Vraag mbt taken bij beroep in SOL die niet geheel overeen komen

TRUE BLUE

New Member
Vraagje...

Momenteel ben ik me aan het oriënteren om de overstap te maken, en als eerst kom je terecht bij de Skilled Ocupation List..

Wanneer ik naar de SOL kijk zie ik mijn beroep niet met exacte dezelfde benaming erin staan... Wanneer ik dan ga kijken in de ASCO (Australian Standard Classification of Occupations) om te zien wat de taakinhoud precies is, dan komt een deel van deze taken overeen echter niet alles wat erin staat doe ik... maar ook veel dingen die ik wel doe staan er ook niet in vermeld.

Kan ik het beroep wat ik in de SOL list zie dan aanhouden ?

Thanks in advance !!
 
Ik zou het SOL beroep kiezen waar je taken het meeste mee overeenkomen.
En dan je assessment aanvragen.....het hangt natuurlijk uiteindelijk allemaal van die instantie af of ze je het gekozen beroep "toekennen".
Als je ook de vereisten van die instantie goed doorneemt kun je je assessment aanvraag een beetje daarnaartoe schrijven........

Dus: inderdaad, de meest passende kiezen en daar alles voor in het werk zetten. Zo doen we dat uiteindelijk allemaal! (want wie past er nou precies in een beroepsomschrijving qua taken.....?)

Succes!
Vraagje: om welk beroep gaat het? Misschien zijn er nog wel mensen met goede tips in je vakgebied op dit forum!

Henriette
 
Hoi true blue

Ik weet wel dat als je niet kan kiezen tussen 2 beroepen , omdat ze allebei van toepassing kunnen zijn dan kan je op jouw assesment het beroep-vakje  'open' laten
Dan gaat de instantie kijken of je vakbekwaam genoeg bent en dan plaatsen hun je wel in het goede beroep.

Dus als je een Assesment aanvraagt kom je ervanzelf wel achter  :wink:


Groetjes Johan
 
Let wel op! Dit geldt niet voor alle assessments! Sommige instanties delen je echt niet in, moet je echt zelf iets opgeven!

henriette
 
Hoi True blue,

Sen zit met hetzelfde probleem. Het gaat om General Electronic Instrument Tradesperson (4314-11). Ongeveer 80% komt overeen. Ben je inmiddels wat wijzer geworden?

Annette
 
Back
Top