vragen aanvraag skilled visa

Jacky

New Member
Hallo allemaal,

Ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen. Bij ons is het heel apart gegaan. Wij wilden eerst over 5 a 8 jaar naar Australie gaan. Wij zijn naar de emigratiebeurs gegaan voor info. Wat blijkt, dat Mario mijn aanstaande op de modellist staat, omdat hij kapper is. Hij is 42 jaar en het geldt maar tot 45 jaar. Omdat het zo makkelijk ging en echt als een uitnodiging leek, zijn wij alle zeilen bij gaan zetten en hebben alles naar het nu terug gedraaid. Wij hebben besloten om het per direct aan te vragen.

Wij gaan daar trainingen/ workshops geven en goederen importeren. Wij zijn dus ook aan het kijken, wat de beste locatie om ons te vestigen. We nemen ook 2 kinderen mee, van de leeftijd van 17 en 12 jaar.

Wij zijn nu druk bezig om alle info te verzamelen. Wij hebben besloten om de aanvraag zelf te doen. Wij hebben nu een aantal vragen en ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.


Vraag 1:

Als de Spouse aan 1 van de "standaard voorwaarden" niet voldoet, zijn er dan geen spouse punten te halen voor de aanvrager? In dit geval gaat het om de skill van de Spouse.

Vraag 2:

Wij weten nu ook waar je het formulier kunt downloaden voor de X ray. Is het nu de bedoeling dat je alles inlevert voor je skilled visa of moet je het gedeeltelijk doen en inleveren en dat hun je dan uitnodigen om een X ray te doen etc. Of gaat het in een bepaalde volgorde. Dat is mij niet duidelijk.

Vraag 3:

De ielts hebben we ook aangevraagd, als je kapper bent moet je de test dan academic of kan je gewoon de general traning afnemen??
Wat duurt dat trouwens lang zeg, we kunnen pas over 2 maanden de test doen.

Vraag 4:

Hoe land duurt het ongeveer voor een skilled visa om alle info bij elkaar te krijgen en het op te sturen naar australie en hoe lang duurt het voordat je antwoordt krijgt. Ik hoorde ook iets dat je het versnelt kon aanvragen, maar dan koste het wel meer. Klopt dat??

Vraag 5:

Wie weet of kent erkende taalbureaus in de regio Amsterdam?


Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Jacqueline
 
Jacky said:
Hallo allemaal,

Vraag 1:

Als de Spouse aan 1 van de "standaard voorwaarden" niet voldoet, zijn er dan geen spouse punten te halen voor de aanvrager? In dit geval gaat het om de skill van de Spouse.
Dus aan een van de basic requirements for spouse punten wordt niet voldaan? Nee, dan krijg je ze niet. Je moet aan de basic requirements voldoen...
Vraag 2:

Wij weten nu ook waar je het formulier kunt downloaden voor de X ray. Is het nu de bedoeling dat je alles inlevert voor je skilled visa of moet je het gedeeltelijk doen en inleveren en dat hun je dan uitnodigen om een X ray te doen etc. Of gaat het in een bepaalde volgorde. Dat is mij niet duidelijk.
Normaal gesproken stuur je je aanvraag op, zonder de medical (x-ray enz) en de police check(VOG). Na een paar maanden krijg je dan bericht dat je je medical en police check kan gaan doen en inleveren.
Frontloaden: dit is als je alles meteen inlevert. MAAR, hier moet je HEEL voorzichtig bij zijn bij een skilled independent aanvraag. Je medicals en police check zijn precies 1 jaar geldig. Daarvoor moet je in Australia zijn.
Dus: stel je voor:
Je doet de skillsassessment en behaalt deze.
Je doet medicals 1 mei 2004
Je krijgt je VOG 20 mei 2004.
Je stuurt je aanvraag 1 Juni op, met alles erbij.
Na een aantal maand (Kijk op www.austimeline.com voor de ervaringen van anderen) krijg je eindelijk het visum.... Het kan een jaar duren. Dus, als het meer dan een jaar duurt, moet je opnieuw je medical en VOG doen (GELD!!!!). Ook al heb je het visum al eerder, stel Januari 2005, dan zal de datum dat je binnen moeten zijn: 1 mei 2005. Je hebt dus maar een paar maanden om alles te regelen/huis verkopen.

