vraagje skilled visa procedure

Moira13Ep13

New Member
Hallo,

Ik heb me hier net aangemeld omdat wij een procedure willen opstarten om een Skilled visum te kunnen krijgen de 175.
Zo zit onze situatie in elkaar.

Mijn man in een Technical Engineer in de ICT.
We hebben via de website van Immigratie in Australie gevonden dat hij op de MODL staat en ook op de Critical List.
Betekend dit dat je procedure niet heel lang gaat duren?
Weet iemand hoe lang de procedure duurt of heeft iemand hier ervaring mee.
Hoe meten ze dat als je zelf ziet dat je op de lijst staat?
 
Hallo,

Ik heb me hier net aangemeld omdat wij een procedure willen opstarten om een Skilled visum te kunnen krijgen de 175.
Zo zit onze situatie in elkaar.

Mijn man in een Technical Engineer in de ICT.
We hebben via de website van Immigratie in Australie gevonden dat hij op de MODL staat en ook op de Critical List.
Betekend dit dat je procedure niet heel lang gaat duren?
Weet iemand hoe lang de procedure duurt of heeft iemand hier ervaring mee.
Hoe meten ze dat als je zelf ziet dat je op de lijst staat?

Hoi Moira,
Heeft je man een IT-opleiding? Zo ja, dan moet hij bij de ACS zijn skills laten erkennen. Zo nee, dan moet dat ook, maar dan middels een RPL (Recognition of Prior Learning). Een soort werkstuk dat je moet maken om aan te tonen dat je genoeg ervaring hebt om een opleiding te vervangen. Je moet ook werkervaring hebben, maar de jaren die dan als opleiding worden beschouwd worden er wel van afgetrokken. Meer informatie vind je hier:
http://www.acs.org.a...skillassessment

Als de ACS bevestigt dat je man op de CSL staat (dan zijn er al wel een aantal maanden verstreken) kun je de eigenlijke aanvraag indienen. Vanaf dat moment is de huidige wachttijd zo'n vijf maanden voor je een Case Officer krijgt toegewezen en afhankelijk van hoe volledig je aanvraag was voorzien van alle documenten kan het dan snel gaan, zeg ongeveer nog een maand.

Succes!
 
Als de ACS bevestigt dat je man op de CSL staat (dan zijn er al wel een aantal maanden verstreken) kun je de eigenlijke aanvraag indienen. Vanaf dat moment is de huidige wachttijd zo'n vijf maanden voor je een Case Officer krijgt toegewezen en afhankelijk van hoe volledig je aanvraag was voorzien van alle documenten kan het dan snel gaan, zeg ongeveer nog een maand.

Succes!

Bloemetjes, is dit nog steeds waar nu de DIAC geen visums meer toekent???
 
Bloemetjes, is dit nog steeds waar nu de DIAC geen visums meer toekent???

Weet jij iets wat ik niet weet? Volgens mij kent het DIAC wel visa toe, maar volgens de gewraakte priority sinds 23 september. En Moira zegt dat haar man op de CSL staat, dus dat gaat gewoon door toch? Of heb ik een algehele stop gemist? (hoop het niet!)
 
Hallo,

Ja mijn man is in het bezit van een Diploma HBO informatica en informatiekunde. Is dus een Bachelor. Hij heeft daarnaast de 4 jaar werkervaring die je moet hebben. Dit kan hij ook aantonen door referenties die we ook hebben. Bedankt voor de info hier kunnen we wat mee. We zijn nu bezig om een kopie van de diploma gewaarmerkt te krijgen. Weet iemand waar ik dat zou kunnen laten doen in Australie. We zijn namelijk nu in Australie. We willen het origineel hier heen laten komen en dan dus een gewaarmerkt kopie van laten maken.
Wij weten dat de 175 niet in Australie mogen indienen maar zijn dit van plan om in Nieuw Zeeland te doen.

groetjes van Moira
 
Ik weet alleen hoe het in Nederland werkt, want daar heb ik het gedaan. Je kunt dan gewoon met je diploma naar het gemeentehuis en dan zetten ze er wat stempels op <edit>op de kopie dan</edit>. Je zou iemand in NL dat kunnen laten doen en het resultaat opsturen. In Australië weet ik het dus niet.

De aanvraag kun je electronisch indienen met scans van de documenten als attachment (merk op dat een scan feitelijk een niet-gewaarmerkte kopie is, maar dat vinden ze dan weer niet erg). Dat kun je doen van overal ter wereld, maar om je visum in ontvangst te nemen moet je buiten Australië zijn.
 
We zijn nu bezig om een kopie van de diploma gewaarmerkt te krijgen. Weet iemand waar ik dat zou kunnen laten doen in Australie. We zijn namelijk nu in Australie. We willen het origineel hier heen laten komen en dan dus een gewaarmerkt kopie van laten maken.

