Vorderingen skilled visa

Vandaag officiële bevestiging ontvangen dat onze visum aanvraag inderdaad op 4 november door DIMIA in behandeling is genomen. Eén dag later had ons 5 punten gekost! Het is dus gelukt!!! :up: :dancing:

:lol: :up: :-DYes..... IELTS is binnen! Inmiddels hebben we ook de vraag van DIMA gehad om onze medicals te gaan doen. Afspraak gemaakt voor 1 augustus. In oktober komen we naar Australie dus we hopen dat we ons visum dan ook toegewezen hebben gekregen, kunnen we het gelijk activeren. We zijn nu druk bezig met het plannen van onze reis.

Groetjes, Arwen

Heeee.. Gefeliciteerd hoor! Nu alleen nog even hopen dat de planning inderdaad perfect aansluit en je meteen kan activeren. Normaal gesproken moet dat toch wel lukken.
Perthpete

Kleine tegenslag  :-( ....... we gingen er vanuit dat alle stukken al in Australië lagen. Kregen we begin van de week een telefoontje van de arts die onze medicals gedaan heeft, dat hij alles weer retour ontvangen had. Envelop was beschadigd en adres onleesbaar. Gelukkig was de inhoud (incl. X-rays) nog intact. Alles is nu dus weer opnieuw verzonden. Op zich nog een geluk dat het niet kwijtgeraakt is. Het is dus nog steeds haalbaar dat we de visa binnen hebben voor onze reis in oktober.
Groetjes, Arwen

Gelukkig was het adres van de afzender nog leesbaar, anders was je er misschien pas veel later achter gekomen. Hopelijk gaat alles nu voorspoedig.

YES!!!!!!! Ons visum is binnen! Afgelopen woensdag hebben we de Grant Letter ontvangen. Net op tijd want we staan op het punt voor een oriënterende reis naar Aussie te vertrekken. En..... deze week is ook de verkoop van ons huis definitief geworden. Het gaat dus heel voorspoedig! We houden jullie op de hoogte.
Groetjes, Arwen

:happysun: whoohoo !  :congrats:  Hartstikke goed zeg ! En veel suc6 en plezier met de verdere voorbereidingen voor vertrek !

Ingrid  :cool:

[quote author=Braber link=topic=1896.msg72708#msg72708 date=1160334610]
Ons visum is binnen!
[/quote]

Hey proficiat!

:up:

He luitjes, gefeliciteerd hoor, is het er eindelijk van gekomen. Good on ya!!

Nog een Perth stop in de reis ingelast of toch maar niet? In ieder geval alvast heel veel plezier...

Overigens voor zover je er nog wat aan hebt, er is nog steeds volop werk voor project managers, operation managers, it managers in Perth ;-)

Groetjes,
Perthpete

Bedankt voor alle felicitaties! Ik moest mijn update nog even verder afmaken. Want het kan hard gaan in een week. Inmiddels zitten we namelijk in SYDNEY!!!!..... Zal het even uitleggen. Half augustus lagen al onze papieren al in Adelaide (medicals, VOG en IELTS), dus we gingen er van uit (moet je nooit doen), dat we makkelijk voor oktober ons visum rond zouden kunnen hebben.  Bovendien zei men in begin november 2005, toen we de visum aanvraag indienden dat het hele proces ongeveer 9 maanden in beslag zou nemen (dat zou neerkomen op juli/augustus). Maar eind september hadden we nog niets gehoord. Dus wij bellen en mailen met TIG en zij weer met DIMA. Uiteindelijk hebben we het op 4 oktober toegekend gekregen en onze reis stond gepland voor maandag 9 oktober. Toen stonden we dus voor het volgende probleem. Hoe krijg je in twee werkdagen een visum in je paspoort. Daarom ben ik op donderdag naar London gevlogen (leek ons makkelijker dan Berlijn) en 's avonds weer terug met de visa. Toeristenvisa die we voor de zekerheid geregeld hebben maar weer geannuleerd. Afgelopen maandag zijn we dus met de kids in het vliegtuig gestapt en gisteren aangekomen en gelijk ons visum geactiveerd.

Het gaat allemaal zo snel dat het ook heel onwezenlijk is. Ruim een week geleden zit je nog in spanning te wachten op je visum (en durft bijna niet meer te hopen dat je het voor je vakantie nog lukt). En nu zit ik gewoon midden in Sydney een update te schrijven.

We houden jullie op de hoogte!

Groetjes, Arwen

Heee, fantastisch. Jullie verhaal valt me nu pas op (waarom weet ik niet...) Wij zitten in zelfde schuitje maar dan een paar maanden 'op wacht'. Hou ons op de hoogte hoe het daar gaat!

Groet,
Kathleen

Geweldig nieuws, ook al ging het snel JE BENT ER  :up: :up:

Succes met alles!!

groetjes Miranda  :)

Back