Dus, dat is vaak niet zo slim.
Dus, je wacht of totdat ze de medical etc vragen, en dan lever je ze in. Of je wacht een paar maand, en dan 'frontload' je ze alsnog(bijvoorbeeld November). Als je dan je visum in Januari krijgt, heb je nog tot november om alles te regelen.

Hoop dat dit duidelijk is :? :D
Vraag 3:

De ielts hebben we ook aangevraagd, als je kapper bent moet je de test dan academic of kan je gewoon de general traning afnemen??
Wat duurt dat trouwens lang zeg, we kunnen pas over 2 maanden de test doen. [/qoute]
Het lijkt mij de gewone. Als kapper heb je niet uitzonderlijk goed engels nodig, toch? Wel dus voor verpleegkundige of lerares...
Maar hier heb ik verder geen verstand van.....
Vraag 4:

Hoe land duurt het ongeveer voor een skilled visa om alle info bij elkaar te krijgen en het op te sturen naar australie en hoe lang duurt het voordat je antwoordt krijgt. Ik hoorde ook iets dat je het versnelt kon aanvragen, maar dan koste het wel meer. Klopt dat??
Verzamelen weet ik niet.
Skills assessement duurt ongeveer 6 weken??? Maar verschilt ook erg. Kijk op www.austimeline.com om te kijken hoe het met andere ging(maakt niet uit welk land)
Ook de aanvraag zelf kun je kijken bij die website. Zou een jaar kunnen duren........... Meestal iets minder? 10/11 maand?

Vraag 5:

Wie weet of kent erkende taalbureaus in de regio Amsterdam?
Er staan veel in de gouden gids. Wel dus controleren of ze beedigde vertalingen doen.

Ik hoop dat ik een beetje heb geholpen. Het hangt allemaal van heel veel factoren af..............
Ik hoop dat anderen ook antwoorden (vast!), want zoveel weet ik er ook niet vanaf....

Succes!
:)
 
Jacky wrote
De ielts hebben we ook aangevraagd, als je kapper bent moet je de test dan academic of kan je gewoon de general traning afnemen??
Wat duurt dat trouwens lang zeg, we kunnen pas over 2 maanden de test doen.
Simone wrote
Het lijkt mij de gewone. Als kapper heb je niet uitzonderlijk goed engels nodig, toch? Wel dus voor verpleegkundige of lerares...
Maar hier heb ik verder geen verstand van.....
In bladzijde 33 booklet 6 staat dat je de general IELTS test moet doen tenzij je beroepsgroep (=TRA) iets anders van je verlangt. Onder de SOL vind je dat kapper gecertificeerd moet worden door TRA. Op de TRA site staat om je als tradeperson te laten inschrijven het volgende over het kennen en kunnen van de taal:

Am I required to speak and understand English as part of the assessment process?

No, however English is a migration requirement. Furthermore, to be recognised in the electrical trades, you will need to have a standard of English sufficient to ensure you can read instructions and perform that work safely.
referentie: http://www.workplace.gov.au/Workplace/WPDisplay/0,1280,a3%253D3953%2526a0%253D0%2526a1%253D517%2526a2%253D529,00.html#application_issues

Dus, daaruit kun je concluderen dat je voor de IELTS de general moet doen (en halen :wink: ).

Groet, Edwin
 
Jacky said:
Vraag 3:

De ielts hebben we ook aangevraagd, als je kapper bent moet je de test dan academic of kan je gewoon de general traning afnemen??
Wat duurt dat trouwens lang zeg, we kunnen pas over 2 maanden de test doen.

Als het goed is staat dat beschreven in de booklet die nodig is voor de aanvraag van het visum voor, in dit geval, kappers. Je zou na moeten gaan waar je de assessment zou moeten laten uitvoeren en via die website de juiste documenten downloaden. Daar MOET duidelijk instaan welke IELTS nodig is.

PS Ik zou ook direct gaan als ik jullie was. Wij hebben eigenlijk ook al te lang gewacht, maar dat kwam door omstandigheden.
SUCCES!
 
Back
Top