Voorstelrondje

RymerAv

New Member
Hallo!

Mijn naam is Ingrid en samen met mijn man Enrico wil ik naar Australie emigreren. We willen onze harige kinderen meenemen: Perzische Poes Miep, Engelse bullterrier reu Zorro, Engelse bullterrier teef Pepper en Exoric poes Dolly. Een bont gezelschap .

Ik heb veel familie rondom Melbourne. Ons doel is te gaan wonen op The Mornington Peninsula. Eerst in loondienst werken om vervolgens voor onszelf te beginnen, dat is in ieder geval het idee.

Enrico is chef-kok (Franse en Mediterranean Keuken), ik ben kwaliteitsmanager en auditer (ISO9001:2015). ik ben momenteel nog werkzaam voor een stichting die landelijk de kwaliteit binnen de advocatuur probeert te bevorderen door middel van audits, keurmerk, peer review, intervisie, intercollegiale toetsing, deskundigheidsbevordering, handboeken en KTO's. Niche werk, maar wel ontzettend leuk en interessant. Het liefst zou ik iets gelijkwaardige in Australie gaan doen, maar daar moet ik me nog in verdiepen. Om te starten zal ik in de horeca gaan werken.

Nou, tot zo ver iets over ons. Alle tips, ideeën en dergelijke zijn van harte welkom!

Groeten,
Ingrid & Enrico

IN ENGLISH

Hi!

My name is Ingrid and my husband Enrico and I want to emigrate to Australia. We want to bring our furry kids: Persian cat Miep, English bultterier Zorro, English bull terrier bitch Pepper and Exotic cat Dolly. Quite a mixed company.

I have a lot of family in the Melbourne aerea. We want to live on the Mornington Peninsula. The idea is to start working and later start a business of our own. If we can.

Enrico is a chef (French and Mediterranean quisine), I am a quality manager and auditor (ISO9001:2015). I am currently working for a foundation that promotes quality among lawyers through audits, a quality mark, peer review, intervision, intercollegial review, education, online instruction books and client satisfaction research. It's a niche job, but very nice and interesting. I would love to work in the same industry, but will start in the restaurant industry because I have lots of experience there too.

Well, that's it for now. All tips and ideas are very welcome!

Regards,
Ingrid & Enrico
 
Last edited:
Hoi, welkom bij de club en zeker een bont gezelschap (de beesten bedoel ik :p )
Wij hebben zelf 3 katers meegenomen en ze hebben het hier fantastisch naar hun zin. Totaal geen aanpassingsproblemen, binnen 3 dagen liepen ze al buiten los en maakten vrienden met de kater van de buren.

Je beroep is zeker een niche, maar niet geschoten. (ze kunnen hier nog wel wat quality management gebruiken ;) ) Die van je man niet, dus dat is makkelijk(er).

Zijn jullie al bezig met het visa?
 
Hai!

Wat leuk dat ze zich al zo snel hebben aangepast! Mogen ze gewoon op straat lopen? Ik had namelijk van mijn neef begrepen dat katten niet buiten jouw terrein loop mogen lopen... Misschien verschilt het per staat, zou dat kunnen?

Voor de dieren duurt het een half jaar begrepen we voor we ze af kunnen laten reizen en dan nog 10 dagen quarantaine.

Wij gaan deze week aan de procedures voor visums beginnen. Als je daar nog tips voor hebt, hoor ik het graag!

Waar wonen jullie in Australie trouwens, als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Groeten,
Ingrid
 
Hoi, ze hebben geen verkeersdiploma. Dus wellicht mogen ze niet op straat :p

Het verschilt heel erg qua staat, regio en zelfs stad wat een kat wel of niet mag. In Canberra (weet je gelijk waar we wonen) mogen in sommige wijken de poezen de tuin niet uit. In andere wijken wel. In onze wijk mogen ze gewoon buiten rond lopen. Er is wel een limiet. Je mag niet meer dan 3 katten per huishouden hebben (hoe dat gecontroleerd wordt.... geen idee)

Wat betreft de dieren. Dat is een beetje een puzzel. Bedenk wanneer je ze wilt laten vliegen. Die datum vul je in in de calculator van Department of Agriculture enz. Dan rolt het hele schema eruit. Wanneer je wat moet doen.

MAAR ik zou eerst even naar je eigen visum mogelijkheden kijken. Geen idee welk visum je aan wilt gaan vragen en wat daar dan de doorlooptijden voor zijn. Maar dat gaat meestal niet in een paar weken van start tot finish. Pas als je je eigen visum hebt en weet wanneer jij wilt vertrekken kun je het feest voor de beesten gaan inregelen (mijn idee)

Kijk even in de rubriek LaStaVaZa en topic Merry Go Round to OZ. Laat dan eerst de honden even uit. Pak een pot koffie en een broodje en begin te lezen ;) (het is nogal een eind lezen bedoel ik) Maar dan leer je al een heleboel over ons traject naar OZ (en hoe het nu gaat)

Enjoy!
Oh en tips voor een visum? Als je concrete vragen hebt over een type visum dan weet men hier meestal wel het antwoord. Elke situatie is zo anders dat algemene vragen vaak slecht beantwoord (kunnen) worden
 
