vraagje over de zorg:

linda30

Member
Er zijn in Adelaide en Melbourne speciale verzorgingshuizen / verpleeghuizen voor Nederlandse ouderen. Weet iemand of deze er ook zijn in omgeving Perth?
Alvast bedankt!
 
Nice for a start.
Meer tips over zorginstellingen zijn ook welkom hoor, wij lezen gewoon mee.
To be more precise: verstandelijk gehandicaptenzorg in Tasmanië...?... Iemand?
 
Iemand ervaring in de psychiatrie? Heel anders dan in Nederland? Ik werk het liefst in de psychiatrie of met jongeren. Hierover zijn tips dus ook welkom :)
 
Hoi Linda,

Ik ben ook psychiatrisch verpleegkundige en ik ervaar de psychiatrie hier als totaal anders! Hier wordt het medisch model gehanteerd en zijn er geen psychiatrische ziekenhuizen ( de vroegere institutions). De inpatient ward bestaat uit een High en Low Dependency Unit. De HDU is het gedeelte met de separeers en LDU is ook gesloten.
Binnen deze afdelingen wordt (mijn ervaring) niet gewerkt met vpk plannen, programma's ed.
Men is erg gericht op het voorkomen van Risks. Men denkt bv door elk kwartier op te schrijven dat men een pt. heeft gezien suicide of zelfverwonding te voorkomen...
Sfeer op de afdeling is wij(vpk) en zij(pt). Veel aandacht voor de medische kant, dus 2x per dag RR, p en t en saturatie meten . Vaak ECG en in vergelijking met NL wordt er veel ECT therapie gegeven ook als gedwongen behandeling!
Ik ben na een maand werken op zo een afdeling dan ook gestopt.
Ben nu case-manager( zeg maar SPV'er met iets meer taken dan in NL) en dit past beter bij mij. Kom nu ook in CCU( Community Care Units, vergelijkbaar RIBW) en PARC( Prevention and Recovery Care= kortdurende zorg) en daar blijft de zorg erg medisch. Mensen thuis begeleiden is geweldig!
Je kunt hier wel goed aan de slag, veel werk !!!
Verder is de bureaucratie in de zorg overweldigend...tenminste dat vind ik.
Als je nog vragen hebt...PM me maar!!!

Groetjes, Mien
 
Back
Top