Vraag snelheid verwerking van SIR/STNI visa + hoe snel valideren ?

bushtucker-man

New Member
Ik heb een tweetal vraagjes of over het SIR/STNI visa's :

- Hoe snel worden deze over het algemeen verwerkt door de Australische Government ?
- Binnen hoeveel tijd moet je als het visum zou worden verleend deze valideren ?

Bedankt,

Bushtucker-Man

Hoi,

wij hebben een STNI voor Vic.
eind aug ingestuurd, 20 feb visum.
Verder geld het als gewoon skilled visum, dus binnen een jaar VOG of medicals valideren. In ons geval 20 december. (VOG)
aukje

Hoi Mammavark,

Bedankt voor je snelle antwoord !

Nog een vraagje.. Is het dan net als bij een normale skilled visa, dat je na het valideren van je (STNI) visa en je terugkeert naar Nederland je daarna 5 jaar de tijd hebt om terug te keren in Australia voordat je Visa verloopt ?

Ik weet als je zoiets doet een verlening van je PR moeilijk kan worden omdat je mimimaal 2 jaar gewoond moet hebben... Maar de reden waarom ik dat vraag is omdat mocht ik een visa krijgen ik dan nog wat dingen wil/moet afhandelen (zoals huis verkopen) en dan niet op de wip wil zitten..

dat durf ik je niet te zeggen. Stel je voor dat ik het mis heb...
Ik vind dat meer iets om aan een instantie te vragen. (victoria?)

wij zelf gaan wel eerst een paar maanden reizen, voordat we gaan settelen. Dat kan wel. 
5 jaar inbouwen voor de zekerheid vind ik wel lang... Je hebt al bijna een jaar als je je visum krijgt, voor dat je moet gaan. Is dat niet genoeg?? De meesten staan te trappelen!
aukje

Hi!

Wij zijn voor het SIR 495 gegaan..... eind januari 2007 ingestuurd en 16 april 2007 VISA GRANT LETTER.
ook met dit visum moet je binnen een jaar na Medical of/VOG valideren. De exacte datum staat altijd op de VISA GRANT LETTER. In ons geval voor 11 maart 2008.

Het SIR 495 is 3 jaar geldig, dus in ons geval tm 11 maart 2011, en als je voor je PR wilt gaan met de SIR, dan moet je van die 3 jaar, zeker twee jaar in het gekozen gebied gewoont hebben, en daarvan minimaal 52 weken 35 uur per week gewerkt hebben in het gekozen gebied. In ons geval is dat South Australia.

Succes met alles!  :up:

Greetzzz

Aussiegirl

Hoi Aussiegirl,

Wij zijn ook bezig met de aanvraag van een SIR visum en n.a.v. jouw post vroeg ik me af hoe het zit met de eis  "2 jaar wonen in een regionaal gebied".
Als je een jaar wacht en dan pas naar Australie vertrekt, heb je dus nog precies 2 jaar om aan die wooneis te voldoen. Maar wat als je bijv. niet zo snel een huurhuis kan vinden? Ik vraag me af of het verblijf in bijv. een hostel dan ook wel geldig is? Heb jij enig idee?

Groetjes,
Marina

Hoi Marina,

Die eis van 2 jaar is wel verplicht maar dat houdt in dat je een woonadres moet hebben in SA, en of dat nou een hostel is oid, dat maakt niet uit. Je moet het aantonen dmv verzekeringsbewijzen, huurovereenkomsten, (of evt een rekening van een caravanpark of hostel met de data dat je er gewoond hebt), inschrijvingsbewijs, abonnement van telefoon/internet etc.
DUs het maakt niet uit of je op een caravanpark of hostel woont tijdelijk, als je maar kunt aantonen dat je in SA gewoond hebt.

En ten aanzien van het werk: minimaal 1 jaar, 35 uur per week. Dit hoeft niet aaneengesloten te zijn en hoeft ook niet bij dezelfde werkgever. Als je maar aan de voorwaarde van 1 jaar werken in SA voldoet.

Succes met de aanvraag!

Greetz Aussiegirl
:up:

Ok, dat maakt het dan alweer iets makkelijker. Bedankt voor je info!

groetjes,
Marina

Back