vraag over Work holiday visa omzetten naar temp

cassies

New Member
hallo allemaal,

mij is toen ik in australië was verteld dat als je op een whv het land in gaat en 3 maanden gaat fruit plukken dat je een extra jaar erbij krijgt.
Klopt het ook dat je als je 2 jaar in australië hebt gewoont en gewerkt je een temporary visum kan aanvragen? En krijg je die, klopt het dan ook dat je 3 jaar daarna (dus als je 5 jaar in australië hebt gewoont en gewerkt) een permanent visa kan aanvragen???

Ik neem aan van wel gezien mij dit verteld is door australiërs en ook door mijn vriend die het op deze manier gedaan heeft. maar wil het graag zeker weten  :grin:

alvast bedankt

Uhmm ik heb dat nog nooit gehoord.. (van dat je na 2 jaar WHV een temporary visum kunt aanvragen) Anders hadden veel meer backpackers dat wel gedaan. Het kan zijn dat die mensen een sponsorship hebben gekregen, maar het lijkt mij niet dat dit op deze manier mogelijk is. Maar ik kan het helemaal fout hebben hoor.. ben benieuwd wat de rest hierover te melden heeft...

Wat voor visum heeft jouw (Ierse? toch) vriend in Australie? Als hij al een PR heeft zou dit volgens mij hetzelfde werken als wanneer je op een aussie verliefd zou zijn geworden (lijkt mij, of heeft iemand anders hier een andere mening over?)
Mocht dat zo zijn, dan zou je op je WHV visum kunnen gaan. De 88 dagen landbouw werk doen en je 2e visum aanvragen. Vervolgens zoveel mogelijk info verzamelen (mbt samenwonen, communicatie e.d.) zodat je na die 2 jaar met gemak een defacto visum aan kunt vragen (hiervoor moet je bijv. kunnen aantonen dat je al meer dan een jaar samenwoont - dus gez. rekening, beide namen op de post, buren e.d.). Je kunt hier heel wat info vinden op deze site...
Dus ik zou op een WHV naar oz gaan. Werken voor m'n 2e WHV.
En ik zou nog wel even uitzoeken wat voor visum je vriend heeft en of dat gelijk is aan wanneer jij gewoon een aussie zou zijn (of jij dan na die 2 jaar WHV op een defacto visum kunt blijven.)
Succes met alles!

Niet dat ik er heel veel vanaf weet, maar volgens mij is dat op een WHV sowieso niet mogelijk. Op andere visa's heb ik het wel is gehoord, maar dan ging het inderdaad om sponsoring of iets. Meestal heb je dan al 2 jaar voor dezelfde werkgever gewerkt.

nee mijn vriend heeft nog geen PR, daar kan die meen ik over 2 jaar voor gaan. Volgens mij is dit toch de manier hoe hij het gedaan heeft, maar zal het nog maals vragen als ik hem spreek. Kan zijn dat die is gesponserd maar volgens mij niet.

of misschien is het toch slimmer om een skilled visum aan te vragen? mijn beroep staat op de lijst alleen werk ik al 5 jaar voor mezelf, geld dat ook als werk ervaring of moet het bij een werkgever zijn???

Back