voorstellen

Lente

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ben blij dat ik dit forum gevonden heb! Erg veel informatie!
Zoals zo velen hier wil ik graag naar Australië verhuizen. Momenteel heb ik gesolliciteerd bij de Western Australia Police (WAPol). Ik heb in oktober het toelatingsexamen gedaan, en ik hoor rond 15 december of ik door ben naar de 2e ronde (in jan. of feb.) Mocht ik de 2e ronde doorkomen, dan mag ik in Oz aan het werk gaan na een verkorte opleiding op de academy. Het mooiste is, dat WAPol een overeenkomst heeft gesloten met DIMIA, en dat je van dag 1 af een permanent resident visa krijgt (geen restricties zoals de opleiding halen)!!! Schijnt ook, dat DIMIA dit in 1 week gaat regelen... (Ik wil niemand jaloers maken hoor!!!). Het worden dus spannende tijden, maar vooral veel wachten... daarom ben ik blij met elk beetje info over Australië, zoals dit forum!

Groetjes, Lente

Hallo,

Hartelijk :hi: op dit gezellige, verslavende forum.
Ik weet zeker dat je hier erg veel info vandaan kunt halen :up:

Veel succes met de 2e ronde.

Groeten
Karin

Hi Lente,

:hi: op het gezellige, informatieve en zoals kaatje al schreef: "verslavende" forum.
Houd ons in iedergeval op de hoogte hoe alles verloopt. Ik ben zeer benieuwd.
Heel veel succes :up:.

Groetjes,
Mel

Van harte welkom op dit forum, Lente (oooh; verlang ik weer zo naar trouwens  :p )
Ik wil je heel veel succes wensen verder!!!

Ook van ons een Hartelijk Welkom.

Zoals het er uit ziet, kan alles voor jou dus super snel gaan. En een Nederlandstalige Cop, dat gaat er altijd wel in. :up:

Maar heb je een reden om naar WA te gaan? en nog een bepaalde plaats??

Waar zit je nu (kan het niet opmaken in je profiel)?

Hoe het ook zij; "The police is your best friend :-D" (zelfs voor forum verslaafden), en je kan veel vrienden maken op dit forum.

Sux6
Rene

Hmmm, wij gaan ook die kant op volgend jaar.  Euh, lente houd ons op de hoogte zou ik zo zeggen, je weet maar nooit. :thinking:

Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt me een erg gezellig forum!
Ik woon momenteel in Arnhem (weet niet hoe ik mijn locatie erbij kan zetten) en ik werk in de uniformdienst en deels als zedenbehandelaar. Ik zag bij toeval dat WAPol internationaal aan het werven was, en heb meteen meegedaan. Vandaar WA. Ook SAPol (South Australia) is aan het werven, maar dan alleen voor UK-politieagenten.

Er waren 800 sollicitanten, en ze mogen er 100 aannemen. Dus niks is zeker nog. Alleen voor degenen die door de 2e ronde komen, zal het heel snel kunnen gaan met de visa. Heb deze week al wel vast mijn twee honden een bloedtest af laten nemen ivm de invoer straks. De eerste mensen worden namelijk al in april geplaatst! Ook kan je overal geplaatst worden in WA, dus ik vind het heel moeilijk om me nu al te oriënteren op een plaats. Ach, als het maar zonnig en warm is, komt alles vast goed!

Groetjes, Lente

Bovenaan staat een plaatje met "Profile". Als je daar op klikt, kom je in je Profile informatie pagina.
Aan de linkerklant staat een regeltje "Forum Profile Information". Als je daar op klikt, kom je in een venster met oa "Location". Daar kan je je info neer zetten.
Kijk ook even of je je verjaardag er in hebt gezet (Niet Verplicht). Dan wordt je verjaardag in de kalender er bij gezet.

Lukt het niet, geen probleem, gewoon nog een keer vragen.

Rene

Hoi Lente[!
Hier is waar ik naar op zoek ben. Ik heb 10 jaar in de uniformdienst gezeten maar kon nergens iets vinden voor politie in Australie..
Kun jij me misschien vertellen waar ik dit kan vinden?
En leuk dat je dat dit gaat doen!  :up:

Tuurlijk! Ik probeer ook al jaren om te emigreren, maar tja, politieagent staat dus nooit op de SOL. Toevallig zag ik de site van WAPol (bestaat toeval?) en dit is dus mijn grote kans om een visum te bemachtigen!
Kijk maar even op de volgende site: http://www.stepforward.wa.gov.au/international_applicants.php
De sluitingsdatum was in september, maar ik ben ervan overtuigd dat als dit ze goed bevalt, er vast wel opnieuw een wervingscampagne komt. Ook is er een goed (Engels) forum over de wervingscampagnes van WAPol, SAPol en NZ Police:
http://www.police-forum.com/ staat erg veel info op, en alle nieuwe wervingsacties worden onmiddellijk aangekondigd. Mocht je nog meer info willen, mail me dan even!
Groetjes, Lente

heb gekeken op de site maar voldoe niet aan de recente werkervaring. Ik ben al ongeveer drie jaar weg bij de politie..
Dus dat gaat helaas niet door..zoals ik het gelezen heb hoor..misschien zijn er wel weer andere wegen te bewandelen?

:)

Thanks, Miranda!

Barbarozzie: je moet inderdaad in dienst zijn, in ieder geval voor WA. Mogelijk kan je een open sollicitatiebrief sturen naar 1 van de andere korpsen? Op de beginpagina van het policeforum staan alle andere staten/territories.
Waar heb je trouwens gewerkt? Jammer dat je gestopt ben!
Succes in ieder geval! Groetjes, Lente

Back