vraagje over paspoort opsturen voor stempels

Jerden

Active Member
Hoi

wij waren van plan om naar Parijs te gaan om onze stempels in onze paspoorten te laten zetten, en er dan tegelijk een dagje Dysneyland aan vast te hangen. Maar de prijzen vallen heel erg tegen, en aangezien we ook al een dure validatiereis naar OZ moeten maken deze zomer hebben we besloten van ze maar op te sturen, kwestie van wat geld uitsparen.... Nu hebben we van een aantal mensen al gehoord hoe ze dat gedaan hebben: paspoorten in een bubbeltjesenvelop en opgestuurd naar Berlijn. Maar Nien schreef dat je er ook een credit card authorisation formulier bij moet voegen zodat ze 5 euro van je credit card kunnen aftrekken. Op de site van de ambassade vind ik dat niet terug. Ik heb al een mailtje naar de ambassade gestuurd met een paar vragen, maar op deze vraag hebben ze niet geantwoord. Waar vind ik dat formulier? Of kan het evt ook op voorhand al betaald worden via hun site?

Alvast bedankt voor wat tips!
Jerden
 
Maar Nien schreef dat je er ook een credit card authorisation formulier bij moet voegen zodat ze 5 euro van je credit card kunnen aftrekken.


http://www.germany.embassy.gov.au/beln/pay%5fengl.html

:smile:
 
Maar Nien schreef dat je er ook een credit card authorisation formulier bij moet voegen zodat ze 5 euro van je credit card kunnen aftrekken.


http://www.germany.embassy.gov.au/beln/pay%5fengl.html

:smile:
Dit gaat over een application indienen.

Ik kan me niet herinneren een betaling te hebben gedaan voor het terugsturen van onze paspoorten.
Beginnersgeluk?

Bart
 
Wel even een beetje naar beneden scrollen naar het grijse gebied en dan het credit card authorisation form printen.
De prijslijst stond ergens anders op de site. Ik weet dat wij voor de zekerheid hadden geschreven dat ze een tientje van mijn credit card mochten trekken, maar uiteindelijk kregen we heel netjes een bonnetje terug waarop stond dat ze maar 5 euro gebruikt hadden. Ik zou het er niet op wagen dit niet mee te sturen. Misschien sturen ze je paspoort dan niet aangetekend terug als je het niet betaald?
 
Hoi,

Wij hebben ons paspoort aangetekend verstuurd in een dikke envelop en dan via dhl of fedex, wat ze daar ook voorstellen laten terugsturen. Ik vertrouwde het toch niet helemaal en ik wou onze passen niet kwijtspelen. Ik denk dat wij een formulier voor DHL moesten invullen met creditcardgegevens en dan meesturen.

Groetjes,
T
 
Bedankt voor de info!

Ik ga nu waarschijnlijk een hele stomme vraag stellen maar ik doe het toch maar: stel dat je envelop toch (ondanks aangetekend versturen ed) in de verkeerde handen terecht komt. Kunnen ze dan niet je hele rekening gaan plunderen als je daar zo'n ondertekend papier bij doet met alle gegevens van je kredietkaart? Want op het formulier staat ook dat ze het bedrag kunnen aanpassen als je het er verkeerd opgezet hebt. Dus vraag ik me af in hoeverre dat veilig is. Ik ben wel nogal wantrouwig als het op kredietkaarten aankomt, dus als iemand me gerust kan stellen: graag!

Jerden
 
Op het moment van het opsturen van de paspoorten, hadden wij nog geen creditcards. Wij hebben toen 10 euro in de envelop meegestuurd met onze paspoorten. Ik zag toen geen andere manier, maar ik geloof dat het officieel niet mag om geld mee te sturen. Maar wilde ook niet het risico lopen dat het langer zou duren voor we de paspoorten retour zouden krijgen.
hartelijke groet, Marja
 
Hoi,

Wij hebben ons paspoort aangetekend verstuurd in een dikke envelop en dan via dhl of fedex, wat ze daar ook voorstellen laten terugsturen. Ik vertrouwde het toch niet helemaal en ik wou onze passen niet kwijtspelen. Ik denk dat wij een formulier voor DHL moesten invullen met creditcardgegevens en dan meesturen.

