vragen over form 47sp

Sandra

New Member
Ik heb een aantal vragen over form 47sp

:arrow: vraag 68 - when did you start your spouse or interdependent relationship? V.a. 20-01-2000 zijn mijn man en ik bij mijn ouders in gaan wonen, hebben ons ingeschreven bij de woningbouwvereniging als woningzoekenden? Bedoelen ze dit ook onder spouse/interdependent relationship? Ik heb ook garant voor hem gestaan vanaf die datum tot de dag dat hij terug ging naar Oz.

:arrow: vraag 78 - health & character -> moet je hier ook de operaties die je hebt ondergaan beschrijven en bijv. vergroeiingen die je hebt, maar waar geen operaties voor nodig zijn?

:arrow: vraag 84 spouse category - written statements from you and your partner detailling the history of your relationship -> ik dacht dat alleen de aanvrager een relationship pro-forma moest invullen? Moeten wij die beide invullen of moeten we allebei een aparte geschreven verklaring bij voegen?

:!: Misschien zijn dit rare vragen voor jullie, maar jullie zouden mij er erg mee helpen.. Alvast bedankt :D

:arrow: 68 is inderdaad wanneer jullie een relatie zijn begonnen
dus je kan die datum die je hebt invullen
:arrow: 78 :?: :?:
:arrow: 84 wij hebben beide een soort verhaalte over onze relatie, waar we elkaar leerde kennen, wat we samen hebben gedaan en dat soort dingen. Het was ongeveer een a4 lang. Ieder dus apart opschrijven

hoi sandra,

als je via berlijn gaat is het voldoende dat jij de relationship pro-forma indient en je partner een 'opstel' over jullie relatie (A4-tje)

succes ermee!

tanja

ik heb nog een vraagje over form 47sp

Daarin moet je de details van de familieleden van je partner/sponsor invullen.

De ouders van mijn man zijn gescheiden toen ie nog heel jong was. Daarna heeft hij geen contact meer gehad met hem. Op zijn birthcertificate staat alleen dat zijn vader 22 jaar was toen mijn man werd geboren, maar geen geboorte datum.

Het probleem is dat wij geen contact meer hebben met hem (en ook niet met mijn schoonmoeder). Jaren geleden geprobeerd hem te achterhalen, maar dat gaat niet zo makkelijk. Wij weten zijn geboortedatum niet, ook niet of die hertrouwd is, nog leeft en of ie nog in Australie leeft.

Wat moet ik hier nu invullen? Of weet misschien iemand hoe we dit kunnen achterhalen? Mijn man heeft jaren geleden al geprobeerd hem op te sporen, maar de overheid wilde geen gegevens vrij geven... :roll:

Hoi Sandra,

Ik denk dat je kunt invullen dat de ouders gescheiden zijn en dat de gegevens van de vader 'unknown' zijn. Dat blijkt ook uit het birthcertificate dus ik denk dat Berlijn daar geen problemen mee heeft.

Wij hadden ook een dergelijk probleem (mijn vrouw is ooit geadopteerd, haar adoptieouders zijn inmiddels overleden) en we wisten niet wat we hier in moesten vullen. We hebben die vraag open gelaten en tijdens ons interview gevraagd wat we nu in moesten vullen. Dat was: geadopteerd, ouders overleden. That's it, geen geboortedata of namen.

Maar als je zekerheid wilt over wat je moet invullen dan denk ik dat je het Berlijn moet vragen. Ik zou zeggen: waag er een emailtje aan!

KC

Een ander vraagje over form 47SP:

Q9: Have you previously been to Australia and held or hold a visa? Hier vragen ze om een visumnummer, maar een ETA heeft die niet voor zover ik weet. Zal ik dan gewoon bij deze vraag ETA zetten (en data natuurlijk)...is dat voldoende?

Q33: Do you have any identification numbers?
Bedoelen ze hier ook sofinummers mee, of alleen dingen als paspoort nummer (die je al eerder moet opgeven) en identiteitskaart ofzo? Wat hebben jullie hier ingevuld?

Alvast bedankt!

"Sander said:
Q9: Have you previously been to Australia and held or hold a visa? Hier vragen ze om een visumnummer"]
Ik heb inderdaad de letters ETA ingevuld en de de data wanneer ik in Oz was

Sander said:
Q33: Do you have any identification numbers?
Bedoelen ze hier ook sofinummers mee, of alleen dingen als paspoort nummer (die je al eerder moet opgeven) en identiteitskaart ofzo? Wat hebben jullie hier ingevuld?
Ik heb er alleen mijn sofinummer ingevuld

KC

Hi Sandra,
Vraag 78 : Geen dingen, operaties enz, beschrijven die niet gevraagd worden.

suc6

Rob

KC,

Bedankt voor je reply. Ik vraag me alleen nog af of je idd een sofinummer moet invullen, want in form 40SP zeggen ze dat de sponsor zijn/haar taxfilenumber mag verbergen op loonstrookjes e.d.

Misschien geldt dat niet voor de applicant?

Sander, wij hebben hetzelfde gedaan als KC.

Ik weet het niet van het sofi nummer. Gewoon ingevuld volgens mij.

Bedankt Simone,

Ik zie wel over dat sofinummer, misschien bel ik berlijn wel ff of ik laat de vraag open voor tijdens het interview. Trouwens, is het dan een Social Fiscal Number?! :roll:

Sander said:
Bedankt Simone,

Ik zie wel over dat sofinummer, misschien bel ik berlijn wel ff of ik laat de vraag open voor tijdens het interview. Trouwens, is het dan een Social Fiscal Number?! :roll:
geen idee, volgens mij gewoon 'sofi' opgeschreven :?
:roll: :D

Volgens mij hebben we de formulieren niet gekopieerd, dus kan niet 'effe checken' :D

Simone said:

Volgens mij hebben we de formulieren niet gekopieerd, dus kan niet 'effe checken' :D

Net op belastingdienst.nl gekeken: Social and Fiscal Number.

Ik maak van alles wat we inleveren een kopie...waarschijnlijk helemaal overbodig, maar ik weet graag precies wat ik ingeleverd heb. :wink:

Sander said:
Simone said:

Net op belastingdienst.nl gekeken: Social and Fiscal Number.

Ik maak van alles wat we inleveren een kopie...waarschijnlijk helemaal overbodig, maar ik weet graag precies wat ik ingeleverd heb. :wink:

Ja, heel goed, dat wilde ik ook.
Maar als ik mij goed herinner, waren we weer erg last minute met alles doen(zoals nu met de kerstkaarten schrijven la di da...) en vond Pascal het niet nodig! :D

Ik heb gewoon m'n sofinummer ingevuld. Ik herinner me dat ik aan mijn vrouw vroeg: zouden ze hier m'n sofinummer bedoelen?. En toen gewoon ingevuld eigenlijk......

En ik heb ook geen kopietjes gemaakt van de aanvraagformulieren hoor. Scheelt toch mooi weer een boompje aan papier.... :wink:

KC

Back