Voorstelrondje voor Lyft en partner!

Dus je kunt een paspoort krijgen? Gaaf! Appeltje-eitje inderdaad, gelukkig zit het ook wel eens mee, het is je gegund hoor :up:

Hoi Lyft,
Welkom op het forum.
Fijn dat de vooruitzichten goed zijn. Zoals je inmiddels hebt gemerkt, gaat het bij de meesten wel anders:(.
Voor jullie een meevaller! Ik hoop dat het je lukt!

Zelfvoorzienend in NL, sja,... dat is niet eenvoudig. Woon je in je rijtjeshuis, ga je een grote regenwatercontainer op je schuur zetten?
Zonnepanelen is nog tot daar aan toe, maar een windmolen gaat hem ook niet worden. Een groententuintje is dan wel weer een bekend fenomeen.
Ik kwam eens een boek tegen: 'Dat doen we zelf wel'. Ik heb even gegoogled, de auteur is nog steeds actief: http://eenvoudigleven.blogspot.nl/

Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat lopen!

Pfff... wat een drukke website.
Maar wel leuk om een beetje rond te neuzen.
Als ik nou een hectare had...

@Katja: Yep dat klopt, zou mijn derde paspoort worden inmiddels. Ik vind het ook heel gaaf vooral omdat ik eerst dacht dat het alleen om een visum ging, maar niet dus.

@Tekkel: Hahaha die gaan zeker mee, inclusief zelf gehaakte muts, sjaal en handschoenen. Ik zal een tweede set ijskrabbers alvast aanschaffen om voor jullie mee te nemen :p .

@HardCore: Dankjewel voor het warme welkom! Ja dat heb ik zeker gemerkt, ook voor jou is het geen makkelijke rit geweest had ik gelezen. Je doet je naam in ieder geval eer aan en ik doe echt mijn petje af voor je!

Zelfvoorzienend leven hier kan wel, moet je alleen wel het geld hebben voor een hutje op de hei. Als ik hier al over kippen begin, staan de buren nog net niet met de hooivorken voor de deur. We hebben nu 150m2 (althans dat zeggen de vorige eigenaren) aan tuin, wat voor Nederlandse begrippen heel groot is. Maar helaas hebben we aan beide kanten verschrikkelijke buren waar vaak geen land mee te bezeilen is. Je woont hier zo dicht op mekaar dat je onmogelijk je tuin "groen" als in, gifvrij kunt houden.

Dat blog kennen we hier zeker! Daar hebben we één van onze brood recepten vandaan gehaald :). Wij zijn ook ontzettend benieuwd naar hoe het gaat lopen. Voornamelijk ook of we het gaan redden of dat we na een paar jaar zeggen, Nope! Niks voor ons.

@Katja: Wat een geweldige website!!! o_O Beetje heel erg druk maar krijg er meteen honger van!

Ga nu toch echt een Lastavaza topic aanmaken haha!

Haha, leuke reactie.
Kippen misschien nog wel, maar begin niet aan een haan!
Tip: Als Australië "niks voor jullie" is (wat ik niet denk), kun je altijd nog overwegen naar Groningen te verhuizen. Daar koop je een heel dorp voor de opbrengst van je randstadrijtjeshuis. :D

Hi Lyft, check wel even of je 3 paspoorten mag hebben. Mijn Nederlandse zus (ook in Oz geboren), trouwde met een Oostenrijker en moest toen kiezen welke 2 van de 3 nationaliteiten ze wilde.

Toch maar CIA-agent worden?
In films zie je die altijd met rugzakken vol verschillende paspoorten sjouwen.

I am Jason Bourne,.... en ik ga het jullie heel lastig maken....

@Red dust : Dat meen je niet? En ik begon net zo'n leuke collectie aan paspoorten te krijgen! Ik had al donker blauw, donker rood en dan moest ik alleen nog wit hebben voor de Nederlandse vlag compleet te hebben!

Als puntje bij paaltje komt doe ik waarschijnlijk afstand van mijn Amerikaanse nationaliteit. Ik doe het liever niet omdat ik me meer Amerikaans dan Nederlands voel maar ik ben nog nooit in Amerika geweest, wil er ook niet wonen, dus ja dan is dat de beste optie. Mocht ik niet in Australië willen blijven, kan ik tenminste nog altijd terug.

Hahaha! Wie zegt dat ik geen CIA agent ben, je weet het maar nooit met die Amerikanen hè :p.

Dat is wellicht een beperking van Oostenrijk als je die nationaliteit wilt aannemen. Maar nationaliteiten die je bij geboorte krijgt hoef je niet op te geven als je er geen andere bij gaat nemen.

Het kan per land verschillen, maar beter op tijd gecheckt dat voor verrassingen komen te staan.
Dit staat op de website: http://www.citizenship.gov.au/current/dual_citizenship/
Can you become a dual citizen?
Australia allows its citizens to hold dual nationality. Other countries may not. To check if your country allows its citizens to hold dual or multiple citizenships, contact the embassy or consulate of that country in Australia
Australia zal dus niet moeilijk doen.

Ah kijk dan is het geen probleem. Dan kan ik dus toch a la james bond paspoorten verzamelen :p . Hartelijk dank nog voor de link, had het kunnen weten dat het op die website te vinden was.

Back