Voorstellen: vrouw / 34 jaar / visumaanvraag 190/489

Ik zit me ineens af te vragen hoe jij Bob in Oz gaat krijgen. Ik neem aan dat je hem niet door de douane in de handbagage heen krijgt want je mag al geen groente en fruit invoeren. Moet hij vaccinaties krijgen, in een kooi op transport en dan in Melbourne in quarantaine?
 
Ik zit me ineens af te vragen hoe jij Bob in Oz gaat krijgen. Ik neem aan dat je hem niet door de douane in de handbagage heen krijgt want je mag al geen groente en fruit invoeren. Moet hij vaccinaties krijgen, in een kooi op transport en dan in Melbourne in quarantaine?
:D :D :D
 
Hoi! Heb ik inderdaad al naar gekeken, ik wacht mijn cijfers af die ik a.s. vrijdag terug krijg, en ga daarna een beslissing maken of ik nogmaals IELTS ga doen of me toch eens ga wagen aan PTE. Ik keek op de site van PTE maar volgens mij is het niet meer te doen in Brussel... wat wel een beetje jammer zou zijn, dan zou dat betekenen dat ik zou moeten uitwijken naar Londen, Frankfurt/Bremen of Parijs. Jammer dat PTE niet in NL gedaan kan worden.
Thx voor je reactie in elk geval!! :up::)

Ik heb 20 punten gescoord met PTE 87 overall. Dit gaat niet in 1x. Ik heb gebruik gemaakt van E2 language en de PTE Question bank.

Tip: ga met de ICE international naar Frankfurt. Pak een goedkoop hotel (easy hotel) en sta om 0700u bij Pearson. Als je de eerste bent krijg je de privé kamer!!!!
 
Ik ben voor mijn 2e poging IELTS ook wederom met mooie cijfers gezakt :D haha. Spreken: 9 / Luisteren: 9 / Lezen: 8 / Schrijven.... 7. Damn it.

Toevallig heb ik echt net 20 minuten geleden geboekt voor PTE! Grappig dat je dan ook net reageert haha! Ik heb wel voor Mechelen geboekt, dat kon ineens blijkbaar weer dus ik hoop eigenlijk dat dat gewoon doorgaat. Is toch iets dichterbij dan Frankfurt en wat handiger te regelen.

Ik zal even een LaStaVaZa schrijven denk ik? :)
 
Een tip: Voor de PTE zou ik me eerder concentreren hoe de test zelf ineen zit (dus wat soort vragen, wat zijn de gewenste antwoorden), ipv op kennis van het engels (gegeven dat dat goed zit). Dat bespaart een aantal verrassingen, want snelheid is wel key bij PTE.

En ja, vermits dat je tijdens de test omgeven zit met andere mensen (in mijn geval luide Indiers) en niet bepaald uitgerust wordt met noise cancelling headphones, is het niet eenvoudig om je te concentreren.

Buiten dat denk ik dat PTE eenvoudiger is voor ons Belgen en Nederlanders aangezien de meesten hier er meer success mee hebben (waaronder mezelf).
 
Eigenlijk geld dit in meer of mindere mate voor beide testen. Maar ja, mijn vriendin heeft na een paar mislukte IELTS, zich op PTE gestort en dan alleen het concept, niet meer op Engels op zich. Dat heb je meestal al voldoende (als je IELTS al een paar keer gedaan hebt)
 
Ik ben voor mijn 2e poging IELTS ook wederom met mooie cijfers gezakt :D haha. Spreken: 9 / Luisteren: 9 / Lezen: 8 / Schrijven.... 7. Damn it.

Toevallig heb ik echt net 20 minuten geleden geboekt voor PTE! Grappig dat je dan ook net reageert haha! Ik heb wel voor Mechelen geboekt, dat kon ineens blijkbaar weer dus ik hoop eigenlijk dat dat gewoon doorgaat. Is toch iets dichterbij dan Frankfurt en wat handiger te regelen.

Ik zal even een LaStaVaZa schrijven denk ik? :)
Wij gaan het binnenkort ook in Mechelen proberen na onze eerdere poging met IELTS! Succes!!!
 
Wij gaan het binnenkort ook in Mechelen proberen na onze eerdere poging met IELTS! Succes!!!
Ik weet niet of een privé kamer beschikbaar is in Mechelen. Kun je dat laten weten voor anderen?

De privé kamer in Frankfurt is echt een pluspunt, zeker met spreken, maar ook met de essay. Sommige mensen trekken het toetsenbord uit elkaar met de essay, die herrie leidt af.
 
Wij gaan het binnenkort ook in Mechelen proberen na onze eerdere poging met IELTS! Succes!!!

Spannend! Een week eerder dan ik zie ik! Misschien tzt even contacten over hoe het ging daar? Veel succes met de voorbereiding en de toets alvast 🤗
 
Ik heb nog toegang tot 2x een proeftoets PTE, mocht je daar belang voor hebben laat het mij even weten.
Stuur ik je de inloggegevens

Oh dat zou heel fijn zijn!! Stuur me maar een pm als je wil! Dan kan ik vast oefenen 🤓 heel erg bedankt!
 
Last edited:
Ik weet niet of een privé kamer beschikbaar is in Mechelen. Kun je dat laten weten voor anderen?

De privé kamer in Frankfurt is echt een pluspunt, zeker met spreken, maar ook met de essay. Sommige mensen trekken het toetsenbord uit elkaar met de essay, die herrie leidt af.
Er is helaas geen privé kamer beschikbaar in Mechelen. Over alle verhalen dat je snel afgeleid wordt door andere mensen is niets gelogen helaas.
 
Er is helaas geen privé kamer beschikbaar in Mechelen. Over alle verhalen dat je snel afgeleid wordt door andere mensen is niets gelogen helaas.


Ha, kwam net online om te vragen hoe het je vergaan is... Realiseerde me ineens dat jij het een week eerder had dan ik. Jammer van de privekamer maar goed, fijn ook om te weten dat je je goed moet concentreren dus... Heb je al een resultaat binnen? Wat vond je het lastigst? Ik heb gister helemaal out of the blue / koud de test geoefend, zonder eerst op te zoeken hoe het was. Wilde even kijken waar ik stond, maar kwam uit op een 69. Nu even keihard blokken tot donderdag.
 


OFX
Back
Top