Vraag het ook maar even hier...

Jordy

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben even benieuwd voor wat voor visum ik moet gaan. Ik dacht eerst zelf spouse, maar daar zeggen de meeste  skilled. Vandaar dat ik hier nogmaals mij situatie even schets zodat jullie mij misschien verder kunnen helpen, daar er hier veel mensen zitten die hier mee bezig zijn.

Mijn naam is Jordy Bos en ik woon samen met mijn vriendin Amanda. Wij hebben allebei de Nederlandse nationaliteit en willen ons geluk gaan beproeven in Geelong. Amanda's vader woont daar nu sinds een jaar of 8 en is hertrouwd met een Australische. Hij is ook Nederlander, maar heeft inmiddels een permanent residue visum.

Ik werk als account manager voor een bedrijf wat reclamezendtijd verkoopt voor 12 commerciele regionale radiostations. Amanda werkt  als sales-assistant bij een filmmaatschappij. Wij hebben allebei de afgelopen 8 jaar non-stop gewerkt. Amanda's hoogst genoten opleiding is Mavo en ik heb na de Mavo nog een driejarige opleiding gevolgd (middelbaar) voor handel & economie. (Middelbaar Commercieel Onderwijs)

Moeten wij nu gaan voor een visum waarbij wij haar vader gebruiken als leidraad of voor een skilled visum waarbij Amanda op mij meelift?

Alle suggesties zijn welkom.

Groetjes,
Jordy.
 
misschien helpt dit diagrammetje om een beeld te krijgen wat wel en niet haalbaar is.............

http://www.migrantlaw.com/assess.pdf

groetjes Johan
 
Hoi Jordy,

Een spouse-visum gaat niet werken voor jou, want dan zal je vriendin Australische moeten zijn. Houdt je dus inderdaad een Skilled visum over...en deze zijn er ook weer in verschillende categorieën.

Op de site van de DIMIA (immigratiedienst van Australië - http://www.immi.gov.au) vind je een zgn. SOL lijst. Je moet kijken of jouw beroep of het beroep van jouw vriendin hierop voorkomt (nadat je het zeer handige diagram van Johan hebt doorgelopen)...