Vorderingen skilled visa

Braber

New Member
Hoi allemaal,

Na wat tijd om alles te overdenken hebben we de draad weer opgepakt voor de aanvraag van onze skilled visa. Eerder stonden we al onder de naam A&P op dit forum maar ik kreeg het niet meer voor elkaar om in te loggen dus een nieuw profile aangemaakt.

We laten onze aanvraag verlopen via TIG (The Immigration Group), waar we net weer een afspraak mee gehad hebben. We zijn een heel eind met het verzamelen en invullen van onze documenten voor de assessments van onze vakgebieden (Office Manager en Information Technology Manager). De eerste (Office Manager)zal vrij makkelijk verlopen omdat ik een afgeronde HBO opleiding heb en aan kan tonen dat ik een office manager functie vervul. Voor de assessment van Peter als Information Technology Manager maken we gebruik van de Recognition of Prior Learning procedure. TIG schat op basis van de informatie die we tot nu verzameld hebben onze kansen goed in. :)

We zijn dus vol goede moed en houden jullie op de hoogte van onze vorderingen.

Groetjes,
Arwen, Peter & kids

Goed nieuws! Gisteren bericht gekregen dat mijn assessment bij Vetasses positief bevonden is...... Eerste vijf punten zijn dus binnen. Nu wachten op het resultaat van Peter's assessment bij ACS (Australian Computer Society), die punten zijn nog belangrijker, want hij is hoofdaanvrager voor het visum.
Groetjes, Arwen  :up:

Hou de moet er in, komt allemaal goed,
je bent niet alleen!!!!

Gr Ineke   :up:

Lekker he, zo'n bericht.

Patrick heeft  ook zijn assessment bij de vetasses moeten laten doen, ok als 'office manager' . Het duurde alleen wat langer dan bij jullie, 7 mnd.
Jullie gaan via het General Skilled visum?

Yep, wij gaan voor het Skilled Migration Visa. Dit geeft de meeste kansen en de meeste vrijheid als we eenmaal door de APK zijn gekomen. Ik lees dat jullie inmiddels plannen hebben om per oktober te vertrekken, dit betekent dat bioj jullie alles rond is en kunnen gaan pakken..... overigens ook via de Skilled weg??

Succes in ieder geval.

Peter

Hee goed nieuws Arwen & Peter!
Op naar de volgende ronde!!  :up:

Groetjes Lin
(Gaan ook voor subclass 139)

Zo, er komen voor mij weer veel nieuwe termen voorbij op het gebied van de vele soorten visa! Hoe bepaal je welk visum het beste voor je is? Hebben jullie deze stap allemaal via een visum bureau gezet? Of kun je er zelf ook makkelijk achter komen welk visum het beste is?

gr. Susan

Wij (Sander M5 en Lin doen het zelf, met behulp van dit forum zijn we echt heel ver gekomen en hebben geen extern bureau in hoeven schakelen.

Je kan hier even kijken...
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1509.0

Het is de vraag of jullie beroepen op hetzij de SOL hetzij de MODL staat:
SOL: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf
MODL: http://www.immi.gov.au/migration/skilled/modl.htm

Maar lees eens op de immigratie site van de Australische regering:
http://www.dimia.gov.au/

Uiteindelijk kun je zo bepalen welk visum het beste bij je past. Maar ik ben niet zo goed in het doorverwijzen naar de juiste pagina's. Ik weet zeker dat er meer behulpzame medeforummers je zullen vertellen hoe en waar je het beste kan zoeken!

Groetjes Lin

Weer eens een update....
We zijn nog steeds in afwachting van Peter's assessment bij ACS. Hij heeft aanvullende informatie moeten aanleveren wat betreft zijn werkervaring; projectplannen, zijn aandeel daarin, uitgebreidere referentie van zijn werkgever. Alles is nu weer onderweg naar Sydney. Ik hoop dat het nu voldoende is en dat we verder kunnen. Alles voor onze visum aanvraag ligt al klaar, want we hebben haast. In november wordt Peter namelijk 35 en verliezen we dus 5 punten als we er niet in slagen de visum aanvraag voor zijn verjaardag te doen. Erg spannend dus allemaal!

We houden jullie op de hoogte!

Vraagje van een mede-ACS-applicant.

Die referenties, waren die dan echt zo onvolledig naar jouw idee, of doet ACS moeilijk?
En waar vroeg ACS dan specifiek om?

:|

Ze wilden gedetailleerde (met name technische) IT kennis en ervaring zien. En dit ook bevestigd zien in de reference letter. Naar mijn idee hadden we het al redelijk aangegeven, maar het moest nog gedetailleerder.

Doe jij een skills assessment of recognition of prior learning? Peter doet namelijk dat laatste omdat hij geen volledig afgeronde HBO of Universitaire opleiding heeft. Dan moet je veel gedetailleerder je kennis en ervaring verantwoorden.

Ha Braber,

Dank voor je reactie.
Ik moet een normale skills assessment doen. Door omstandigheden heeft deze nogal wat vertraging opgelopen.  :bangcomputer:
Mijn referenties zijn redelijk gedetailleerd, maar elke referentie is toch echt niet meer dan een A4. En als ik dan jouw verhaal lees, dan vraag ik me af hoe gedetailleerd ze het willen hebben...

:|

Volgens mij valt dit voor een normale assessment wel mee.... maar helemaal zeker weet ik dat natuurlijk ook niet aangezien wij een andere procedure moeten doorlopen.

Succes ermee!

Yes, weer een stapje verder.

Please find attached a copy of your skills assessment.  Good news.
I will be couriering your application to the Department today (3 Nov).

(mail van TIG)

Visum aanvraag is nu dus gelijk per spoed koerier weg. Morgen moet 'ie binnen zijn want zaterdag is Peter jarig en verliezen we 5 punten. Alle documenten voor de aanvraag lagen al klaar in afwachting van de positieve assessment.

Krijg af en toe het gevoel van "ment to be". Zeker als dan ook precies vandaag weer de nieuwe uitgave van het blad Ajuus op de deurmat ligt.

Groetjes, Ar.

Jeetje, Arwen en Peter, wat spannend zeg ! :-o  Maar zo te zien komt het op het laatste moment allemaal goed ! Nog even volhouden !

Ingrid  :cool:

Back