Voorwaarden SS South Australia

Steve

XPdite Sponsor
Wie kan mij verwijzen naar de voorwaarden van een SS van SA?

Probeer uit te vinden wat nu wel of niet mag.
We willen graag het eerste jaar rond reizen in Australie, maar kan en mag dat met een SS.

Alvast bedankt,

Groeten Steven
 
Hoi Tweety,

Ik bedoel de commitment die je hebt tegenover SA. Waar duidelijk in staat over het verblijven in de staat de eerste 2 jaar. En wat de voorwaarden daar van zijn.
Ik kan het gewoon nergens vinden
cheesy.gif
 
Ik heb het afgelopen weekend ook gezocht voor NSW, maar kwam niet verder dan de FAQ waarin alleen maar stond dat je niet tussen states mag "moven". Maar dat lijkt me een heel generiek antwoord. Ook tijdens het aanvraagproces zijn we met vrij weinig zaken akkoord gegaan en heb ik hier nagenoeg niets over terug kunnen vinden. Vragen die ik heb, zijn o.a.:
  1. Wat is de definitie van "ergens wonen"?
  2. En als dat betekent, net als in Nederland, dat je primaire adres in NSW is, mag je dan ook niet met vakantie?
  3. En als dat wel mag, waar ligt de grens?
  4. Wie controleert dit?
  5. Aan de hand waarvan?
  6. Als ik geld krijg uit Nederland, gestort op een rekening, waarvan de houder zich in NSW bevindt, wordt dit als inkomen gezien, gewonnen in die staat en dus onder de SS van die staat?
  7. enz.
Geloof dat dit ook een beetje de voorwaarden zijn waarnaar jij op zoek bent?
 
Hoi Kim,

Ik ben idd op zoek naar zulke antwoorden.
Het is vreemd dat je daar niet zo snel wat over kan vinden, je zou toch denken dat de voorwaarden duidelijk vermeld staan ergens.

Wat ik wil weten is als volgt.

1. Je moet 2 jaar in SA zijn ingeschreven, is een postbus ook voldoende?
Kun je gewoon b.v op een camping staan ingeschreven en een postbus hebben?
Is dat voldoende?

2.Gaat je 2 jaar in zodra je aankomt? Dus ook als je gaat valideren?

3. En hoe zit het als je gaat reizen door Australie in de eerste 2 jaar, kan/mag dat?

Ik ga anders maar een mail naar SA sturen, wellicht dat hun mij ergens heen kunnen verwijzen..
 
Zou ik doen inderdaad, want volgens mij vind je online niet je gewenste antwoorden. Ik heb ook ergens gelezen dat het geen "wet" is en dus niet afgedwongen kan worden, maar dat het een fatsoensnorm is. Dat zou betekenen dat je eenzelfde type VISA krijgt als iemand met een 175. Maar wat hier van waar is en waar je dat kan vinden, geen idee.

Ik wil binnenkort ook die antwoorden wel hebben. Eerst woensdag maar eens medicals in Duitsland doen. :)
 
Hallo!

Even snel tussendoor voegen hetgeen ik heb begrepen van onze agent uit het nakomen van de voorwaarden van een State Sponsorship..
Het betreft hier idd geen verplichting in se, maar toch ben je moreel verplicht tov de staat die jou Sponsorship verleende trouw te bewijzen. Er werden hier op het forum ook al eerder voorbeelden aangehaald van mensen die het hier niet zo nauw mee namen, en als gevolg werd hun visa wel degelijk ingetrokken.
Er wordt verwacht dat je minstens EEN jaar fulltime werkt in de betrokken staat, en TWEE jaren woonachtig bent in Regional Australia, dus in de zones/postcodes die aangegeven zijn op je visa papieren.
Daarna kan je je permanent visa aanvragen en ben je geoorloofd van te gaan en staan waar je wil.
Vrienden van ons, ook met SS 'gezegend', werd geadviseerd van tax invoices/payslips(work)/bills(shop...)... bij te houden want die kunnen ten allen tijde ter controle worden opgevraagd.

Het is idd een goed idee van je te informeren alvorens je wat anders zou gaan ondernemen, hetgeen je visa mss zou kunnen hypotekeren, dat is het toch allemaal niet waard, toch?

