Vraag over Condition 8502: entry of holder etc

GreenBrown

New Member
Ik (en de rest van mijn gezin) heeft een visum gekregen. De condtion 8502 snap ik niet helemaal

o Condition 8502 is attached to the visa and states:
The holder of the visa must not enter Australia before the entry to Australia of a person specified in the visa

Als primaire visa holder, kan ik naar Australie (en terug) voordat de rest overkomt? Ik ga namelijk waarschijnlijk onze komst wat voorbereiden (huisvesting) en pas enkele maanden later gaan we allemaal voor het 'echt'.

Thnx!
 
Zoals ik het hier lees (maar wie ben ik) mag je met deze regel juist NIET eerder naar Australië als houder van het visum.....
 
Er is weinig over te vinden op de DIAC site..... Alleen een opmerking dat vanaf 1 July 2006 Condition 8502 verplicht is voor "secondary visa holders" bij bepaalde visa soorten.
Je geeft niet aan welk visa je hebt (een 426 soms?). Zoals ik het lees is er een primaire visa holder en zijn er secundaire visa holders (gezinsleden die meekomen op de status van de kostwinner). De bedoeling van conditie 8502 is er voor te zorgen dat de secundaire visa holders niet het land in komen voordat de primaire er is. Zo lees ik het.
Maar... bij twijfel een email naar de DIAC wellicht?
 
In mijn visum staat "8502 No entry before MAIN applicant". Dat is een stuk duidelijker. We hebben een 138 visum (sponsored skilled worker). Ellen is de hoofdaanvrager, en deze 8502 voorwaarde betekende dat ik niet als eerste het land zou mogen binnenkomen (maar dat was geen probleem natuurlijk omdat we sowieso samen gingen).

Zoals de tekst in jouw post staat zou je bijna denken dat je alleen maar allemaal tegelijk zou kunnen. En ik heb geen idee of dat wel waar is. Is de tekst zoals die staat letterlijk de tekst van je roze papiertje in je paspoort? Wat voor soort visum heb je eigenlijk (zelfde vraag als Henk zie ik ;-) )....
 
Het is een SIR 495 wat niet zoveel uitmaakt denk ik omdat de condition 8502 overal hetzelfde is.
In een FAQ over de SIR's van Victoria (ik ga naar SA) staat dat de 'person specified in the visa' the main applicant is.
 
Ok, het is eigenlijk heel simpel. De primary holder (ben ik) is vrij om eerst naar Australia te gaan om wat voor redenen dan ook, zijn/haar visum te valideren en terug te gaan.
 
Back
Top