vraagje over SIR

bono

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Als je een visum aanvraagd bv een SIR is er een first entry date (de datum van je VOG of medicals, welke de oudste is) om je visum te valideren.
Maar een SIR is een 3 jarig tijdelijk visum.
Gaat die 3 jaar ook in op de zelfde datum als je VOG of medical of gaat die periode in bij afgifte van je visum?
Het laatste lijkt me het meest logisch maar om het zeker te weten toch maar even op het forum gooien.

Groetjes
Ineke
 
Jammer, dat niemand mij hiermee kan helpen. :cry:
Ik ga maar eens een mail richting DIMIA sturen.
 
Hoi Bono,

Ik heb een SIR visum en de datum van de medicals is bij mij de date of entry en vanaf dat moment geldt die 3 jaar.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.


groetjes,

Erna
 
Hoi Erna,
Bedankt voor je reaktie.
Dus de 3 jaar van je visum gaan in op de datum van de medical?? Begrijp ik dat goed??
Of gaat die 3 jaar in op de dag van validatie, bij binnenkomst in Australie (de first entry date) dat lijkt me inderdaad logischer.
Conclusie??? Zeg je medical heeft als datum 1 januari 2007. Je first entry date zou dan uiterlijk 31 december 2007 zijn. Je gaat op 1 december 2007 naar Australie voor validatie, en dan (op 1 dec) gaat je 3 jaar in??

Klopt dit? :blond:
 
Hoi Bono,

De first entry datum die op ons visum staat is 16 nov. 2005, wat inhoudt dat we dus vóór 16 nov. 2005 in ieder geval in Australië geweest moesten zijn.

We zijn gearriveerd op 23 september 2005. We mogen op ons visum dus blijven tot 23 september 2008.

Het volgende staat letterlijk op ons visum:

Class Ux Temporary Resident Sub Class 495. Conditions Mig.Regs.Sched.8.
Initial entry by 16 november 2005, 8539 must live/wrk/stdy in rgnl ar.

Granted 10 jan05. Multiple travel. must not arrive after 16nov.08
Holder(s) permitted to remain in Australia for 03 years from date of first entry.

In die drie jaar mag je uiteraard zo vaak als je wilt Australië in en uit.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Ik weet niet of je gesponsord bent door een staat. Als dat het geval is, zorg dan wel dat je ook in die staat gaat wonen. Daar Dimia daarover geen duidelijkheid heeft gegeven aan ons, wonen wij nu in de verkeerde staat. Verder geen probleem. We hebben nog tijd zat om aan de voorwaarden voor een permanent visum te kunnen voldoen. Succes verder.

Groetjes,
Erna
 
@Erna,
Hoe komt de DIMIA er uiteindelijk achter dat je niet in de desbetreffende staat woont? Doen ze check-ups?
 
Hoi Erna,
Helemaal duidelijk nu.
Wij worden gesponsored door SA en waren al op de hoogte dat we daar dan ook min. 2 jaar moeten wonen.
Dat staat op de site van immigratie SA vermeld.
Dus jullie gaan binnenkort weer terug naar SA??

Na 2 jaar als je PR aanvraagd moet je trouwens nòg 2 jaar in SA blijven volgens dezelfde site, wist je dat?
Dus na 4 jaar in SA mag je verkassen naar een andere staat.

Groetjes
Ineke
 
Hey Ineke, bedankt voor die info want dat wist ik nog niet dat je na de PR nog 2 jaar in die staat moet blijven. Toen we ons visum kregen, konden we nergens info vinden waar we moesten gaan wonen maar ik zal er nu eens even naar op zoek gaan. Wij gaan overigens naar VIC. Wij zijn destijds door VIC en SA gesponsord dus hebben nog de keus uit 2 staten.

Veel succes verder.

Groetjes,
Erna
 
Dit antwoord kreeg ik uit Berlijn:

Dear Enquirer

Thank you for your inquiry regarding visa validity.

All visas, including the subclass 495 visa (Skilled - Independent Regional
(Provisional), are valid from the date that they are issued.

Yours sincerely

Norman Robinson
Visa Services Section
Australian Embassy, Berlin

Tel: 49 30 700 129 129
Fax: 49 30 22 48 92 93

en dit uit Adelaide:

Dear Sir/Madam,

Thank you for your e-mail in relation to applying for skilled migration to
Australia.

Three years start from date of entry

Kind Regards,


Adelaide Skilled Processing Centre
 
Back
Top