Suc6 gewenst :up:
 
Thanks kruisje! :) Nee, dat is het zeker niet waard. Zou het er ook zeker niet op gokken. Twijfel betekent voor ons gewoon de veilige kant kiezen (tenminste, als het om dit soort zaken gaat ;) ).
 
Vrienden van ons, ook met SS 'gezegend', werd geadviseerd van tax invoices/payslips(work)/bills(shop...)... bij te houden want die kunnen ten allen tijde ter controle worden opgevraagd.

Nou dat is echt niet nodig hoor! Ook ik ben hier op een SS gekomen (Vic), heb in de eerste 2 jaar eens in de zoveel tijd een e-mail ontvangen. In deze mail een vragenlijst over waar je woont en of je werk hebt en zo ja waar etc etc. Ik heb deze altijd netjes ingevuld, de eerste direct na aankomst, nog geen werk en een hostel adres (in Vic), tweede na 3 maand nog steeds hetzelfde verhaal na 6 maanden kon ik wel een werkgever en een woonadres invullen. Na een jaar en na 2 jaar nog zo'n e-mail en binnen een paar weken na de laatste mail kreeg ik een e-mail met de bevestiging dat de restrictie van mijn visum is verdwenen. Nu mag ik overal in Australie wonen en werken.

Enne die zaken als tax invoices/payslibs etc heb je niet nodig voor je state sponsor ship, maar wel voor je belasting aangifte.
Reizen kan wel, op een state sponsorship. Weet niet hoe dit zit, maar er zijn wel mensen die dit gedaan hebben. Lijkt mij dat je niet eerder die restrictie van je visum verwijderd krijgt voordat je aan de eissen voldaan hebt. Is dit niet binnen de gestelde 5 jaar dan zal het wel einde oefening zijn. Ach het klinkt leuk reizen aan het begin, maar als je eenmaal hier bent waarom dan niet gelijk starten met het opbouwen van alles in Australie. Tenslotte als je zo graag wilt reizen dan kan je ook op een toeristenvisum vertrekken (heb ik ook gedaan).

Groetjes,
Chantal
 
Zijn aan het mailen geweest met SA over onze SS.

Het is vrij duidelijk maar toch ook weer niet helemaal!
grin.gif


Als eerste worden we verwezen naar deze link op de site van diac:
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/176/obligations-applicant.htm


Main applicant and secondary applicant obligations
1. You and any secondary applicants must comply with all Australian laws as permanent residents.

2. If you are nominated by a State or Territory government, you need to agree to:

  • remain in the State or Territory for a period of at least two years
  • keep the State or Territory government informed of changes in address details before and after arrival
  • be prepared to complete surveys and provide information as required.


Niet zo erg heel spannend.


Wat ze aangeven in de email is als volgt.
  1. Je zal nooit je visum verliezen als je je niet houd aan bovenstaande.
  2. Ze kunnen wel moeilijk doen als je na 4 jaar citizen wilt worden of een RRV wil aanvragen, nogmaals ze schrijven duidelijk "kunnen" dus niet zeker!
  3. ze verwachten wel eigenlijk dat je de eerste 2 jaar direct gaat wonen en werken, maar is niet verplicht.
  4. Je kan dus gewoon het eerste jaar ofwat rondreizen.
  5. Wel moet je contact opnemen met SA en informatie geven over hoe en wat als je aankomt en wanneer erom gevraagd word.
  6. Je mag dus wel een postbus hebben voor je mail en eventueel een camping/hotel als adres opgeven.


Nog een quote over de valideren en definitief vertrekken :
"Just note that you cannot live permanently in another Australian State during those months in between (you can of course holiday!). Also note that your visa 'start date' will be that December validation date, i.e. the 5 years starts from then. <br style="line-height: 17px; "><br style="line-height: 17px; ">It's just good to keep in mind if you are thinking of becoming citizens at a later point, as you will have needed to live in Australia for at least a total of 4 years on a permanent basis. And even if you just want to renew your permanent visa instead, you have to have lived in Australia for a certain amount of time (check with DIAC), as well as abide by the obligations of course"Groeten Steven
 
Back
Top