vraagjes 820 online aanvraag + uitschrijven gemeente

Manna Verheij

New Member
Hi allemaal,

Mijn naam is Manna en ik ben in Feb 2015 naar Australië vertrokken om bij mijn vriend te kunnen zijn. Twee dagen geleden heb ik mijn 820 partnervisum online aangevraagd.

Nu begreep ik dat ik me nu uit moet laten schrijven bij de gemeente in Nederland. Aangezien ik hier nog op toeristenvisum ben wilde ik daar even mee wachten, maar ze weten nu dat ik al langere tijd weg ben en willen dat ik dit nu doe. Wat zijn de gevolgen hiervan? Mijn toeristenvisum verloopt de 26e en dan gaat mijn bridging visum in.

Alvast heel erg bedankt!

Manna
 
Last edited:
Die twee dingen staan mijns inziens los van elkaar. Je hebt alle visa, dus je bent legaal in Australia, ook nadat het touristen visum afloopt. Mocht je onverhoopt terug moeten, dan kan je je gewoon weer inschrijven.

Inderdaad moet je je uitschrijven als je langer dan 8 maanden uit Nederland bent. Dat kan schriftelijk of via DigiID. Even bellen met de gemeente en je weet hoe het moet.
Uitschrijven uit de gemeente heeft een aantal gevolgen:
- Je basis verzekering wordt per datum uitschrijving stopgezet. Je zal dus moeten zorgen dat je op een andere manier verzekerd bent. Bijvoorbeeld bij Oom Verzekeringen totdat je Medicar in Oz kan aanvragen
- Je moet je adres in Oz doorgeven aan de gemeente.
- De gemeente zal ook de belastingdienst informeren, en je zal dan voor het jaar waarop je je uitschrijft een M-biljet (migratie biljet) moeten invullen.
 
Back
Top