Vraagje over descripantie opleiding / echte beroep

gingerlilly

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje: ik heb een universitaire diploma in internationale economische betrekkingen (compleet met docturandustitel), dus volgens mij kan ik wel als beroep Economist nomineren, maar ik heb geen werkervaring in dit beroep (vind ik saai!  :?). In de laatste 4 jaar werk ik als "company secretary". Zowel Economist als Company secretary staan op de SOL, maar ja... zou het een probleem zijn dat ik geen diploma voor secretaresse heb? Ik heb ergens gelezen dat dit in principe zou kunnen, alleen zou ik daar 5 punten minder krijgen. Werk het in de praktijk ook zo, heeft iemand zoiets succesvol meegemaakt?

Verder heb ik mijn opleiding in Bulgarije voltooid maar volgens mij krijg ik daar geen problemen mee, ik krijg er - denk ik - zelfs 5 punten bij omdat ik een "minority language" beheers. Ik heb wel een NL paspoort...

Ok, een tweede vraag: hoe lang (ongeveer) duurt de hele procedure mits je aan alle voorwaarden voldoet en alle papieren netjes en volledig hebt ingedient?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Lilly
:)
 
Hi
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je minimaal 12 maanden werkervaring hebben de afgelopen 18 maanden in jouw "nominated occupation" voor je visumaanvraag.
Als je je skills assessment voor secretaresse kan halen, en je kunt je werkervaring aantonen, is het geen probleem denk ik.
Als je als Economist wil, zal dit moeilijk zijn door je gebrek aan werkervaring denk ik.
Hoelang de aanvraagprocedure voor jouw duurt weet ik niet.
Als je MODL hebt, ongeveer 6 maanden. Maar je skills assessment kan ook veel tijd vragen, de voorbereidingen ook!
Succes.
Groetjes Maike
 
[quote author=gingerlilly link=topic=5534.msg69689#msg69689 date=1157020686]
Hoi allemaal,

In de laatste 4 jaar werk ik als "company secretary". Zowel Economist als Company secretary staan op de SOL, maar ja... zou het een probleem zijn dat ik geen diploma voor secretaresse heb? Ik heb ergens gelezen dat dit in principe zou kunnen, alleen zou ik daar 5 punten minder krijgen. Werk het in de praktijk ook zo, heeft iemand zoiets succesvol meegemaakt?

[/quote]

Ik heb mijn directiesecrestaressenopleiding MET diploma laten assessen maar die werd niet erkend. Ik had ook nog eens 6 jaar werkervaring in dat beroep. Dus ik betwijfel of je het redt met alleen maar je werkervaring. Succes in ieder geval.

Erna


Erna
 
Back
Top