Ik weet dat wij voor de zekerheid hadden geschreven dat ze een tientje van mijn credit card mochten trekken, maar uiteindelijk kregen we heel netjes een bonnetje terug waarop stond dat ze maar 5 euro gebruikt hadden. Ik zou het er niet op wagen dit niet mee te sturen. Misschien sturen ze je paspoort dan niet aangetekend terug als je het niet betaald??

Zo staat het op de site:
"Clients outside Germany will need to pay EUR 5 by credit card for postage in addition to the visa application charge. A return envelope will be provided by the Embassy."

"If you wish to arrange delivery by UPS, you need to complete the following form and send it together with your application or fax it to us in case your application is already in process."



Als ik het goed begrijp kan je dus kiezen of je die 5 euro betaalt en wordt het dan toch aangetekend teruggestuurd, of kan je kiezen voor extra zekerheid en dan die UPS kiezen. Klopt dat? Sturen ze het sowieso aangetekend terug?
Weet jij nog hoeveel die UPS kostte Tinneke? Want er staat bij dat je de rekening toegestuurd krijgt maar ik zou toch graag een idee hebben.

Alvast bedankt alweer!
 
Ik heb er echt geen idee meer van hoeveel het kostte maar het was niet goedkoop. Ik denk dat het zo rond de 50 euro was, misschien kan je ups eens contacteren om het te vragen. Ik was er in elk geval gerust in want het was mij ook niet helemaal duidelijk of het gewoon 5 euro was voor de portkosten want om het zelf aangetekend op te sturen heeft het ons meer dan 5 euro gekost. Het kon mij op dat moment niet veel meer schelen of er nog 100 euro bijkwam als ik mijn stickertje en pass maar terughad!

Succes,
T
 
Gewoon opgestuurd met zo'n creditcard machtiging (was in 2006) naar Berlijn. Paspoorten aangetekend teruggekregen met visum en geen geld afgeschreven door Berlijn.
PS, als je hier in Australië je NL paspoort laat vernieuwen (maart 2010 gedaan) sturen ze het ook gewoon aangetekend op hoor, en ook die zijn allemaal weer netjes bij ons adres aangekomen.
Greetz.
 
Afschrijvingen van je creditcard zijn verzekerd, zolang je maar kunt aantonen dat je maar voor een bepaald bedrag toestemming hebt gegeven voor afschrijving. Als je twijfels hebt zou ik even contact opnemen met je creditcard-maatschappij.

Met name als je te maken hebt met overheidsinstanties die goed staan aangeschreven, hoef je niet snel een probleem te verwachten.

Vraag het na bij je cc-maatschappij en dan weet je direct welk 'risico' je mag nemen.

Gr. Marcia
 
En hoe lang duurt het dan voor je ze terug hebt??
We zitten nu al 2 week te wachten...... :huh:
 
Twee weken op 1 plek zitten? Pfff... dat je dat lukt joh! Meestal ga ik naar mijn werk enzo... ;)
 
Ik spring alleen even op als er een auto voor het huis stopt, zo spannend die stikkers!!! :lol:
 
En hoe lang duurt het dan voor je ze terug hebt??
We zitten nu al 2 week te wachten...... :huh:

Ik heb onze nieuwe paspoorten opgestuurd naar Berlijn op 24 februari, en vandaag waren ze er terug :lol:

Is altijd even spannend, komen ze wel terug, gaan ze niet verloren etc... Maar vorige keer is het ook goed gegaan (heeft ook zo'n 2 weken geduurd) en nu dus weer, dus dat komt wel in orde :up:
 
Ik zag net dat wij ze 3 dagen eerder verstuurd hebben, maar we hebben hier luie postbodes en niet alleen met de carnaval. :grin:
Hopelijk komen ze morgen.... :oops:
 
Gelukkig maar!! Het kan ook weleens fout gaan met die paspoorten
rolleyes.gif
 
Back
Top