vragen m.b.t visa

marionhuys

New Member
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag voor 1 jaar naar Australie om te werken en te reizen als verpleegkundigen.
Inmiddels zijn we druk met visa aanvragen maar een aantal dingen zijn ons niet duidelijk.
Mijn vriend is ROC niveau 4 (mbo) verpleegkundige en ik HBO niveau 5 (hbo) verpleegkundigen. Kunnen wij beide als registered nurse werken? Omdat ik van die spookverhalen hoor dat ze sommige niveau's als enrolled nurse willen laten werken. Geld een niveau 4 diploma als registered? Tevens weet iemend wat precies de verwachte grote veranderingen zijn vanaf 1 september bij het inschrijven? Hoelang is de gemiddelde wachttijd voor een skilled visa or sponsorship visa?
alvast bedankt voor je antwoord
groetjes Marion
 
Hai Marion,

Ik heb er destijds (3 jaar geleden) sumier naar gekeken en volgens mij is MBO-verpleegkunde niet geaccepteerd als registered nurse. Wel HBO-v (= volgens hun gelijk aan universiteit). Verder is het nogal een traject om met Europese opleiding erkend te worden, ondanks het grote tekort in Aus.

Gebruik even de zoekmachine van dit forum. Er is in ieder geval een verpleegkundige op het forum actief.

Groet en succes,
Kath
 
Back
Top