Voorstellen

Briesje

New Member
Hallo Allemaal,

Ik ben hier gekomen om te kijken of ik meer tips, ideeën of advies van jullie kan krijgen....

Mijn relatie staat op springen en ik zou graag een nieuwe "start" willen maken in Aus. Ik ben hier in mijn jeugd 2 maanden op vakantie geweest (Vic) en roep sindsdien dat ik er ooit nog een keer ga wonen en dit lijkt mij een mooie gelegenheid.
Vroeger dus in Victoria geweest maar denk nu zelf meer aan NSW.
Ik zou graag van jullie horen welke plaatsen dan leuk zijn en waar het "kindvriendelijk" is. Graag een beetje bij het strand, ik zou willen beginnen met het huren van een woning, niet al te duur, en misschien zijn er wijken waar meer buitenlandse kinderen wonen.
Ik heb al een visum check laten doen maar vroeg mij af of je misschien met een vakantie visum daar naar toe kan gaan en dan ter plaatse dan een permanent visum kan aanvragen. En wat houd het sponsoring m.b.t. de visa in?
Zijn er meer alleenstaande ouders die die stap gaan zetten of hebben gezet?
Wat zijn goede tips om mee rekening te houden als je met een klein kind die kant op gaat?

Ik hoor graag van jullie...
 
Dag Briesje

welkom op het forum!

Ik weet niet alles van visa, maar er zijn hier vast mensen die je daar meer over kunt vertellen. He kunt evt eens kijken op http://www.immi.gov.au/, en meer specifiek op http://www.immi.gov.au/visawizard/.
Hou oud ben je? En wil je er gaan werken of heb je andere manieren om van rond te komen? Sponsoring kan door een werkgever of door een staat of door familie/partner, denk ik. Werkgever gaat het snelst, als je die tenminste kan vinden. Misschien is een WHV een optie, al lijkt me dat lastig met een kind. Wat ik ervan weet doen ze best moeilijk als je op een toeristenvisum komt en dan gaat solliciteren. Ik weet niet of je vanuit een toeristenvisum ter plekke een ander visum aan kunt vragen.

Volgens mij heeft elke stad en elke staat kindvriendelijke en minder kindvriendelijke wijken/plekken. Net als in Nederland... Er liggen veel steden en stadjes aan de kust, dus een strand in de buurt zal niet al te moeiljk zijn. Ik denk dat je vooral kunt kijken naar waar je misschien al mensen kent, waar je werk kunt vinden, wat voor omgeving je zoekt.

Je zegt dat je een nieuwe start wilt maken en daarom nu naar Australie wilt vertrekken. Ik kan het niet laten om daar even op te reageren. Ten eerste, als je een kind meeneemt, dan moet je daarvoor toestemming hebben van de andere ouder. Zonder toestemming mag je je kind niet meenemen. En een tweede is misschien een beetje een flauwe opmerking: let wel op dat je naar Aus gaat omdat je daar wilt zijn, en niet omdat je hier weg wilt. Dat laatste werkt eigenlijk nooit. Je neemt jezelf namelijk gewoon mee.... Bovendien kan het soms best lang duren voor je een visum hebt, afhankelijk van wat je mogelijkheden zijn. Dus als je op korte termijn een oplossing zoekt, dan is dat een andere situatie dan wanneer je over een jaar of over twee jaar wilt vertrekken.

Succes met je keuzes,
 
Welkom op het forum!
afro.gif
 
Welkom op het forum. Ik ben het eens met de eerste posting. Het is niet makkelijk om zomaar naar Australie te emigreren. Het ligt eraan welk beroep je hebt, en ja je kan op vakantie als je genoeg geld hebt. Maar je kan niet zomaar permanente residentie krijgen. Als je een beroep hebt di eop de skills list staat, dan kan je hetproberen. Een WHV is inderdaad een mogelijkheid als je nog geen 31 bent. Maar dat is inderdaad lastig met een kleine, hoewel er vele kidnerdagverblijven zijn, die moet je dan natuurlijk kunnen betalen. En inderdaad ook kijken naar de legale zaken wat betreft je kindje. Ik zou het niet leuk vinden als mijn partner mijn kinderen naar de andere kant van de wereld zou brengen..... En het is ook niet 1-2-3 gedaan. Succes er in ieder geval mee.
Jo
 
Dank voor jullie reacties en warme welkom!


Beste Lamarck, geloof mij, ik weet waarom ik naar Australié wil> Gelukkig neem ik mijzelf mee want daar ben ik heel blij mee. Wat betreft het meenemen van een kind... is ook weer zo situatie afhankelijk he.... Mijn kindje is niet erkend door de vader en kan dus gewoon met mij mee. Het is niet altijd zo vanzelfsprekend dat alles "normaal" is...

Wel dank voor de tips, ik ga ermee aan de slag!
 
Back
Top