency
- Education history (+ all proof in English or translation)
- Health examinations (if done before in last 12 months)
- Health history
- IELTS test results (or different applicable English test)
- Previous addresses in last 10 years
- Work history (+ relevant skills assessment)
- Police checks for every country where you have been resident for more than 12 months in the last 10 years

Dat is het wel zo'n beetje
 
Wat ben je van plan te doen dan? Want ik denk werkelijk dat je dat geld kan besparen als je via je werkgever gaat. Als je het zelf moet doen (via een 189/190 of zijn kortdurende varianten) dan is een bureau wel zo makkelijk. Maar er is meer dan genoeg informatie beschikbaar over wat je moet aanleveren voor de gesponsorde varianten en jij hoeft niet het deel voor je (potentiële) werkgever te gaan doen.

Wat ik moest aanleveren voor mijn 186:

Voor alle aanvragers (dus mezelf, vrouw en kids)
- Full name & address
- DOB
- Relationship to me
- Citizinship
- All current passports
- Marital status
- Visa history
- Travel history last 10 years
- Country of current residency
- Education history (+ all proof in English or translation)
- Health examinations (if done before in last 12 months)
- Health history
- IELTS test results (or different applicable English test)
- Previous addresses in last 10 years
- Work history (+ relevant skills assessment)
- Police checks for every country where you have been resident for more than 12 months in the last 10 years

Dat is het wel zo'n beetje

In principe wil ik het proberen via mijn werkgever om overgeplaatst te worden naar Australië. Ik ben nu intern aan het kijken naar de mogelijkheden maar mocht het mogelijk zijn wil ik wel al een beetje voorbereid zijn met wat er eventueel geregeld moet worden en welke visas daarbij komen kijken.

Uiteindelijk wil ik als het kan een permanent visum aanvragen maar dat is pas voor in de toekomst. Eerst maar is kijken of de plaatjes die ik in mijn hoofd heb ook kloppen met de realiteit. Reizen is uiteraard anders dan wonen en werken..

Op zich valt dat rijtje met dingen die je aan moet leveren wel mee, dat is best goed te doen. Ik moet dan alleen mijn gegevens en diploma's etc. laten omzetten naar het Engels.

Wellicht hebben ze intern ervaring met dit soort dingen dus ik wacht dat eerst gewoon even af!

Bedankt voor de info!
 
Back
Top