Volgens mij kan dat bij iedere "justice of the peace". Gewoon effe googlen en je vindt er zo een bij jou in de buurt.
 
We zijn bij Immigratie hier geweest aan de balie ze heeft ons alleen verteld dat als we het verzoek indienen we dat in Australie zouden mogen doen maar we moeten er wel uit als ons visum is verlopen wat we nu hebben. We gaan 10 december naar Nieuw Zeeland en komen na ongeveer 3 a 4 maanden weer terug in Australie ze gaf aan dat het geen probleem is.
Als hetzelfde werkt voor een gewaarmerkt paspoort dan weet ik waar ik na toe kan gaan. Dit stond op de website van de ACS.

gr van Moira
 
Bloemetjes, is dit nog steeds waar nu de DIAC geen visums meer toekent???

Weet jij iets wat ik niet weet? Volgens mij kent het DIAC wel visa toe, maar volgens de gewraakte priority sinds 23 september. En Moira zegt dat haar man op de CSL staat, dus dat gaat gewoon door toch? Of heb ik een algehele stop gemist? (hoop het niet!)

Hee Bloem,

Ik weet het ook niet hoor.. Maar omdat jij zei dat het met CSL heel snel gaat.. Ik dacht dat die 'stop' ook voor de CSL aanvraagers gold, maar dat heb ik fout dan denk ik.
 
Bloemetjes, is dit nog steeds waar nu de DIAC geen visums meer toekent???

Weet jij iets wat ik niet weet? Volgens mij kent het DIAC wel visa toe, maar volgens de gewraakte priority sinds 23 september. En Moira zegt dat haar man op de CSL staat, dus dat gaat gewoon door toch? Of heb ik een algehele stop gemist? (hoop het niet!)

Hee Bloem,

Ik weet het ook niet hoor.. Maar omdat jij zei dat het met CSL heel snel gaat.. Ik dacht dat die 'stop' ook voor de CSL aanvraagers gold, maar dat heb ik fout dan denk ik.

De aanvraag gaat best snel voor CSL-ers, op dit moment dus die vijf maanden ongeveer (Skip deed er een half jaar over). Maar je hebt gelijk dat ik wat te snel gesproken heb: in het wekelijkse mailtje van aspc staat dat ze verwachten dat je binnen een jaar uitsluitsel hebt als je op de CSL staat en je aanvraag hebt ingediend of nog indient in 2009. Over daarna zeggen ze niks en het is natuurlijk maar de vraag of Moira dat nog haalt als er eerst nog een assessment moet komen van de ACS.
Dus dat voorbehoud had ik moeten maken!
 
Hallo,

Wij gaan het niet halen om het in 2009 in te dienen. Het zal dus wel 2010 worden. We zullen zien hoe het verloopt.
Verder nog 1 vraagje hoe oud mogen je geboorteakte en huwelijksakte zijn?

gr van Moira
 
Als je visum binnenkort in OZ afloopt en je gaat naar NZ, op welk visum kom je dan terug Australie in??
 
Als je visum binnenkort in OZ afloopt en je gaat naar NZ, op welk visum kom je dan terug Australie in??


Hallo,

Wij komen terug op een toeristenvisum die we gaan aanvragen. Wij zijn hier niet om te werken nu we hebben gevraagd aan Immigratie of we terug mogen komen met een toeristenvisum. Ze gaf aan dat we deze gewoon weer konden aanvragen. We zijn hier nu op een WHV we werken hier trouwens niet in Australie.
We zijn aan het rondreizen. Mijn man heeft nog steeds een baan in Nederland. Hij werkt als freelancer voor een Nederlands bedrijf als System Engineer en wij leven van het geld wat hij verdient. Dit doen we inmiddels al zo'n 2 en een half jaar. Hij heeft alleen maar een laptop en internet nodig.

groetjes van Moira
 
Als je visum binnenkort in OZ afloopt en je gaat naar NZ, op welk visum kom je dan terug Australie in??


Hallo,

Wij komen terug op een toeristenvisum die we gaan aanvragen. Wij zijn hier niet om te werken nu we hebben gevraagd aan Immigratie of we terug mogen komen met een toeristenvisum. Ze gaf aan dat we deze gewoon weer konden aanvragen. We zijn hier nu op een WHV we werken hier trouwens niet in Australie.
We zijn aan het rondreizen. Mijn man heeft nog steeds een baan in Nederland. Hij werkt als freelancer voor een Nederlands bedrijf als System Engineer en wij leven van het geld wat hij verdient. Dit doen we inmiddels al zo'n 2 en een half jaar. Hij heeft alleen maar een laptop en internet nodig.

groetjes van Moira


Zóóóó,.....doe mij ook zo'n baan!! :up: :cool:

en ik denk dat t niet uitmaakt hoe oud je geboorte- en huwelijksakte zijn.
 
Back
Top