Vraagje Visa Subclass 138 - laatste fase

Rog

Member
Helaas heb ik dit forum pas veel te laat ontdekt; er staat een hoop nuttige info op.

Wij zijn in de laatste fase van de visum aanvraag, visum 138 skilled sponsored regional via een oom in Melbourne.

De Vetassess test heb ik reeds gehaald (ik ben de hoofdaanvrager, mijn vrouw gaat mee op mijn visum) en de aanvraag hebben wij juni 2007 verstuurd (DIAC heeft het 6 juni 2007 ontvangen).

Op dit moment hoeven wij alleen nog maar de medicals op te sturen en zullen dit nog deze maand doen.

Ons huis gaat ook deze maand in de verkoop en het worden spannende tijden in 2008!

Het is voor ons eigenlijk alleen maar afwachten, maar ik ben benieuwd of iemand een inzicht kan geven of er ook nog een kans is dat de visumaanvraag geweigerd wordt als je genoeg punten hebt? Of dit kan op basis van je genomineerde beroep, ook als je de Vetassess al positief hebt afgerond?

Heeft iemand verder enig idee hoe het zit met de timing van het toekennen van een CO -officer en binnen hoe lang daarna je je visum krijgt?

Thanks!

Rog
 
Rog (correct me if I'm wrong, mede-XP-diters), jouw situatie geldt zoals die was ten tijde van de visumaanvraag. M.a.w. jouw punten voor jouw beroep zijn veilig, ook al veranderen de regels volgende week. Volgens onze migratieagent krijg je altijd het visum als je voldoet aan alle voorwaarden! (Wanneer is een andere vraag :)) Het enige 'spannende' nu nog de medicals. Zijn jullie allemaal gezond, dan voldoe je aan alle voorwaarden en is het een kwestie van nog eventjes (een heleboel) geduld.

Good luck met de afronding,
Kathleen
 
Kathleen, thanks voor je snelle reactie.

Het blijkt inderdaad dat je een hoop geduld moet hebben (zo heb ik ook bij anderen terug kunnen lezen). Het is een hele geruststelling als het visum niet kan worden afgewezen op basis van mijn beroep. Rest mij de vraag wat de Case officer nu eigenlijk precies doet/beoordeelt. Is dit gewoon een check of alle punten (sponsor, vetasses, IELTS, medicals etc) aanwezig zijn?
 
daar heeft het alle schijn van. Hij/zij checkt misschien wat referencies en verzameld alles. Van de CO hoor je of er misschien nog wat ontbreekt of niet helemaal duidelijk is. Heb geduld!!

Cheers,
Kathleen
 
OK thanks Kathleen! Is toch wel een geruststelling. Volgens mij hebben wij alles wel op orde, dus no worries en afwachten!

Cheers Rog
 
Ik kwam toch dit verhaal tegen... http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5453.msg99246#msg99246

Voor alle mensen op dit forum toch een van de ergst mogelijke scenario's.  :cry:

Dit verhaal was de reden van mijn vraag, omdat onze agent dit ook had gezegd. Er is een (kleine) kans dat de CO nog dwarsligt tov de assessment authority mbt het genomineerde beroep.
Voor ons geldt ook dat wij de assessment hebben gehaald op basis van een genomineerd beroep op basis van opleiding ipv werkervaring. (als office manager).  Lijkt me ook erg afhangen van de CO (en zijn/haar humeur wellicht?).

Ik weet dat het een kwesie van wachten is maar toch om even het gemoed tot rust te brengen deze post.

Iemand ideeen?
 
Aaaah, the bliss of reading too much on the internet. Zoals ik al zei: als je aan de punten voldoet, komt het goed. Het verhaal van Catkin komt in het einde erop neer dat haar rekensommetje toch een beetje onduidelijk was en uiteindelijk niet helemaal correct.
Ik weet niet hoe straight forward jouw aanvraag is. Maar als je een positieve assessment hebt met genoeg werkervaring en het levert je een erkenning van een SOL-beroep op, zou ik me niet te druk maken (makkelijk gezegd, I know, wij zaten in exact hetzelfde schuitje vorig jaar).

Hang on, nog eventjes en je hebt het verlossende antwoord!!

Kathleen
 
OK, thanks Kathleen. Je hebt gelijk. Door de onzekerheid ga je maar alles lezen wat los en vast zit en alle mogelijke scenario spoken door je hoofd (zoals je zelf ook wel hebt gehad zo te lezen).  Weet zeker dat ons rekensommetje in ieder geval klopt. Dat is ook de reden dat wij gebruik maken van een goede agent.

We'll wait and see...

Cheers Rog
 
Yep, been there, done that! En inmiddels zitten we al weer 3 maanden Down Under. Dussss. Die onzekerheid hoort erbij, je leven bouwt nu al een beetje af in Nederland en de opbouw kan nu nog niet beginnen. Lastige periode, I know! Ik lees dat je een agent hebt, komt het helemaal goed.

Cheers!
Kathleen
 
Back
Top