Hoi, ze hebben geen verkeersdiploma. Dus wellicht mogen ze niet op straat :p

Het verschilt heel erg qua staat, regio en zelfs stad wat een kat wel of niet mag. In Canberra (weet je gelijk waar we wonen) mogen in sommige wijken de poezen de tuin niet uit. In andere wijken wel. In onze wijk mogen ze gewoon buiten rond lopen. Er is wel een limiet. Je mag niet meer dan 3 katten per huishouden hebben (hoe dat gecontroleerd wordt.... geen idee)

Wat betreft de dieren. Dat is een beetje een puzzel. Bedenk wanneer je ze wilt laten vliegen. Die datum vul je in in de calculator van Department of Agriculture enz. Dan rolt het hele schema eruit. Wanneer je wat moet doen.

MAAR ik zou eerst even naar je eigen visum mogelijkheden kijken. Geen idee welk visum je aan wilt gaan vragen en wat daar dan de doorlooptijden voor zijn. Maar dat gaat meestal niet in een paar weken van start tot finish. Pas als je je eigen visum hebt en weet wanneer jij wilt vertrekken kun je het feest voor de beesten gaan inregelen (mijn idee)

Kijk even in de rubriek LaStaVaZa en topic Merry Go Round to OZ. Laat dan eerst de honden even uit. Pak een pot koffie en een broodje en begin te lezen ;) (het is nogal een eind lezen bedoel ik) Maar dan leer je al een heleboel over ons traject naar OZ (en hoe het nu gaat)

Enjoy!
Oh en tips voor een visum? Als je concrete vragen hebt over een type visum dan weet men hier meestal wel het antwoord. Elke situatie is zo anders dat algemene vragen vaak slecht beantwoord (kunnen) worden
 
Wij gaan naar de Monington Peninsula, dus daar is het misschien anders qua kattenverkeer . Maar waar we voorlopig gaan wonen is een grote tuin dus er is ruimte genoeg voor de viervoeters om achter elkaar aan te jagen en te ontdekken.

We wachten nu op bevestigingen van werkgevers en dan kunnen we het visum gaan aanvragen. Maar we maakten ons erge zorgen over hoe het met de dieren zou gaan dus dat hebben we eerst nagevraagd. Maar we gaan ermee aan de slag. Ik ga de topics die je hebt aangeraden zeker even bekijken .
 
OK. Je bent dus bezig met een 457? (of hoe die nu heet?)

Wat betreft de beestjes:
Calculator: http://www.agriculture.gov.au/cats-dogs

Stap voor stap:
http://www.agriculture.gov.au/cats-dogs/step-by-step-guides#group-3-country

En ons nogal lange topic: https://xpdite.net/forum/threads/merry-go-round-to-oz.11553/

Succes!

Ik ben nu nog aan het wachten op de sponsoring en dan kan ik de aanvraag in gang gaan zetten, ik heb nu nog geen idee van het nummer. Ik heb een VISA heck laten doen, maar toen had ik mijn diploma als auditor nog niet, misschien is de situatie nu anders. Rico heeft geen koksopleiding gedaan maar heeft dik 30 jaar ervaring als kok, Sous-chef en chef-kok. Hij heeft wel papieren om leerlingen op te leiden. Zoals ik het heb begrepen moet er voor hem een brief van een werkgever zijn die hem in dienst wil nemen.

Dank je voor de info voor de dieren en de link naar jullie topic!
 
:eek::rolleyes:o_O
uhm ja hoor
vooral dan dat je niet voor een 457 moet gaan, als je voor een PR visum kunt gaan.
Begrijp me niet verkeerd, zo zijn wij ook binnen gekomen, maar zoals de huidige politiek omgaat met tijdelijke visum houders......wow....daar lusten de honden geen brood van (of hoe is het gezegde ook al weer). Dus please, please kijk goed naar je mogelijkheden voordat je er in duikt. Vooral ook omdat de leeftijd mee gaat spelen als je na verloop van tijd alsnog permanent resident wilt en kan worden. (30 jaar ervaring....hoe oud zijn jullie?)

Qua werk voor je man, zal er geen probleem zijn. Het is namelijk zo dat de gemiddelde Aussie niet erg hard wil werken en zeker geen lange dagen wil maken.
Dus het gross van de mensen in de horeca, witte en zwarte brigade is buitenlands of heeft een buitenlandse achtergrond. Max heeft bij Quay gewerkt en daar stonden 50 chefs op de loonlijst, waarvan er 10 niet op op een tijdelijk (457) waren. Oopssss

Werk genoeg in ieder geval, het gaat er wel heel anders aan toe op de werkvloer zo gauw je niet op top niveau zit.
Stuur maar een pm als je meer inside info wilt.

Good luck with it all!
 
Als ik het goed heb, is de maximumleeftijd voor PR sinds kort op 45 jaar gezet (i.p.v. 50)... Best na te kijken op de immi-website, maar ook iets om rekening mee te houden. Weet niet precies hoe het zit met 457 na al die veranderingen...
 
Back
Top