vraag over 887 PR visa

Dominc

Member
Hallo allemaal,,,,

Heb een vraagje wat betreft het aanvragen van een 887 visa

Ik en mijn partner hebben bijna de verplichtingen voltooid voor het 489 visa. Dat is 2 jaar in zuid-australie wonen en waarvan minimaal 1 jaar full-time werken.

Daardoor kunnen wij binnekort een Permanent Visa 887 aanvragen.

Zijn er mensen onder jullie die hetzelfde hebben gedaan? Want veel van de dingen die je voor een 887 visa moet regelen hebben we al voor het 489 visa gedaan.

medical
ielts
verklaring van goed gedrag
enzovoorts....

kunnen we de meeste gegevens gewoon doorgeven van ons 489 visa of moet alles vernieuwd worden wegens het verlopen van de datums???

hoop dat iemand hier ons mee kan helpen.

Groetjes
Dominic en Marielle

Hoi Dominic & Marielle,

Het is voor mij al even geleden, maar ik herinner me dat bij het aanvragen van PR aangegeven wordt wat je nog moet doen. Ik hoefde bijv niet opnieuw de IETLS te doen, maar wel naar Adelaide voor een medical. Doordat ik regionaal woon, kon dat allemaal op 1 dag en had ik ook het idee voor anderen aan te gaan: ik hoefde amper te wachten, terwijl anderen er nog zaten toen ik alweer weg kon :)

VOG zou kunnen. Geen idee. Had sowieso een geldige. De hele procedure gaat verder erg vlot. Nadat ik m'n Medicals gedaan had, had ik m'n PR binnen een paar weken.

Oh ja, je moet wel het nodige papierwerk opsturen (mailen) om aan te tonen dat je hier daadwerkelijk 2 jaar gewoond en 12 maanden gewerkt hebt. Dus jaaropgaven sturen en contract van je huurwoning e.d..

Hoi Beepmeep,

wij wonen zelf ook in adelaide. Dat is wel ideaal voor de medicals.

We willen gewoon ook dat alles vlot verloopt. We zijn ons pas aan het voorbereiden. We kunnen tenslotten pas in het begin van het niewe jaar het 887 visa aanvragen.

volgens mij kunnen we wel veel gegevens een beetje copieren van ons vorige aanvraag waar geen datum opstaat lijkt me.

Rond de kerst willen we op vakantie in nederland gaan. Zijn er dan misschien dingen die we dan alvast in NL kunnen of moeten regelen?

Heb wel een soort van een checklist gevonden maar is een beetje onduidelijk voor ons.

groetjes

Je kunt alles gewoon hier regelen. Het was vooral wat kopieerwerk herinner ik me. Zeker in verhouding met het zelf regelen van een gewoon visum, is het aanvragen van PR appeltje-eitje.

Houd er wel rekening mee, dat immi nog wel eens wat wil veranderen. Dus niet te ver vooruit werken zou ik zeggen. En natuurlijk kost het ook weer meer na 1 juli gaan de prijzen weer omhoog
helaas.....succes met alles!

Back