Vraagjes over 887 onshore aanvraag.

Aussiegirl

New Member
Hallo allemaal

De visum aanvraag voor 887 komt er aan voor ons.... Maar, ik heb nog even een paar vraagjes. Momenteel zitten we hier op een SIR 495.

Voor de 887 moet je ook weer een geboortebewijs aanleveren. Moet dit een recente zijn? We hebben nl geboortebewijzen meegenomen uit NL bij ons vertrek in 2008. Zijn die nog geldig? Of moeten we nieuwe uit NL laten overkomen?

Ontslagbewijs van Militaire Dienst. Die hebben we bij de aanvraag voor 495 ook al aangeleverd. Ik heb nog een copy van die brief. Kunnen we die weer gebruiken of moet het een recente zijn?

Normaal kun je je 887 visum aanvragen na 2 jaar hier gewoont te hebben, in het aangewezen gebied (in ons geval SA). Maar nu heb ik ergens gelezen of gehoord dat je je online aanvraag al vast kunt indienen in de 23e maand, ipv na 24 maanden. Is dit correct?

Voor een online aanvraag moet je ook weer documenten meesturen. Deze moeten "certified copy of the original" zijn. Waar kan ik dit laten doen? In NL was dat bij de notaris. Kan dat hier bij iedere JP? Of moet ik naar een andere instantie?

En er moet ook weer een VOG meegestuurd worden voor de 887. Maar, ik las ergens dat je dat pas mag doen als DIAC er omvraagt. Of geldt dit alleen voor de Police Clearance in Australia? Moet je de VOG altijd gelijk meesturen, nog voordat ze erom vragen?

Op het moment van aanvraag zijn we in Australia.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen met de antwoorden!

Alvast hartelijk dank!

Groetjes uit Adelaide
 
Een paar van je vragen kan ik wel beantwoorden.

- een geboortebewijs is een geboortebewijs. Net zoals ze hier birth certificates geven is dat gewoon onbeperkt geldig.
- hetzelfde geldt voor het ontslagbewijs, tenzij je alleen een kopie hebt en ze absoluut een origineel willen. Maar meestal is een gecertificeerde kopie goed genoeg.
- certificeren kan worden gedaan door een JP, die je overal kunt vinden. Grotere postkantoren hebben er meestal wel een en veel winkels adverteren het ook graag op hun deur, zodat ze potentiele klanten binnen krijgen. :smile:

Van je andere vragen ben ik het antwoord niet zeker, dus die laat ik maar even aan anderen over. En als je je nu afvraagt waarom je alles weer moet opsturen: ze zijn hier nu eenmaal gek op papierwerk en vinden het helemaal geen punt om tien keer dezelfde kopie in je dossier te stoppen. Gewoon opsturen waar ze om vragen is het makkelijkste.

Groetjes,
Rixta
 
Hi Rixta

Bedankt voor je antwoorden. Het helpt ons al een heel stuk op weg.

Heeft iemand anders nog antwoord op mijn andere vragen?
Alvast hartelijk dank!

Groetjes,
Aussiegirl
 
""Normaal kun je je 887 visum aanvragen na 2 jaar hier gewoont te hebben, in het aangewezen gebied (in ons geval SA). Maar nu heb ik ergens gelezen of gehoord dat je je online aanvraag al vast kunt indienen in de 23e maand, ipv na 24 maanden. Is dit correct?""

Dit zou ik ook wel willen weten, bij ons komt de aanvraag ook dichtbij.
Iemand een antwoord voor ons??
 
Last edited:
Onze 887 aanvraag hebben we via JustMigrate in Adelaide gedaan en dat pakte erg goed uit. Het was veel formulieren (laten) invullen met gegevens die we ook al bij de oorspronkelijke aanvraag hadden aangeleverd bij de DIAC. Wij hebben 24 maanden als ijkpunt gedaan en de aanvraag was na 2 weken (!) goedgekeurd.
 
Back
Top